Belgacom vernieuwt internetaanbod volledig: snel en onbprkt

Nieuws omtrent telecommunicatie
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

r2504 schreef:
skynetbbs schreef:In theorie...als je meer dan 25km van je werk woont... rekent de staat uit dat je dan ongeveer 7500km privé rijdt...
En het ergste is nog dat naar/voor je werk rijden "privé" gebruik is volgens de fiscus... maar da's een andere discussie.
Dat de vrijstelling voor woon-werkverkeer met de wagen geplafonneerd is wist ik. Maar dat >25 KM naar je werk rijden met een bedrijfswagen als privé aanzien wordt, is nieuw voor mij.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

VOiD schreef:
skynetbbs schreef:Internet Generation van 29,95 euro voor 100gbyte veranderd ook
in Internet Generation Favorite met 1,15euro extra en 175gbyte/maand
mailbox stijgt ook van 50mbyte naar 1gbyte
snelheid 12/1mbps naar 20/1,5mbps

net email gehad ....
Zeker van die 175GB ? Generation is nu Go (25GB) + 75GB Extra. Volgens hun nieuwe formule zou Generation dan 75GB + 75GB = 150GB worden. Of zie ik dit verkeerd ?
ja het stond in de email die ik een uurtje geleden ontving
Afbeelding

nu m'n "internet go" kwam met een VDSL2 bbox2.... dus ik heb reeds een 20mbps "vdsl2" connectie...
nu in praktijk zie ik toch ook maar snelheden tot 800kbps... maja :-)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef: Dat de vrijstelling voor woon-werkverkeer met de wagen geplafonneerd is wist ik. Maar dat >25 KM naar je werk rijden met een bedrijfswagen als privé aanzien wordt, is nieuw voor mij.
de logica is dat je "werkverkeer" plaatsvind tussen je bedrijf en de klanten... in theorie moet je bedrijfswagen dus elke avond geparkeerd staan op het bedrijventerrein (zie bestelwagens belgacom/telenet ...) maar er is dus die vrijstelling om er toch mee tot naar huis te gaan... om het belgische wagenpark niet extra groter te maken om toch nog thuis te kunnen geraken :-)

idem ook voor je verzekering... als je dan zou afwijken tussen je woon-werk verkeer en een accident te hebben...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

skynetbbs schreef:Afbeelding
Mmm... eindelijk ook eens een normale mailbox... 1 GB ipv. de onnozele 50 MB.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
skynetbbs schreef:Afbeelding
Mmm... eindelijk ook eens een normale mailbox... 1 GB ipv. de onnozele 50 MB.
ik gebruik die mailboxes nooit... maar wat leuk is is dat je ze automatisch via de belgacom website kunt laten doorsturen naar je gmail...
Bij telenet kan het trouwens ook geloof ik ondertussen... Hotmail laat het dacht ik alleen toe naar andere microsoft websites (?)

dat bespaart me de moeite (en limitatie) van tot max 5 pop accounts via gmail te moeten binnentrekken (met een vertraging tot een uur)

het opkuisen daarentegen van die gigabyte....ouch ouch :-)

ne keer via imap aan een thunderbird client hangen en dan sorteren op "size" per email.... want dat kent gmail niet :(
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

skynetbbs schreef:... Bij telenet kan het trouwens ook geloof ik ondertussen...
Iemand die dit kan bevestigen, want die optie kan ik nergens vinden ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dommel kan hier niets tegenover plaatsen, voorlopig.
Als Belgacom zegt dat 75/250 GB mag, waarom nog Speedconnect/plus nemen? Speedconnect is tijdens het eerste jaar amper 1 euro per maand goedkoper (daarbij de dure modem en activatiekost buiten gelaten).

Belgacom heeft hiermee niet enkel het aanbod van Telenet enigzins overklast, maar vooral het aanbod van de kleine providers. Ik vrees dat Dommel en consoorten veel klanten gaan verliezen.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

skynetbbs schreef:
VOiD schreef:
skynetbbs schreef:Internet Generation van 29,95 euro voor 100gbyte veranderd ook
in Internet Generation Favorite met 1,15euro extra en 175gbyte/maand
mailbox stijgt ook van 50mbyte naar 1gbyte
snelheid 12/1mbps naar 20/1,5mbps

net email gehad ....
Zeker van die 175GB ? Generation is nu Go (25GB) + 75GB Extra. Volgens hun nieuwe formule zou Generation dan 75GB + 75GB = 150GB worden. Of zie ik dit verkeerd ?
ja het stond in de email die ik een uurtje geleden ontving
Afbeelding

nu m'n "internet go" kwam met een VDSL2 bbox2.... dus ik heb reeds een 20mbps "vdsl2" connectie...
nu in praktijk zie ik toch ook maar snelheden tot 800kbps... maja :-)
Dit had ik niet verwacht van belgacom. Dit is waarop we allemaal al jaren zitten te wachten. :beerchug:
themaxxz
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:Dommel kan hier niets tegenover plaatsen, voorlopig.
Als Belgacom zegt dat 75/250 GB mag, waarom nog Speedconnect/plus nemen? Speedconnect is tijdens het eerste jaar amper 1 euro per maand goedkoper (daarbij de dure modem en activatiekost buiten gelaten).

Belgacom heeft hiermee niet enkel het aanbod van Telenet enigzins overklast, maar vooral het aanbod van de kleine providers. Ik vrees dat Dommel en consoorten veel klanten gaan verliezen.
-Hogere limieten.
-Unlimited upload.
-geen geblokkeerde poorten
-Happy hours.
-Geen fup.
-Gratis binaries.
-NIET Belgacom.
Laatst gewijzigd door themaxxz 05 feb 2010, 17:12, in totaal 3 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1377 keer
Bedankt: 509 keer
Recent bedankt: 1 keer

theduvelking schreef:
Ik denk ook niet dat het mogelijk is. Heb er al zitten achter zoeken en niet gevonden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

skynetbbs schreef:Bij telenet kan het trouwens ook geloof ik ondertussen...
Nope... althans ik zie niets in Mijn Telenet.
skynetbbs schreef:dat bespaart me de moeite (en limitatie) van tot max 5 pop accounts via gmail te moeten binnentrekken (met een vertraging tot een uur)
Op m'n server thuis heb ik een eigen programma draaien dat dit om de 5 minuten doet... is dus slechts een kleine vertraging.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

themaxxz schreef:Gratis binary newsserver.
Lord Utopia schreef:Dommel kan hier niets tegenover plaatsen, voorlopig.

-Hogere limieten.
-Unlimited upload.
-Happy hours.
-Geen fup.
-Gratis binaries.
-NIET Belgacom.
En hoeveel mensen bij Belgacom hebben nood aan échte unlimited? Zeer marginaal, ja. Ik kan mij wel de meer-dan-modale surfer noemen, en ik heb geen van bovenstaande nodig.
roebenofski
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

Uhu,

ik geef Lord Utopia gelijk. Dommel kan daar niets tegenover stellen. Mkay, binaries, fup enz. wel

Maar slechts een zeer kleine minderheid heeft dat echt nodig. Dommel gaat idd veel klanten verliezen. Want als er iets is wat ik BGC nageef is het stabiliteit. In 8j zo goed als geen downtime gehad. Over limieten en snelheden mag ik vanaf vandaag eigenlijk ook niet meer klagen
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Iemand een idee hoe het zit met de optie 'Multi and Security'? Op dit moment krijg je dan maanelijks 5GB bij. Wordt dit dan ook verhoogd?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Fair Use Policy
Het onbeperkte abonnement wordt wel gelimiteerd door een zogenaamde Fair Use Policy (FUP). Dat wil zeggen dat de provider bij extreme downloaders mag ingrijpen. Al nuanceert Michel Georgis, vicepresident voor Belgacom's consumenteafdeling, dat het dit vooral doet om zich te beschermen tegen misbruik. Een verbruik van pakweg 250 gigabyte per maand “zou geen probleem zijn”.

volledig artikel zdnet

http://www.zdnet.be/news/112500-1/belga ... elheid-op/
http://www.zdnet.be/news/112500-2/belga ... elheid-op/
Afbeelding
elrocco
Plus Member
Plus Member

Patje schreef:En zeggen dat er nog heel veel mensen blijven steken op gewone Adsl met 4 Mbps of minder met een FUP stel je voor ..... hehe, alle gekheid op een stokje :p
Dus zal ik met m'n nog steeds 4Mbps-lijnjte nog eens extra moeten gaan betalen :x , om met diezelfde 4Mbps te blijven zitten :evil:
VIND IK HELEMAAL NIET LEUK!!!!
En niemand die mij een antwoord kan geven wanneer ze hier de lijnen komen aanpassen...of neen, tochwel, "tegen 2018 moet iedereen hierover kunnen beschikken, meneer", was het laatste antwoord dat ik kreeg....

Elrocco 8)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

theduvelking schreef:
net eens ingelogged op een mijntelenet account... en idd je kunt alleen aliassen aanmaken, antispam aanzetten en een auto-response...
nuja ze hebben ook nog altijd geen OUTBOX/SentMail in hun webmail vermoed ik...
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Benieuwd of/hoe EDPnet zal reageren.
Betaal nu 42,90 euro voor een ADSL Home abbo met 10Mbps/740kbps profiel op raw copper.
Zelfde prijs als Internet Favorite.
In de zelfstandigen en KMO's sectie van de site staat trouwens nog een Internet Favorite Generation abbo.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Fliz
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb een vraag..

Is er ergens zicht wanneer belgacom lokaal bepaalde upgrades doorvoert? Ik zit hier nog steeds op 6Mbps en dat kan niet hoger. Edpnet zegt dat dat door belgacom komt..
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Kijken of VDSL2 beschikbaar is op jouw adres. Zie mijn topic voor meer informatie
liger
Elite Poster
Elite Poster

hoe vind ik nu info over generation formule op belgacom hun website?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

liger schreef:hoe vind ik nu info over generation formule op belgacom hun website?
http://www.skynet.be/entertainment-nl/g ... n-internet (oud)
http://www.belgacom.be/companies/hbsbus ... rName=adsl (nieuw)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

liger
Elite Poster
Elite Poster

daar staat toch niks over generation?

Ik zoek eigenlijk info of dat generation enige "upgrades" gaat krijgen.

BTW: kan je op vdsl worden aangesloten bij generation?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

liger schreef:

Jawel. En ja, Generation = VDSL2 wanneer mogelijk. Generation krijgt dezelfde upgrades, maar dan 175 GB.
pennywise
Pro Member
Pro Member

Belgacom zet zijn lijnen nu gelijk aan die van Dommel, ze zijn alleen wat duurder. Begrijpen wie begrijpen kan, en zet maar streep over het gebruik van VDSL2 voor de lijnen, zal nog altijd zelfde adsl rommel zijn. Maw ze beloven grote snelheden, en 5% van de mensen zal ze halen.

Net half uur met die zeikers van belgacom aan de foon gehangen. Mijn pro compact lijn, blijkt mindere specs te hebben, maar de uitleg van bgc kwam er op neer dat de meeste mensen met pro compact veel beter af gaan zijn en hun snelheden gegarandeert halen, waar hun nieuw gedrocht, alleen maar cijfertjes op papier zijn, met veel als, als, als ...
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Lord Utopia
Erelid
Erelid

pennywise schreef:Belgacom zet zijn lijnen nu gelijk aan die van Dommel, ze zijn alleen wat duurder. Begrijpen wie begrijpen kan, en zet maar streep over het gebruik van VDSL2 voor de lijnen, zal nog altijd zelfde adsl rommel zijn. Maw ze beloven grote snelheden, en 5% van de mensen zal ze halen.
Dat is anders wel heel, heel, heeeeel hard overdreven.
pennywise
Pro Member
Pro Member

Lord Utopia schreef:
pennywise schreef:Belgacom zet zijn lijnen nu gelijk aan die van Dommel, ze zijn alleen wat duurder. Begrijpen wie begrijpen kan, en zet maar streep over het gebruik van VDSL2 voor de lijnen, zal nog altijd zelfde adsl rommel zijn. Maw ze beloven grote snelheden, en 5% van de mensen zal ze halen.
Dat is anders wel heel, heel, heeeeel hard overdreven.
onder hun nieuwe tarliefplan, staan de uitzondering, lees die eens, n als ge de slappe lach niet krijgt van hun idee van limietloos, ...

is just niks limietloos aan, k zou vooral niet te hard over het gemiddelde download volume van de meute gaan of ze zullen vragen minder te downen.

VDSL2 blijven ze vooral voor bedrijven houden (wat ik trouwens het meest correcte vind), waarom moet ik anders 40 euro meer betalen dan residentiele klanten?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

pennywise schreef: onder hun nieuwe tarliefplan, staan de uitzondering, lees die eens, n als ge de slappe lach niet krijgt van hun idee van limietloos, ...

is just niks limietloos aan, k zou vooral niet te hard over het gemiddelde download volume van de meute gaan of ze zullen vragen minder te downen.

VDSL2 blijven ze vooral voor bedrijven houden (wat ik trouwens het meest correcte vind), waarom moet ik anders 40 euro meer betalen dan residentiele klanten?
Belgacom heeft gezegd dat 250 GB zeker mogelijk moet zijn. Mijn reactie was vooral op uw statement dat 5% van de klanten hun snelheden zou halen. VDSL2 wordt voor alles gebruikt.
pennywise
Pro Member
Pro Member

Lord Utopia schreef:
pennywise schreef: onder hun nieuwe tarliefplan, staan de uitzondering, lees die eens, n als ge de slappe lach niet krijgt van hun idee van limietloos, ...

Belgacom heeft gezegd dat 250 GB zeker mogelijk moet zijn. Mijn reactie was vooral op uw statement dat 5% van de klanten hun snelheden zou halen. VDSL2 wordt voor alles gebruikt.
dan zetten ze hun prof klanten in de kou, die gaan daar niet mee kunnen lachen, meeste hangen zeker nog paar maand vast aan hun contract voor pro compact

ik haal met mijn pro compact, hun opgegeven waardes, maar nu brengen ze wel een lijn met betere waarden voor 40 euro minder, en volgens de klantendienst worden prof lijnen niet aangepast? Daar klopt iets niet aan, vind ik, en denk niet dat ik de enige ga zijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

pennywise schreef: dan zetten ze hun prof klanten in de kou, die gaan daar niet mee kunnen lachen, meeste hangen zeker nog paar maand vast aan hun contract voor pro compact

ik haal met mijn pro compact, hun opgegeven waardes, maar nu brengen ze wel een lijn met betere waarden voor 40 euro minder, en volgens de klantendienst worden prof lijnen niet aangepast? Daar klopt iets niet aan, vind ik, en denk niet dat ik de enige ga zijn.
Natuurlijk worden die aangepast... Das enkel niet voor nu.
pennywise
Pro Member
Pro Member

Lord Utopia schreef:
pennywise schreef: dan zetten ze hun prof klanten in de kou, die gaan daar niet mee kunnen lachen, meeste hangen zeker nog paar maand vast aan hun contract voor pro compact

Natuurlijk worden die aangepast... Das enkel niet voor nu.
ge zou toch denken dat prof klanten voorrang krijgen, is niet de eerste keer dat ze ons achteruit stellen, maar intussen betalen we wel rustig verder.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Het GO abbonement wordt opgetrokken van 12 naar 20mbit. Is dat adsl2+? Mogen we als Dommel Homeconnect dan ook binnenkort een snelheidsverhoging verwachten ? Laten we hopen :-D .
liger
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
liger schreef:

Jawel. En ja, Generation = VDSL2 wanneer mogelijk. Generation krijgt dezelfde upgrades, maar dan 175 GB.
is er een reden waarom generation enkel bij "companies" staat? Daar zijn dan ook alle prijzen excl BTW.
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... rName=adsl
http://www.belgacom.be/companies/hbsbus ... rName=adsl

voor zo ver ik weet was het toch niet echt naar bedrijven gericht?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

pro compact heeft ook vast ip en prof. Helpdesk +sla, toch?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

"businessklanten" hebben normaliter een zekere SLA agreement (problemen die nog diezelfde dag kunnen opgelost worden?)... ik hoop wel dat die een cisco vdsl2 modem hebben en geen sagem die 1x de week moet herstart worden :-)
en bij golden sla kunnen ze misschien nog op een isdn backup lijntje terugvallen? :-)

"generation"? ze hebben hier een 3tal soorten voor "consumenten" .... internet generation, mtv generation, pay&go generation
http://www.skynet.be/entertainment-nl/g ... n-internet
er is daar helemaal niks business aan... maar die produkten staan misschien ook op de "business" webkant met als enige verschil excl btw
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 329 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben nog niet helemaal mee :angel:
Iedereen die via Belgacom aansluitbaar is, is dat ook via dommel of scarlet of ...
en daar is de huidige prijs voor unlimited 25 euro, raw copper inclusief.
da's als ik goed kan tellen nog altijd 31 euro per maand minder dan de 56 van Belgacom

Nog eens 7 euro per maand voor een sip account en klaar is kees

Wie haalt het dan in zijn hoofd om zich bij Belgacom aan te sluiten ???
Voor 31 euro kunde veel fotokes af laten drukken hoor ...
Of wil iedereen ineens hier Belgacom TV
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 222 keer

Dan vergeet je wel een telefoonlijn hé. Raw copper bij Scarlet is nog eens 10€/maand.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Belgacom internet generation gaat gewoon dezelfde specs krijgen van go maar dan 75Gb meer (150)

want bij het kmo gedeelte staat dat er voorheen al 18mbs was en dat klopt niet in particulier geval (verbeter me als ik verkeerd ben)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Eigenlijk wel een goeie... "De nieuwe tarieven gelden vanaf 1 april."

Niemand snapt hem blijkbaar :banana: