google foto's vreemd gedrag

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

er lijkt mij iets vreemds aan de hand

op mijn nexus 6p smartphone maak ik foto's met de standaard app. In het instellingenmenu van deze app staat Backup en synchronisatie UIT
Nu had ik enkele foto's die ik in een album wilde steken maar na aanmaak album en het selecteren van de foto's ging de smartphone meteen uploaden? naar waar? bedoeling is dat dit gewoon op mijn smartphone blijft

Ik logde daarna op de desktop pc in op mijn gmail account en via daar door naar google foto's en zag ze daar ook staan. In het instellingenmenu aldaar is geen mogelijkheid om syncroniseren uit te zetten?

vraag is dus hoe ik ervoor zorg dat als je een album maakt op de smarthone deze niet alles gaan beginnen uploaden.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Dit is niet mogelijk: een album is iets online-only.
ooh. shiny.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Ik denk dat TS bedoelt dat hij de foto's in een map op zijn gsm geplaatst heeft, niet via Google foto's een map aangemaakt heeft.

Kijk eens op je gsm in de app van Google Foto's, via instellingen, welke apparaatmappen er een upload mogen maken. Als ik een map aanmaak op mijn gsm, krijg ik de vraag van Google Foto's of de inhoud van de map gesynchroniseerd mag worden.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

lukadad schreef:Ik denk dat TS bedoelt dat hij de foto's in een map op zijn gsm geplaatst heeft, niet via Google foto's een map aangemaakt heeft.

Kijk eens op je gsm in de app van Google Foto's, via instellingen, welke apparaatmappen er een upload mogen maken. Als ik een map aanmaak op mijn gsm, krijg ik de vraag van Google Foto's of de inhoud van de map gesynchroniseerd mag worden.

in de Foto's app open ik Apparaatmappen (het 2de item na Fotoboeken) en zie daar enkel een aantal blokken (Camera, TweetCaster, WhatsApp Images, WhatsApp Video en Pictures. Selecteer ik hier Camera dan staat Back-up en synchronisatie uit (grijs ipc blauw bolletje)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Inderdaad voor de zekerheid: wat bedoel je met "album"? Want als je met "album" de functie bedoelt in de Google Photos app, dan is dat online-only. Als je inderdaad simpelweg een lokale directory op je smartphone bedoelt, dan zou dat toch echt niet automatisch mogen syncen.
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Hetzelfde probleem ondervonden zonet op vakantie (ik wou eigelijk gewoon wat foto's samen in een mapje steken)... en tevens komt die assistant nu constant af met allerlei knutselwerkjes (Panaroma's, filmpjes, ...). M'n foto's waren trouwens zichtbaar onder Google foto's online (iets wat ik niet wil, backup stond/staat trouwens uit).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”