Oostenrijkse provider biedt goedkope roaming aan voor iedereen
De Oostenrijkse provider Abroadband levert goedkoop mobiel internet voor in het buitenland, en dit aanbod is er niet enkel voor Oostenrijkers. Ook Europeanen en andere wereldbewoners mogen genieten van deze toch wel lage tarieven.
0,59 euro per megabyte. Dat is de prijs die je betaalt wanneer je surft met Abroadband in 55 landen. Deze landen bevinden zich in Europa en Oceanië, op het Afrikaanse continent, in de Amerika's en ook Rusland.
Aan welke snelheid (EDGE, UMTS, HSDPA) er gesurft kan worden, hangt af per land en per netwerk waarmee Abroadband partner is (totaal 77 netwerken). Zo kan er in België op HSDPA gesurft worden, terwijl in India maximaal EDGE beschikbaar is. Een volledig overzicht is te vinden op hun website.
Om te kunnen surfen met Abroadband dient er een microsim of simkaart aangekocht te worden tegen een prijs van 19,90 euro per stuk. Een USB-modem, die snelheden toelaat tot 7,2 Mbps, is er voor 49,90 euro per stuk . Betalingen kunnen uitgevoerd worden met onder andere MasterCard, VISA, en PayPal.
Surfen met "onze" providers is duurder
Dat een Oostenrijkse provider goedkope mobiele roaming data weet aan te bieden dan een provider van bij ons, is niet te geloven. Wie bij de grotere Belgische operatoren klant is en mobiel surft in Europa, betaalt 3,50 euro per megabyte, in de rest van de wereld zelfs tot 15 euro per megabyte. Ofwel maken "onze" providers woekerwinsten op roaming data, ofwel maakt Abroadband enorm veel verlies.
UB Frontpage
Oostenrijkse provider biedt goedkope roaming aan
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
RararaOfwel maken "onze" providers woekerwinsten op roaming data, ofwel maakt Abroadband enorm veel verlies.

Ongelooflijk die prijs vergeleken met hier. Lijkt mij een gat in de markt voor zakenmensen enz als het daadwerkelijk goed werkt.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Ik denk dat je nog altijd goedkoper af bent door lokaal een pre-paid kaartje te kopen met mobiel internet.
De instapkost van €20 is imho zeer hoog, om dan €15 te betalen voor ~25MB. Goed voor als je één keer je mails wil lezen, maar daar stopt het dan ook.
Het concept is goed, maar nog steeds duur.
De instapkost van €20 is imho zeer hoog, om dan €15 te betalen voor ~25MB. Goed voor als je één keer je mails wil lezen, maar daar stopt het dan ook.
Het concept is goed, maar nog steeds duur.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Erelid
Maar het gebruiksgemak is dan weer veel beter. Zakenmensen die geregeld naar het buitenland gaan hoeven maar één simkaart te hebben, en ipv telkens een nieuwe simkaart te kopen in het buitenland, kan je dezelfde gebruiken in elk land opnieuw.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Denk dat menig bedrijfsabbo met proximus op het vodofone netwerk goedkoper is ...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Zakenmensen die geregeld naar het buitenland gaan (met een GSM van 't werk) trekken zich daar niks van aan hoor, ze gebruiken gewoon hun bedrijfsabbo op het lokaal zusternetwerk (Vodafone, Orange, ...).Lord Utopia schreef:Zakenmensen die geregeld naar het buitenland gaan hoeven maar één simkaart te hebben, en ipv telkens een nieuwe simkaart te kopen in het buitenland.
Idem voor ministers die op onze kosten de ganse dag twitteren, ook als ze in Rusland of India op stap zijn

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Erelid
Spijtig dat er zo gedacht wordt dan... Ik zou toch beter weten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Op Challenger-netwerken vind ik de optie €50/500MB wel interessant als je veel in het buitenland zit.
http://www.base.be/nl/mobiel/internatio ... icktabs-30
(Ik heb er zelf wel geen ervaring mee)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Bedenk ook dat grotere bedrijven (met veel gebruikers) ook bij de nationale providers andere condities krijgen.
En dit scheelt soms gigantisch tegenover de condities die ze zelfs op hun websites voor bedrijven vermelden.
En dit scheelt soms gigantisch tegenover de condities die ze zelfs op hun websites voor bedrijven vermelden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik wel. Ik neem die optie altijd als ik naar Frankrijk ga voor enkele weken tijdens het groot verlof.driesve schreef:Op Challenger-netwerken vind ik de optie €50/500MB wel interessant als je veel in het buitenland zit.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
De werknemers zelf zullen er misschien niet van wakker liggen, maar een zelfstandige of de baas zelf misschien wel ! Langs de andere kant ze moeten ergens een aftrek post hebben ! Hoe erg het ook klinkt, want uiteindelijk zijn wij het die meer voor onze eindproducten gaan betalen. Want de prijs die wij betalen in de winkel wordt aan de hand van deze factoren bepaald.Lord Utopia schreef:Spijtig dat er zo gedacht wordt dan... Ik zou toch beter weten.
oftopic: vandaag mail gekregen dat mazout bij esso momenteel het goedkoopste is, .. ik viel bijna van mijn stoel toen ik beetje lager meer dan 80c zag staan voor een liter bij mijn weten heeft het nog nooit zo hoog gestaan, .. waar zijn ze nu met hun crisis maatregelen en premies, schandalig is het, en we zitten nog in crisis stel u voor als er economische heropleving is hoe hoog die prijs dan gaat gaan. wat ook mee de prijs van onze producten bepaald natuurlijk daarom dat ik er nog eens aan moest denken.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ik zie dat er hier ooit een topic over gestart is. Ik ga binnenkort op reis naar Egypte voor 14 dagen. Ik wens toch van tijd tot tijd even een connectie te maken met het internet zonder gebruik te maken van hun betaalde wifi-diensten. Als er veel mensen opzitten gaat dit niet vlot en is het internet onstabiel.
- Zijn er mensen die "ABROADBAND" al hebben gebruikt?
- Is hun simkaart compatibel met de Zwarte Vodafone stick van proximus of toch beter ABROADBAND-usbstick nemen?
- Zijn er betere alternatieven?
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Genoeg mogelijkheden om Captive Portal's te omzeilen en zonder te betalen gebruik te maken van WiFiIk wens toch van tijd tot tijd even een connectie te maken met het internet zonder gebruik te maken van hun betaalde wifi-diensten.

-
- Plus Member
- Bedankt: 6 keer
Als je naar één vakantiebestemming gaat is een plaatselijke simkaart altijd goedkoper, maar voor rondreizen is dit systeem makkelijker.
Ik heb dit jaar door verschillende landen gereisd en gebruik gemaakt van Abroadband. Gaat heel vlot en werkt goed. Die 20 euro startkost is niet echt goedkoop, maar dat betaal je ook maar 1 keer. Verder betaal je enkel wat je gebruikt (factuur met domiciliëring op je creditkaart aan het eind van de maand), je koopt geen Gbytes die na een zekere tijd vervallen. Je moet wel je kaart minstens 1 keer per jaar gebruiken, anders wordt er 10 euro administratiekost aangerekend, maar voor de rest blijft de kaart onbegrensd geldig.
Let op : dit is wel een data-only kaart, je kan er dus niet mee bellen.
Ik heb dit jaar door verschillende landen gereisd en gebruik gemaakt van Abroadband. Gaat heel vlot en werkt goed. Die 20 euro startkost is niet echt goedkoop, maar dat betaal je ook maar 1 keer. Verder betaal je enkel wat je gebruikt (factuur met domiciliëring op je creditkaart aan het eind van de maand), je koopt geen Gbytes die na een zekere tijd vervallen. Je moet wel je kaart minstens 1 keer per jaar gebruiken, anders wordt er 10 euro administratiekost aangerekend, maar voor de rest blijft de kaart onbegrensd geldig.
Let op : dit is wel een data-only kaart, je kan er dus niet mee bellen.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
In dat hotel vragen ze 12€ voor 2 uur internet op een tijdspanne van 24h dus die 20€ neem ik er wel bij 
[
Post made via mobile device ]

[

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
-
- Plus Member
- Bedankt: 6 keer
Niet echt hetzelfde. Voor het gebruik bij Mobile Vikings moet je MV-klant zijn en hun kaarten zijn beperkt in de tijd als je niet herlaadt. Niet geschikt dus voor mensen die met een abonnementsformule werken en bij een andere provider klant zijn.CeeSsss schreef:Dus eigenlijk hetzelfde wat Mobile Vikings biedt (€0,50 per MB in 16 Europese landen + Verenigde Staten) maar dan wat duurder, en naar nog meer landen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 71 keer
Dat een Oostenrijkse provider goedkope mobiele roaming data weet aan te bieden dan een provider van bij ons, is niet te geloven. Wie bij de grotere Belgische operatoren klant is en mobiel surft in Europa, betaalt 3,50 euro per megabyte, in de rest van de wereld zelfs tot 15 euro per megabyte. Ofwel maken "onze" providers woekerwinsten op roaming data, ofwel maakt Abroadband enorm veel verlies.
UB Frontpage[/quote]
waar deze info tegen gekomen , graag bronvermelding .
bestaat trouwens al jaren.
UB Frontpage[/quote]
waar deze info tegen gekomen , graag bronvermelding .
bestaat trouwens al jaren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb het ook opgezocht voor ons hotel: 50 EUR per week en blijkbaar slechte verbinding.
Dus ik ga een sim-kaart bestellen, in Belgie kom ik mobiel toe met 50 MB per maand, dus zeker in het buitenland op vakantie.
Als ik bij Abroadband een USB-stick bestel, is daar dan meteen een sim-kaart inbegrepen? Ik vind het niet duidelijk omschreven op de site.
Edit: gevonden in de FAQ:
What do the SIM card and the modem for abroadband cost? The SIM card cost EUR 19.90. The abroadband USB modem including a SIM card costs EUR 49.90.
Totale kost is dus 49,90 EUR.
Dus ik ga een sim-kaart bestellen, in Belgie kom ik mobiel toe met 50 MB per maand, dus zeker in het buitenland op vakantie.
Als ik bij Abroadband een USB-stick bestel, is daar dan meteen een sim-kaart inbegrepen? Ik vind het niet duidelijk omschreven op de site.
Edit: gevonden in de FAQ:
What do the SIM card and the modem for abroadband cost? The SIM card cost EUR 19.90. The abroadband USB modem including a SIM card costs EUR 49.90.
Totale kost is dus 49,90 EUR.