Domein naam "gestolen" ?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Mijn schoonbroer heeft volgend probleem.

Hij is (was) de eigenaar van een domain naam (alain***.be), had een website (http://www.alain***.be) en een mailbox ([email protected]).

Een tijdje geleden werd hij gecontacteerd door een jongedame die websites maakt (J*** Webdesign).
Om een lang verhaal kort te maken: hij heeft zich laten gaan om door haar een nieuwe website te laten maken.
Die website staat nu online maar hij is er niet echt content van en wil terugkeren naar zijn vorige provider (one.com).

Het probleem is dat hij bij dat madamke eigenlijk contractueel vast ligt voor 2 jaar. Hij wil haar gerust betalen wat er moet betaald worden (heeft trouwens al betaald voor één jaar) maar ze weigert zijn systeem terug te plaatsen bij one.com :-( .

Als ik op DNS Belgium de domein naam alain***.be invoer, krijg ik volgende details:
  • Registrant: de naam van de web design firma uit Wielsbeke
    Registrar: AXC
Het lijkt er dus op dat dat madammeke zich (onrechtmatig) eigenaar gemaakt heeft van het domein?
Kan dat zomaar, en wat moet er gebeuren om dit op te lossen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Hij heeft dat toch moeten goedkeuren, wat staat er bij : Domeinnaamhouder ?

Staat zijn adres nog bij het contact zo ja transfer doen, zo nee en is er een trade geweest naar haar, procedure aanhangig maken bij dns.be

https://www.dnsbelgium.be/nl/je-domeinn ... hil-wat-nu
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

De registrant/eigenaar zie je niet meer door GDPR, echter kan je wel een transfer code opvragen via https://www.dnsbelgium.be/nl (transfer code) als die persoon een e-mail krijgt met die code, dan staat deze nog op zijn e-mail. Eigenlijk doet het er niet toe in de eerste instantie op wie zijn naam het staat, het e-mail adres heeft voorrang. Stel die persoon krijgt geen mail, op dat moment weet je dat de domeinnaam op iemand anders zijn e-mail adres staat (en dat heeft hij dus moeten goedkeuren bij een transfer!). Maar je kan dan alsnog de domein verhuizen: door volgende stappen te volgen: https://www.dnsbelgium.be/nl/je-domeinn ... -verhuizen
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 09 sep 2019, 23:34, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Met de gegevens van de OP direct firma en domein gevonden :wink:
Vreemd dat ze zo maar de domeinnaam op hun naam kunnen zetten aangezien je daar toelating moet voor geven. Ik zou in elk geval DNSbelgium contacteren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Inderdaad, transfer code aanvragen moet je dus niet doen want het staat op e-mail van "j*************e@g***l.com"
Dus dit is Julie haar privé e-mail adres, geen zorgen, gewoon via de alternatieve stappen doen, komt wel goed.

Site is gemaakt op een wix.com template blijkbaar
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

on4bam schreef:Vreemd dat ze zo maar de domeinnaam op hun naam kunnen zetten aangezien je daar toelating moet voor geven.
Idd, bij de be TLD is het zeer moeilijk om een actieve domeinnaam onrechtmatig te verliezen daar de inbreng van de huidige houder vereist is.

Om die reden denk ik ook niet dat DNS.BE zelf tussenkomst in zo'n zaken, ze zeggen zelf "Wij beoordelen niet de rechten die je als domeinnaamhouder al dan niet op die domeinnaam hebt. ... Als er toch een geschil optreedt, zijn wij niet bevoegd om ons hierover uit te spreken. " Ze zullen u wellicht doorverwijzen naar hun complaints pagina waar de opties staan van amicabele teruggave of tussenkomst van een derde.

Noot dat een amicabele teruggave sowieso zal resulteren in het opnieuw moeten betalen van de registratiekost voor een jaar, zoals steeds het geval bij een trade. De resterende registratietijd gaat dus verloren.

Als het naar arbitrage of rechtbank moet zal het allemaal veel meer kosten. Arbitrage is wel aangeraden daar rechters het over het algemeen nog in Keulen horen donderen bij termen als "domeinnaam", "DNS" etc.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Als het domein Alain... zijn naam of bedrijfsnaam is, heeft hij veel kans dat dns in zijn voordeel gaat beslissen.
Bij voldoende klachten en vooral dwarsliggen bij transfers kan ze zelfs als registrar buiten geflikkerd worden (kleine kans maar ze hebben ook niet oneindig veel geduld en zoals helaas bij veel, lawaai maken helpt meer dan braaf in lijn aanschuiven).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

on4bam schreef:Met de gegevens van de OP direct firma en domein gevonden :wink:
Dat was een beetje mijn bedoeling (zonder concrete namen vrij te geven) :wink: .
on4bam schreef:Vreemd dat ze zo maar de domeinnaam op hun naam kunnen zetten aangezien je daar toelating moet voor geven. Ik zou in elk geval DNSbelgium contacteren.
Hij heeft haar de transfercode toegestuurd, zodat ze het domain kon verhuizen naar de hoster waarop ze de nieuwe site heeft gezet.
Hiermee heeft ze het domain op haar naam gezet :(.
Tim.Bracquez schreef:Inderdaad, transfer code aanvragen moet je dus niet doen want het staat op e-mail van "j*************e@g***l.com"
Dus dit is Julie haar privé e-mail adres, geen zorgen, gewoon via de alternatieve stappen doen, komt wel goed.
Is dat de normale gang van zaken, als je een webdesigner vraagt om een nieuwe site te maken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Om een website te verhuizen hoef je toch maar enkel de nameservers aan te passen en daar heb je geen transfercode voor nodig, toch? In elk geval was het bij een domein (niet het mijne) zo toen de website bij mijn hosting gezet werd. Het aanpassen van de nameserver werd wel door de domeinhouder aangevraagd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Hoe zou je van registrar kunnen veranderen zonder transfercode?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Je moet je domein niet transfereren als je van webhost veranderd.
Ik onderhoud een website op mijn hosting maar het domein is bij EDPnet geregistreerd. Ik kan met het domein niets aanvangen want het is niet van mij maar doe wel alles met de website (en daar kan de domeineigenaar dan weer niets doen want die is geen klant bij de hoster).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Ja da's duidelijk, maar hier is het probleem dat de dame van de webdesign firma de domeinnaam getransfered heeft naar haarzelf.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Normaal heb je 2 manieren om een domain te verhuizen en/of over te dragen. en dit noemt in termen van DNS.be

Transfer:
Hier wijzigt enkel de registrar/beheerder van het domain de eigenaar blijft ongewijzigd. (en kan kan ook niet gewijzigd worden)

Trade:
hier kan je beide wijzigen.

Als effectief een simple transfer is gebeurd, kan je het domain gewoon terug transferen naar een nieuwe dns en of hostprovider.
Je doet dit meestal door dit domain bij een nieuwe registrar te registreren en te kiezen voor transfer.
je zal als als eigenaar dan een mail ontvangen om deze overdracht naar de nieuwe registrar te bevestigen.
wat wel kan is dat je huidige registar een transfer lock heeft aangezet. (ze zijn normaal verplicht je deze unlock code geven)

Als er nooit een trade is gebeurd maar de eigenaar is toch gewijzigd, dan is er fraude gepleegt (vroeger kon dit allesinds technisch als je regstreeks registar was bij dns.be waarvoor je 2.500€ waarborg voor moest betalen.)
in dat geval moet je klacht indienen bij dns.be en indien aanvaard zal de dame of haar registar een schade claim krijgen, de waarborg kwijtspelen en het domain moeten teruggeven.

Als er per ongeluk toch een Trade door de eigenaar is gebeurd en de eigenaar dit domein niet als tradmark bezit zal je zelfs met een rechtzaak het domein niet terugkrijgen, je kan het dan enkel afkopen voor het bedrag de nieuwe eigenaar eist.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Luboli schreef:Ja da's duidelijk, maar hier is het probleem dat de dame van de webdesign firma de domeinnaam getransfered heeft naar haarzelf.
De vraag is natuurlijk hoe dat gebeurd is. Een vergissing of misleiding? Heeft men aan de klant gezegd dat de domeinnaam moest overgedragen worden terwijl dat natuurlijk niet moest of doet men aan "klantenbinding" door naast de website ook het domein te beheren.
Ik vind het alleszins niet netjes om zo te werken en vraag mij af of ze dat bij alle (of meerdere) klanten doen.

Ik weet dat een vroegere werkgever in de beginjaren (rond 2000) van internet door een verkoper een website was aangesmeerd die 1. op niets trok 2. haast geen bezoekers had en gehost was al pagina van het domein van de verkoper. m.a.w. individuele content in een template. Er zat toen ook al wat kaf tussen het koren :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

philippe_d schreef: Hij heeft haar de transfercode toegestuurd, zodat ze het domain kon verhuizen naar de hoster waarop ze de nieuwe site heeft gezet.
Hiermee heeft ze het domain op haar naam gezet :(.
Tjah...

Heb onlangs zelf nog een aantal transfers gedaan, en de mail waarin de code staat zegt toch duidelijk wat de gevolgen zijn.
tien schreef:kan ze zelfs als registrar buiten geflikkerd worden
Runt ze wel haar eigen registrar? Heeft ze het niet gewoon onder haar naam bij een bestaande registrar gezet.
on4bam schreef: De vraag is natuurlijk hoe dat gebeurd is.
Kan goed bedoeld zijn: firma staat dan in voor het managen van de domeinnaam. In de praktijk dus vooral de renewals betalen zodat de naam niet vervalt.

Kan slecht bedoeld zijn: vorm van lock-in om het moeilijker te maken voor de klant om te vertrekken.

Of een combinatie van beide.

Hoe moeilijk ze doen om de domeinnaam "terug" te geven zal wel uitsluitsel geven over wat van toepassing is.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Vul hier anders al eens het domeinnaam in https://www.dnsbelgium.be/nl/registratiebewijs
je krijgt dan al een gedeelte van het email adres van de eigenaar te zien, en vervolgens krijg je op dat adres een email.

als dit niet een email adres van de eigenaar is heb je een trade uitgevoerd of er werd fraude gepleegd.

als dit wel een email adres van de eigenaar is zou er een mail moeten toekomen met een pdf die bevestigd wie de wettelijke eigenaar is.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Dit staat reeds in een vorige post van Philippe vermeld j*************e@g***l.com het privé adres van de webfirma. Het domein heeft dus een nieuwe eigenaar.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

daar moet ik dus over gelezen hebben...

dan hebben ze inderdaad de klant misleid of fraude gepleegd.

Dan is het zoeken naar de originele mail die de klant van dns belgium heeft ontvangen voor de transfer of trade.

als hier in word aangegeven dat goedkeuring werd gegeven voor het wijzigen van de gegevens van de eigenaar ga je via dns belgium niet veel meer bereiken met een complaint. en moet je via de rechtbank (toch via dns belgium proberen kan natuurlijk nooit kwaad)
via een Advokaat zal je dit dan moeten aankaarten als misleiding of misbruik van vertrouwen. tenzij je hier een handelsrecht op bezit dan kan het sneller gaan.

was dit enkel een wijziging van registar dan is er sprake van fraude, en win je dit zeker via dns belgium (met nog een eventuele schade vergoeding als je langs een Advokaat passeert)

Als iemand met kennis van het gerecht me hier in wil corricgeren doe gerust, want ik ben zelf beter op de hoogte van ICT dan van rechten...
Greetz cyberbug

Afbeelding
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

on4bam schreef:Dit staat reeds in een vorige post van Philippe vermeld j*************e@g***l.com het privé adres van de webfirma. Het domein heeft dus een nieuwe eigenaar.
Ben ik de enige die zich vragen stelt bij een webfirma die gmail.com als eigenaarsgegevens gebruikt?
Ik vrees dat je inderdaad te maken hebt met op z'n minst minder professionele mensen... worst case is er sprake van bewuste misleiding of zelfs fraude inderdaad.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Een professionele "firma" zal het wel niet zijn, Tim zei hierboven dat ze wix.com gebruikt hebben...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien toch eerst nog eens praten met dat madammeke? Waarom weigert ze dit? Wat heeft zij daarbij te winnen?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

NickG schreef: Ben ik de enige die zich vragen stelt bij een webfirma die gmail.com als eigenaarsgegevens gebruikt?
Ik vrees dat je inderdaad te maken hebt met op z'n minst minder professionele mensen... worst case is er sprake van bewuste misleiding of zelfs fraude inderdaad.
Als de site die ik gevonden heb van de webdesigner klopt, dan heeft ze wel een @domain.be adres, dus des te vreemder.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

on4bam schreef:Je moet je domein niet transfereren als je van webhost veranderd.
Ik onderhoud een website op mijn hosting maar het domein is bij EDPnet geregistreerd. Ik kan met het domein niets aanvangen want het is niet van mij maar doe wel alles met de website (en daar kan de domeineigenaar dan weer niets doen want die is geen klant bij de hoster).
En waar host jij dat?
Ik zoek al effe naar een goeie webhost die niet vereist dat het domein ook bij hem geregistreerd is.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

D9Hosting.com
UK firma met servers in UK en US. Mijn domein is bij hen geregistreerd maar domein van onze club is bij EDPnet geregistreerd. Beide sites staan op de D9 servers.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Goztow schreef:Misschien toch eerst nog eens praten met dat madammeke? Waarom weigert ze dit? Wat heeft zij daarbij te winnen?
Dat is inderdaad wat we gaan doen.
Maar met de discussie hier ben ik toch veel wijzer geworden in deze materie :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

on4bam schreef:D9Hosting.com
UK firma met servers in UK en US. Mijn domein is bij hen geregistreerd maar domein van onze club is bij EDPnet geregistreerd. Beide sites staan op de D9 servers.
Dus je hebt er wel al een domeinnaam bij geregistreerd?
Niet onmiddellijk wat ik zocht.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Mijn domeinnaam wel maar de andere niet.
Je kan het hen ook gewoon vragen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

ITnetadmin schreef:Ik zoek al effe naar een goeie webhost die niet vereist dat het domein ook bij hem geregistreerd is.
OVH?
https://www.ovh.nl/shared-hosting/perso ... osting.xml

Bij 'Kies uw domeinnaam', moet je gewoon op doorgaan klikken zonder een domeinnaam in te geven.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ITnetadmin schreef: En waar host jij dat?
Ik zoek al effe naar een goeie webhost die niet vereist dat het domein ook bij hem geregistreerd is.
Dit kan toch bij elke deftige cloudprovider?

Dat zo'n restrictie vandaag de dag nog bestaat...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Blijkbaar is de domeinnaam terug naar de rechtmatige houder gegaan en is de "vernieuwde website" weg (staat terug op one.com). Gewijzigd op 13/9.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Sorry voor de late feedback.
Probleem is inderdaad opgelost (domein naam werd teruggegeven).

Bedankt voor alle tips ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Denk dat ze nu nummers aan het aanvragen is op radio 2.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”