gmail - gewiste mail toch niet weg?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

ik moet ergens een setting mis hebben staan; ik gebruik gmail al meer dan 10 jaar en ofshoon ik ondertussen 15GB ter bechikking heb wis ik toch veel mail, dus naar de prullebak en daarna de prullebak ledigen. Vandaag installeerde ik op de windows laptop een email client en koppelde mijn gmail account er aan. Tot mijn verbazing kwam heel wat verwijderde mail terug . Deze mail is wel niet meer te vinden wanneer ik naar mijn gmail account ga via de browser, maar deze stand alone mail client is er toch in geslaagd heel wat oude mail terug te halen. Wat ik me nu afvraag , hoe zorg ik er voor dat weg ook effectief weg is, anders kan je bezig blijven je mail te wissen
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Is het misschien mail die je 'gearchiveerd' hebt in plaats van verwijderd?
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Dat kan je als volgt nakijken:
Het label 'Alle e-mail' wordt aan elk bericht toegevoegd. Als een bericht is gearchiveerd, kun je het vinden door het label 'Alle e-mail' te openen.
Ga op je computer naar Gmail.
Scroll aan de linkerkant omlaag en klik op Meer en vervolgens Alle e-mail.
Bron
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gearchiveerde mails met een specifiek door jou toegekend label zijn nog gemakkelijk terug te vinden door op dat label te klikken. Je kunt dan direct selecteren welke berichten naar de prullenbak mogen.
Moeilijker terug te vinden zijn per ongeluk gearchiveerde mails die geen specifiek label hebben gekregen en die eigenlijk weggegooid hadden moeten zijn.
Die staan inderdaad nog steeds - zoals in deze thread reeds vermeld - onder het label "Alle e-mail", maar begin ze daar maar eens te zoeken als er honderden of duizenden mails in staan.

Je kunt ze echter eenvoudig vinden door te zoeken met de volgende string:

has:nouserlabels -in:sent -in:chat -in:draft -in:inbox

Vervolgens kun je ze naar de prullenbak verwijzen.
Mails in de prullenbak worden na 30 dagen definitief verwijderd.

Succes,

Philip
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Mail archiveren doe ik niet. De mail die irrelevant is gaat meteen naar de prullebak en om de zoveel tijd wis ik de inhoud van de prullebak.

Ik gebruik gmail op een aantal apparaten zowel macos windows en android.

Laatst installeerde ik outlook 2016 for mac op mijn imac en stelde 2 email accounts in waaronder mijn gmail account en achteraf stond ik versteld van de teruggekeerde irrelevante mails die al eens in de prullenbak werden gezet.

Zolang je de gmail gebruikt op het apparaat waar je de mails behandelt ilijkt het ok maar installeer je een nieuw mailprogramma en laat je daar ook je gmail op binnenkomen lijkt het alsof hij oude gewiste mails (maar ook niet alles) terugzet
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”