Hoe en waar kan ik een .BE domein aanschaffen met publieke gegevens uitgeschakeld?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Hi all

Ik maak wel 'ns muziek, redelijk kleinschalig en gewoon voor de lol. Vrienden en familie vragen wel 'ns een verzoekje, dat speel ik dan en dan zet ik het op YouTube omdat dat de meest handige methode van sharen is voor zo'n zaken. Maar de link naar m'n kanaal is nu een wirwar aan random letters en cijfers; ik wil een link die makkelijk te onthouden is. Een custom URL op YouTube (youtube.com/user/%naam%) is alleen mogelijk bij 100+ subscribers, en zoals ik al zei boeit het me niet om mezelf te gaan promoten om dat te behalen, het is gewoon voor mezelf, vrienden en familie.

Mijn roepnaam is nog vrij als .BE domein, en ik zou dat willen registreren en redirecten naar mijn YouTube. Maar in de WHOIS staan dan je volledige privégegevens zomaar te grabbel voor iedereen; naam & achternaam, adres, e-mailadres, telefoonnummer etc. etc. Dat wil ik niet. De mensen waar ik de link zal mee sharen kennen die gegevens allemaal wel al, maar een domein is nu eenmaal publiek en er zullen altijd wel toevallige onbekende passanten langskomen, en voor hen blijf ik liever onbekend. :P

Nu heb ik ooit eens gehoord dat er domeinaanbieders zijn met een soort 'privacy mode', dat, mits een kleine extra betaling, jouw gegevens niet publiek zet. Hoe en waar kan ik een .BE domein registreren met zo'n dergelijke privacy feature?

Thanks alvast! :)
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Wacht tot 25 mei en registreer dan een .be domein als particulier. Vanaf die dag zulllen de gegevens van particuliere domeinnaamhouders niet meer getoond worden in de whois data. Geen extra betaling nodig.

Merk wel op dat dit niet zoals een klassieke private registration zal zijn waarbij een domein onder de naam "Registration Private" oid en het fysieke adres van de registrar geregistreerd wordt; DNS.be laat zo'n vorm van anonimiteit immers niet toe (ook niet op 25 mei). Je domeinnaam wordt nog altijd geregistreerd onder je echte naam, en je gegevens blijven bekend bij je registrar én bij DNS.be. Maar ze zullen dus niet meer opvraagbaar zijn door derden via de whois functie.

Wil je een klassieke private registration dan ga je een andere TLD moeten nemen die zoiets wel toelaat (.com/.net bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb mijn op one.com even gescheckt en ik kom mijn gegevens niet tegen, enkel one.com gegevens te zien ipv mijn adres.
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 24 keer

versio.be
daar kan je je gegevens anoniem zetten ( wel tegen een kleine betaling )

b.
Rverm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

CCatalyst schreef:Vanaf die dag zulllen de gegevens van particuliere domeinnaamhouders niet meer getoond worden in de whois data. Geen extra betaling nodig.
Is al jaren zo. Bij particuliere registraties wordt van de domeinnaamhouder enkel de taal & emailadres getoond.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

klopt inderdaad. Enkel mijn email-adres en taal zijn zichtbaar bij een via one.com geregistreerd domein in 2010.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

En wat staat er dan bij naam, telefoonnummer en adres?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:klopt inderdaad. Enkel mijn email-adres en taal zijn zichtbaar bij een via one.com geregistreerd domein in 2010.
Voor mijn .be domains is dit eveneens zo als ik kijk via DNS.be (voorheen zag ik daar echter ook m'n adres).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

JamesEarlGray schreef:En wat staat er dan bij naam, telefoonnummer en adres?
Dit
TECHNISCHE CONTACTPERSONEN VAN DE REGISTRAR
Naam One.com Hostmaster
Organisatie One.com A/S
Taal Engels
Adres Kalvebod Brygge 24
1560 København V
Denemarken
Telefoon +45.46907100
Fax +45.70205872
E-mail [email protected]
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Rverm schreef:
CCatalyst schreef:Vanaf die dag zulllen de gegevens van particuliere domeinnaamhouders niet meer getoond worden in de whois data. Geen extra betaling nodig.
Is al jaren zo. Bij particuliere registraties wordt van de domeinnaamhouder enkel de taal & emailadres getoond.
Momenteel wordt indien het een particuliere registratie betreft enkel de taal en email getoond.

Vanaf 25 mei ook geen email adres meer.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Bedankt voor alle behulpzame reacties!! :-) Dankzij de post van mailracer ben ik bij One.com terechtgekomen en daar een domein gekocht en inderdaad; enkel de gegevens van One.com zijn publiek zichtbaar en niet de mijne. Dat is dus precies wat ik zocht. Thanks all! :beerchug:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”