Apple plant het einde van iTunes

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Apple is van plan om op termijn de muziekdienst iTunes op te doeken :evil: , ik hoop dat het beperkt blijft tot de muziekdienst en dat de muziekspeler blijft bestaan want anders zal er een probleem zijn om muziek te synchroniseren naar de iPod aangezien dat enkel mogelijk is met iTunes.
Ik hoop ook dat men nog altijd films kan aankopen en/of huren via iTunes.
Die reden zou zijn dat Apple zich liever concentreert op hun nieuwe streamingdienst Apple Music om Deezer en Spotify concurrentie aan te doen.
Mocht dat zover komen dan zou dat zeer spijtig zijn want muziek opslaan op mijn computer en vervolgens synchroniseren naar mijn iPod verdient toch mijn voorkeur boven muziek streamen, ik zal dan verplicht zijn om muziek aan te kopen via Google Play als Google tenminste ook niet hetzelfde gaat doen als Apple want dan zit ik in de aap gelogeerd. :x

https://www.hln.be/ihln/multimedia/appl ... ~a5f75a38/
Laatst gewijzigd door apestaart 13 jun 2018, 21:12, in totaal 2 gewijzigd.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Typische HLN-bangmakerij met halfbakken informatie.

De iTunes Store is op dit moment volgens mij nog steeds de best verkopende online muziekwinkel. Bovendien pakken ze op elke verkoop 30%, dus zo lang ze voldoende klanten hebben om de kosten te dekken blijft het voor het interessant.
Bovendien is Iovine een van de bezielers van Beats en zit hij mee achter Beats Radio en Apple Music, maar heeft hij volgens mij weinig te zeggen aan het feit of de iTunes Store al dan niet stopt.

Ook gaat het verhaal hier over de iTunes Store, en niet over de software iTunes zelf. Die is op zich wel aan een grondige schoonmaakbeurt toe (zelfs op macOS een draak van een programma geworden), maar zal ook niet direct verdwijnen. Het is in de eerste plaats nog altijd een programma om je lokale bibliotheek te onderhouden (die los kan staan van de iTunes Store) én de plaats om backups en resets van je iOS apparaten te doen.

Dat ze op termijn zo veel mogelijk volk naar Apple Music willen trekken, daar ben ik het wèl mee eens. Maar zo lang de markt voor mensen die hun muziek wil kopen via de Store (waaronder ondergetekende) groot genoeg is zie ik geen probleem. De bewuste boodschap was gewoon dat ze een bepaald soort extra content niet meer gingen aanbieden, die ze waarschijnlijk toch amper verkocht kregen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Whoa, hoe kan je informatie zo verkeerd inschatten, die HLN journalsten of hun bronnen, whoa :-)

Apple gaat de app iTunes op macOS grondig onderhanden nemen, functionaliteit die nu beter apart kan gedaan worden zal eruit verwijderd worden, zoals bijvoorbeeld het beheer (sync, backup,...) van iOS apparaten. To-taal niet de muziekdienst iTunes afbouwen...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er is inderdaad een omslag bezig van muziek kopen naar streamen. Dat dit voor veranderingen in iTunes zal zorgen is zeker, maar hoe is voor iedereen (en zeker voor HLN :wink: ) koffiedik kijken.
Ik koop de meeste van mijn muziek sowieso via Bandcamp, dus dit is voor mij van minder belang. Maar ik hoop wel dat je je eigen muziek kan blijven uploaden naar Apple Music, want das voor mij de voornaamste reden om Apple Music ter verkiezen boven Spotify.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Er is al een deel van de functionaliteit van iTunes verdwenen, browsen in de App Store voor iOS bijvoorbeeld.

Maar ik moet zeggen dat ik zelf iTunes op mac eigenlijk enkel nog gebruik voor Apple Music, dus ik ga hier niets van merken.

iPod is redelijk EOL trouwens. Enkel iPod Touch is nog actief in productie/verkoop.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goed lezen is er duidelijk weer eens niet bij voor sommigen en dus is het maar wat makkelijk om HLN in een negatief daglicht te stellen. De oplettende lezer zou gezien hebben dat het artikel afkomstig is van "Metro UK" en dus gewoon overgenomen door HLN.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Jack Daniels schreef:Goed lezen is er duidelijk weer eens niet bij voor sommigen en dus is het maar wat makkelijk om HLN in een negatief daglicht te stellen. De oplettende lezer zou gezien hebben dat het artikel afkomstig is van "Metro UK" en dus gewoon overgenomen door HLN.
Zoals ik dus zei:
selder schreef:Whoa, hoe kan je informatie zo verkeerd inschatten, die HLN journalsten of hun bronnen, whoa :-)
Dus het is dan aan de lezer van krant X om na te kijken of bron Y van een bepaald artikel wel "ok" is?
Dus jij vindt dat de verantwoordelijkheid om te na te gaan of een artikel wel oké is bij de lezer ligt, en niet bij krant X?

Zou het nu niet beter zijn als je er als lezer er vanuit mag gaan dat krant X zijn bron Y wel goed nagekeken heeft?
We mogen krant X dus niet in een negatief daglicht stellen omdat die maar klakkeloos alles van bron Y overneemt?

Dit is nu een onderwerp waar ik wel een beetje vanaf weet (zeker niet alles en al zeker niet uit "krant X") dus valt het wel redelijk snel op als de informatie niet klopt. Maar wat dan met onderwerpen waar ik niet zoveel van weet? Moet ik er nu vanuit gaan dat de informatie die krant X voor alle andere onderwerpen wél geloofwaardig is?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”