Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 02 Jul 2008
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor openaf » 18 Apr 2019, 14:25

fluppie schreef:
johann schreef:Vanaf 15 mei daalt de prijs voor internationale gesprekken wel naar 23 cent (cf. https://www.scarlet.be/nl/international/), maar het blijft wel buiten-bundelverbruik, helaas.
Dommel was op dat vlak onklopbaar, maar de vraag stelt zich uiteraard of dat steek hield in bedrijfseconomisch opzicht. M.a.w. had Dommel hier nog een normale marge op, of factureerde men tegen (quasi) inkoopprijs?


Die 23 cent is wel maar een vierde v/h huidig tarief,en voor mij aanvaardbaar,ik vraag mij af of alle providers daarin zullen meegaan.

Willen of nier, ze zijn verplicht.

Froggy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 Jul 2018
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor Froggy » 18 Apr 2019, 18:02

Hoe bereik ik de Dommel helpdesk? Bestaat die nog?
Noch per mail, noch per telefoon krijg ik een reactie (1 week nu).
Ook vreemd dat men basic dingen zoals instellingen internet, mms, nummers voicemail, helpdesk niet op de site vermeldt.

openaf schreef:Is boulder's ervaring uniek of zijn er nog meer die naar mobiel activatie lang moeten wachten ?

Ik heb 4 dagen (inclusief weekend) moeten wachten op de activatie.

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 Apr 2009
Bedankt: 180 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor boulder » 18 Apr 2019, 23:24

Froggy schreef:Hoe bereik ik de Dommel helpdesk? Bestaat die nog?
Noch per mail, noch per telefoon krijg ik een reactie (1 week nu).
Ook vreemd dat men basic dingen zoals instellingen internet, mms, nummers voicemail, helpdesk niet op de site vermeldt.

openaf schreef:Is boulder's ervaring uniek of zijn er nog meer die naar mobiel activatie lang moeten wachten ?

Ik heb 4 dagen (inclusief weekend) moeten wachten op de activatie.

Ik ben nog altij zover niet.
Vorige week vrijdagavond activatie gestart.
Je weet wel, die activatie die zogezegd maar 24 uur ging duren.
Nog eventjes en we zijn 1 week verder, en niets...
Wat wel veranderd is :

De eerste dagen kreeg ik, als ik naar een nummer probeerde te bellen het bandje "Welkom bij Dommel en Billy...".
De laatste 3 dagen rinkelt het, op de GSM alleen blijkbaar, want als ik naar mijn eigen vast nummer bel rinkelt het niet op die telefoon.
Het rinkelt 2 keer en dan is de 'verbinding' weer verbroken.
Of dit een stap vooruit is ten opzichte van het "Welkom bij Dommel en Billy" bandje weet ik niet.
Ik denk dat ik nog maar eens een boos mailtje ga sturen.
1 mei is voor mij de deadline.
Als ze er niet in slagen het te activeren tegen dan, wordt het Mobile Vikings.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

Froggy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 Jul 2018
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor Froggy » 18 Apr 2019, 23:53

@boulder: voor de zekerheid: heb je de activatie aangevraagd op https://dommel.com/nl/freedom ?

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 Apr 2009
Bedankt: 180 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor boulder » 19 Apr 2019, 18:22

Froggy schreef:@boulder: voor de zekerheid: heb je de activatie aangevraagd op https://dommel.com/nl/freedom ?

Ja, dat heb ik vorige week al gedaan.
Als ik nu aanlog krijg ik volgend scherm te zien :
aanvraag.png
(10.52 KiB) Nog niet gedownload

En als ik op de link klik krijg ik ook bericht dat de activatie succesvol gestart is, en het tot 24 uur kan duren voor de sim kaart volledig opartioneel is, en dat er eventueel meerdere keren moet herstart worden.

aanvraag2.png

Merk op dat dit anders is dan de eerste keer, toen moest ik het nummer van de oude, de nieuwe simkaart ingeven, enz.
Nu zegt hij onmiddellijk dat de activatie succesvol gestart is.
Dat heb ik allemaal gedaan, maar ik kan nog altijd niet bellen, noch naar vaste, noch naar GSM nummers.
Ik krijg steeds 2 keer rinkelen op mijn GSM, maar bij de bestemmeling gebeurt er niets.
Na die 2 keer rinkelen, wordt de verbinding verbroken.
De "Welkom bij Dommel en Billi", die ik aan het begin te horen krijg komt niet meer.
Ik heb daarnet nog eens de GSM herstart voor alle zekerheid, maar het probleem blijft...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 14 Dec 2005
Locatie: 03BOO0
Bedankt: 89 keer
Uitgedeelde bedankjes: 255 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor fryelectro » 23 Apr 2019, 09:07

Ik krijg net een melding binnen dat schedom bescherming tegen schuldeisers heeft aangevraagd (vandaag, 23/4). Ze gaan het dus heel moeilijk hebben om hier nog heelhuids uit te geraken.
Proximus Office&Go Maxi - 100/20 profile (70/10 vectoring + DLM) - Fritz!Box 7390 via Fritz!Box 7360v2 (PPPoE bridge)
Proximus SmartXL 10 + SmartXL 20 Team
Hosted Asterisk + FreePBX + weepee trunk + FreeVoipDeal


Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3549
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 358 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor Splitter » 23 Apr 2019, 09:58

waar het volk achter bhaalu zich mengt, verzuipt het schaap altijd, zo blijkt maar weer
ooit zal hier iets nuttigs staan

R2D2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 Aug 2015
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor R2D2 » 23 Apr 2019, 11:05

Het schaap was al enkele jaren drenkeling...

Maar wat is het verdienmodel van bedrijven (of de mensen achter die bedrijven) die zo zwaar verlies draaien en uiteindelijk (telkens weer) ten onder gaan ? Ik blijf het een mysterie vinden hoe zo'n mensen het zo lang kunnen rekken, er blijkbaar toch een inkomen uit halen en telkens weer opnieuw kunnen beginnen.
Ik ben zelf al enkele keren slachtoffer geweest van dit soort ondernemers (lees = geldelijk verlies of andere ongemakken).
Personen in kwestie komen er ongeschonden uit en houden hun "levensstijl" aan.

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3978
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 466 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 449 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor Joe de Mannen » 23 Apr 2019, 11:14

Dat is een kwestie van de juiste bescherming op de juiste plaats denk ik, met vennootschappen en bestuurders daarvan.
Maar dat het kalf verdrinkt, lijkt me al een tijdje logisch:

- leverancier niet betaald, rechtszaak daarover verloren, ….
- klanten weg omdat je geen diensten meer kan leveren
- onduidelijk communicatie in een poging om toch nog klanten te houden
- inkomsten weg omdat klanten weg zijn
en de onbetaalde facturen zullen niet in rook zijn opgegaan…

J.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2113
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 55 keer
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor boonpwnz » 23 Apr 2019, 13:06

Het probleem is hier in België dat je als failliet bedrijf direct terug opnieuw kan beginnen.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2835
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 57 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor fluppie » 23 Apr 2019, 16:14

Ja,maar onder een andere naam dan,anders gaat het volgens mij niet.Hoe dan ook,dit is een mogelijkheid voor Telenet,om zijn 'Scarlet' binnen te halen en zo Orange de duvel aan te doen.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2113
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 55 keer
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor boonpwnz » 23 Apr 2019, 16:23

Weet je he als het echt duopolisten zijn dan kunnen ze een kartel make en via scarlet ook kabel aanbieden ..


Allee da klinkt gek maar met genoeg geld voor de overheid is alles mogelijk.

Bo.
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 Dec 2018
Bedankt: 2 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor Bo. » 23 Apr 2019, 17:50

R2D2 schreef:Het schaap was al enkele jaren drenkeling...

Maar wat is het verdienmodel van bedrijven (of de mensen achter die bedrijven) die zo zwaar verlies draaien en uiteindelijk (telkens weer) ten onder gaan ? Ik blijf het een mysterie vinden hoe zo'n mensen het zo lang kunnen rekken, er blijkbaar toch een inkomen uit halen en telkens weer opnieuw kunnen beginnen.
Ik ben zelf al enkele keren slachtoffer geweest van dit soort ondernemers (lees = geldelijk verlies of andere ongemakken).
Personen in kwestie komen er ongeschonden uit en houden hun "levensstijl" aan.


Ik vermoed dat de management vennootschappen, in gebruik door de bhaalu manschappen, wel een tijdige en volledige betaling van de facturen konden verkrijgen...

Verder zijn de bhaalu managers al aan hun toekomst aan het denken.
Men kan aandelen bij Choice kopen om het bhaalu imperium verder te financieren.
Hun loon moet namelijk ergens vandaan komen...

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 Apr 2009
Bedankt: 180 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor boulder » 23 Apr 2019, 20:42

payphoneuser schreef:Ach ja, binnenkort komen ook de paasklokken :)

En toch...
Zo rond 9 uur 20 kon ik weer bellen met Dommel ("United" staat nog altijd op het display als provider).
De paasklokken zijn dus uiteindelijk toch gekomen :P

Ik sluit natuurlijk niet uit dat ze het maar kort uitzingen op hun nieuwe netwerk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 975
Lid geworden op: 12 Sep 2005
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Contact:

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor Kitt » 24 Apr 2019, 01:57

lol hier is gisteren de nieuwe sim toegekomen .. helaas veel te laat .
Nummer is al 2 weken overgezet op Telenet ..

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2161
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
Contact:

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor devilkin » 24 Apr 2019, 06:39

Ik snap niet dat mensen nu hier effectief bij blijven na zo een debacle.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2835
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 57 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor fluppie » 24 Apr 2019, 09:20

Ik zie dat er vandaag op de website van De Tijd een art. over Dommel staat,het bedrijf heeft bescherming aangevraagd tegen de schuldeisers,en gekregen.
En nog belangrijk,het bedrijf krijgt vijf maanden om zich te reorganizeren,anders is het gedaan.
Het volledige art. kan ik echter niet openen.

Aangezien het hier over De Tijd gaat,zal deze info wel correct zijn.

Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7495
Lid geworden op: 07 Okt 2010
Locatie: Kempen
Bedankt: 543 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor heist_175 » 24 Apr 2019, 09:28

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... s/10119832

Als je het artikel open in een incognito scherm, kan je het wel lezen.

JelleLampaert
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 Aug 2012
Bedankt: 2 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor JelleLampaert » 24 Apr 2019, 10:01


boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 Apr 2009
Bedankt: 180 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor boulder » 24 Apr 2019, 23:41

devilkin schreef:Ik snap niet dat mensen nu hier effectief bij blijven na zo een debacle.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Zo lang ik goedkoop kan bellen is dat voor mij persoonlijk geen debâcle.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

guidodejongh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 Jan 2007
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor guidodejongh » 04 Mei 2019, 13:34

Ik ben loyaal gebleven aan Dommel, maar Dommel is niet loyaal gebleven tegenover mij.

Ik heb een nieuwe Dommel SIM Kaart gekregen en ze geactiveerd. Er verschijnt nu "UNITED" als provider. Maar twee weken na de activatie kan ik nog steeds geen gesprekken ontvangen of voeren (ondanks de belofte dat het 24 uur duurt).

Ik wens dus van provider te veranderen. Bij ORANGE lukt dit niet (computersysteem weigert de nieuwe SIM kaart).

Wie heeft ervaring om over te schakelen naar een nieuwe provider, na ontvangst en activatie van de "nieuwe" Dommel SIM Kaart?

Bedankt

openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 02 Jul 2008
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor openaf » 04 Mei 2019, 14:25

guidodejongh schreef:Ik ben loyaal gebleven aan Dommel, maar Dommel is niet loyaal gebleven tegenover mij.

Ik heb een nieuwe Dommel SIM Kaart gekregen en ze geactiveerd. Er verschijnt nu "UNITED" als provider. Maar twee weken na de activatie kan ik nog steeds geen gesprekken ontvangen of voeren (ondanks de belofte dat het 24 uur duurt).

Ik wens dus van provider te veranderen. Bij ORANGE lukt dit niet (computersysteem weigert de nieuwe SIM kaart).

Wie heeft ervaring om over te schakelen naar een nieuwe provider, na ontvangst en activatie van de "nieuwe" Dommel SIM Kaart?

Bedankt

De nieuwe SIM kaart van UNITED(Dommel) is waarschijnelijk nooit effectief geactiveerd, dus probeer eens bij een ander provider in te schrijven en de gegevens van uw oud Dommel SIM kaart geven.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2835
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 57 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor fluppie » 05 Mei 2019, 19:54

Dommel krijgt vijf maanden om alles terug op de rails te krijgen,eigenlijk is het dus zinloos om nu nog te wachten,er zijn genoeg providers waar je iedere maand wegkan,mocht het zijn dat ze binnen enkele maanden toch kunnen doorgaan.

guidodejongh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 Jan 2007
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor guidodejongh » 06 Mei 2019, 21:34

openaf schreef:
guidodejongh schreef:Ik ben loyaal gebleven aan Dommel, maar Dommel is niet loyaal gebleven tegenover mij.

Ik heb een nieuwe Dommel SIM Kaart gekregen en ze geactiveerd. Er verschijnt nu "UNITED" als provider. Maar twee weken na de activatie kan ik nog steeds geen gesprekken ontvangen of voeren (ondanks de belofte dat het 24 uur duurt).

Ik wens dus van provider te veranderen. Bij ORANGE lukt dit niet (computersysteem weigert de nieuwe SIM kaart).

Wie heeft ervaring om over te schakelen naar een nieuwe provider, na ontvangst en activatie van de "nieuwe" Dommel SIM Kaart?

Bedankt

De nieuwe SIM kaart van UNITED(Dommel) is waarschijnelijk nooit effectief geactiveerd, dus probeer eens bij een ander provider in te schrijven en de gegevens van uw oud Dommel SIM kaart geven.


@openaf: Bedankt voor de tip. Na zes weken, heb ik mijn GSM nummer kunnen recupereren!
In de proximus shop was er een vriendelijke dame die mijn oude Dommel SIM kaart heeft overgedragen naar een "pay & go" kaart. Na 36 uren kon ik opnieuw bellen.

Ter info: In de Orange shop - waar men me enkele uren voordien een "tempo" kaartje van 15 euro had verkocht - wou men geen 2de poging met het computersysteem wagen. Ze hebben misschien een tempo kaartje verkocht, maar geen nieuwe klant gewonnen (een pyrrusoverwinning).

Lukada
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 Mei 2019
Bedankt: 1 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor Lukada » 07 Mei 2019, 21:06

Voor wat de gemiddelde dommel klant maandelijks consumeer zullen ze met die 15 euro wel meer binnengehaald hebben...

strife
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 31 Okt 2003
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor strife » 09 Mei 2019, 15:32


Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 17 Jun 2004
Bedankt: 64 keer
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor Didymus » 09 Mei 2019, 15:49

Wanneer Nico Pantelis aanraadt om in iets te investeren, dan kun je er bijna gif op innemen dat je beter het tegenovergestelde doet. Spaargids.be heeft een paar jaar geleden de (negatieve) rendementen die zijn tips opleveren weggehaald omdat hij met een klacht wegens laster dreigde...

guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 Mei 2010
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor guy-pc » 09 Mei 2019, 15:55

Maar... lees ik daar 22,50 euro voor internet via Choice? Dan gaan mijn oogjes weer fonkelen! Ik begrijp goed dat het om een risicovolle belegging gaat, maar als dit alleen al enkele maanden zou werken, dan lijkt het me een goede deal?!

Maar ik heb al zoveel negatiefs gelezen over Bhaalu... Zelf had ik niet zo veel problemen met Dommel.

Nu, ik wil niet komen tot pro of contra Bhaalu / Dommel / Choice, maar weet iemand meer over de technische inhoud van dit verhaal? Ik heb alvast mijn gegevens doorgegeven; ben eens benieuwd.

(Disclaimer: ik heb op geen enkele manier commerciële belangen hierbij; ben een ex-Dommelklant; that's all!)

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3549
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 358 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor Splitter » 09 Mei 2019, 20:08

guy-pc schreef:Maar ik heb al zoveel negatiefs gelezen over Bhaalu... Zelf had ik niet zo veel problemen met Dommel.


de ECHTE problemen bij dommel begonnen dan ook vanaf dat de jongens achter bhaalu heel het dommel verhaal overgenomen hadden.
net zoals zij ook achter choice zitten.

dus maak zelf de rekensom: ze hadden bhaalu, veel mensen geld kwijt.
ze hadden dommel: dommel in het rood en failliet
en nu hebben ze choice... waar jij centjes aan mag geven om misschien iets te hebben.

laat me het zo zeggen: liever jij als ik
ooit zal hier iets nuttigs staan

openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 02 Jul 2008
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor openaf » 12 Mei 2019, 21:48

guidodejongh schreef:
openaf schreef:
guidodejongh schreef:Ik ben loyaal gebleven aan Dommel, maar Dommel is niet loyaal gebleven tegenover mij.

Ik heb een nieuwe Dommel SIM Kaart gekregen en ze geactiveerd. Er verschijnt nu "UNITED" als provider. Maar twee weken na de activatie kan ik nog steeds geen gesprekken ontvangen of voeren (ondanks de belofte dat het 24 uur duurt).

Ik wens dus van provider te veranderen. Bij ORANGE lukt dit niet (computersysteem weigert de nieuwe SIM kaart).

Wie heeft ervaring om over te schakelen naar een nieuwe provider, na ontvangst en activatie van de "nieuwe" Dommel SIM Kaart?

Bedankt

De nieuwe SIM kaart van UNITED(Dommel) is waarschijnelijk nooit effectief geactiveerd, dus probeer eens bij een ander provider in te schrijven en de gegevens van uw oud Dommel SIM kaart geven.


@openaf: Bedankt voor de tip. Na zes weken, heb ik mijn GSM nummer kunnen recupereren!
In de proximus shop was er een vriendelijke dame die mijn oude Dommel SIM kaart heeft overgedragen naar een "pay & go" kaart. Na 36 uren kon ik opnieuw bellen.

Ter info: In de Orange shop - waar men me enkele uren voordien een "tempo" kaartje van 15 euro had verkocht - wou men geen 2de poging met het computersysteem wagen. Ze hebben misschien een tempo kaartje verkocht, maar geen nieuwe klant gewonnen (een pyrrusoverwinning).

Graag gedaan !

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4084
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor satsurfer » 01 Aug 2019, 11:11

collega is overgezet van dommel naar Billi. Tot op heden nog geen factuur ontvangen. :eek:

Van welk netwerk maken zij gebruik?

een website van Bily?
https://dommel.com/nl/login

guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 Mei 2010
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor guy-pc » 01 Aug 2019, 11:47

Ik heb al eens geïnformeerd i.v.m. Choice (www.choice.be), waar de energie van Dommel naartoe lijkt te gaan, maar ik vind weinig informatie op userbase. Is er iemand die er meer over weet?

Goztow
Erelid
Erelid
Berichten: 12719
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 724 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1212 keer
Contact:

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor Goztow » 01 Aug 2019, 12:56

Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 Mei 2010
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor guy-pc » 02 Aug 2019, 12:16

Bedankt. Ik had het enkele weken geleden al gezien, maar de recente reacties nog niet.

guido4096
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 Sep 2017
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor guido4096 » 14 Sep 2019, 09:12

Het zal zo te zien niet lang meer duren voor ze failliet zijn.

https://www.spaargids.be/forum/dommel-stopt-t26398-225.html#p410755

Ik kan mij prima voorstellen dat hun cijfers niet betrouwbaar zijn. Bijvoorbeeld, 1 van mijn pro-forma facturen die ik al lang had betaald staat nog steeds open op hun website.

Nu ben ik benieuwd of open pro-forma facturen zelfs al meegeteld mogen worden als debiteuren, maar dat zullen ze vast wel doen.

Goztow
Erelid
Erelid
Berichten: 12719
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 724 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1212 keer
Contact:

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor Goztow » 14 Sep 2019, 09:27

Tja als je al maanden geen facturen meer stuurt waar komt het geld dan vandaan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 12 Jun 2017
Bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor antutu » 14 Sep 2019, 21:11

Geheel offtopic maar heb ik dat nu goed gezien op hun site dat ze eindelijk hun hoofdletterfobie zijn kwijtgeraakt? :lol: :lol:

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 Apr 2009
Bedankt: 180 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor boulder » 14 Sep 2019, 23:30

Goztow schreef:Tja als je al maanden geen facturen meer stuurt waar komt het geld dan vandaan?

Goeie vraag, een die ik ook een paar keer gesteld heb.
Ik heb op 4 maanden tijd geen factuur meer gehad.
Een betaalde factuur stond nog altijd als onbetaald te boek, nam ik contact op via email, dan was het antwoord dat ze ermee bezig waren.
Als je na 4 maand nog geen factuur kunt sturen dan ben je gewoon bezig met je eigen graf als bedrijf te delven.
Ik ben overgeschakeld naar Mobile Vikings.
Ondanks de doemberichten dat dit heel lang ging duren, ging dit heel vlot.
Ik zie het wel als ik nog een eindfactuur krijg.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 Apr 2009
Bedankt: 180 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Berichtdoor boulder » 1 week 2 dagen 16 uur geleden (07 Okt 2019, 16:44)

Er zit weer beweging in...
Nu, terwijl ik al een tijdje bij Mobile Vikings zit, krijg ik een factuur over de laatste week van april (5,5 maand geleden dus!).
Ik heb het hier eens gecontroleerd op dit forum, en dat is het moment dat ik weer kon bellen.
De factuur ligt echter ongebruikelijk hoog.
Ga ik er in detail door, dan zie ik dat super veel gesprekken er gewoon dubbel opstaan.

Genre :

Nummer A ---> Nummer B ---> 24/04/219 11:10 11:20 10 minuten x€
Nummer A ---> Nummer B ---> 24/04/219 11:10 11:20 10 minuten x€

Zo kun je geld verdienen, als je gesprekken 2 keer aanrekent...

De facturatie gebeurt nu overigens door Hermes Telecom, maar voor vragen moet je wel tickets bij Dommel loggen...
Hopelijk geen systeem waarbij Dommel doodleuk de betwistingen negeert, en Hermes ondertussen druk zet om verkeerde bedragen te betalen...


UPDATE: daarstraks kwam een nieuwe mail aan met ongeveer de helft van het eerder te betalen bedrag, de dubbele gesprekken zijn er nu uit.
Goed uitkijken dus welke factuur je betaalt!
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...


Terug naar “Breedband nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten