geen commentaar nodig maar tips gescammed in real life

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

r2504 schreef:
Quid pro quo schreef:Laat een PV opstellen voor identiteitsfraude en stuur deze door naar Boku
Volgens mij kan hij dat niet want zijn identiteit is niet misbruikt... dat moet de gehackte persoon doen.
Bovendien is identiteitsfraude geen misdrijf volgens het Belgisch strafwetboek. De misdrijven die met de aangenomen identiteit worden gepleegd (o.a. schriftvervalsing, oplichting, misbruik van vertrouwen, etc.) zijn natuurlijk wel strafbaar.
Quid pro quo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 61 keer

r2504 schreef:
Quid pro quo schreef:Laat een PV opstellen voor identiteitsfraude en stuur deze door naar Boku
Volgens mij kan hij dat niet want zijn identiteit is niet misbruikt... dat moet de gehackte persoon doen.
Correct dat dient door de kennis van de TS te worden aangevraagd (was niet duidelijk in mijn post mea culpa)
Anderzijds kan de TS wel een PV voor oplichting laten opstellen waar hij-/zijzelf het slachtoffer van is
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Quid pro quo schreef: Anderzijds kan de TS wel een PV voor oplichting laten opstellen waar hij-/zijzelf het slachtoffer van is

Die werd al vrijdag opgesteld 2 uur na de oplichting ;)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

boonpwnz schreef:
Quid pro quo schreef: Anderzijds kan de TS wel een PV voor oplichting laten opstellen waar hij-/zijzelf het slachtoffer van is
Die werd al vrijdag opgesteld 2 uur na de oplichting ;)
Toch nog aan toevoegen dat je hier (helaas) niet veel van hoeft te verwachten.

Je kan je nog laten registreren als slachtoffer op de rechtbank ofzoiets. Je zal dan even later wellicht een brief krijgen dat je zaak doorgestuurd is naar de CCU en dan ga je er niets meer van horen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”