onterecht gebruik van mailadressen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Kreeg deze week een mail op een uniek mailadres om wat te promoten.
Aangezien het mailadres niet was aangemaakt voor dit soort dingen, meteen een mailtje gestuurd naar de initiele initiator.
Kreeg er netjes antwoord van.
Van XYZ uiteraard niet...

Helaas maken vele (middel)grote marketingbedrijven nog steeds misbruik van verkregen data.
Niks nieuws uiteraard (helaas) maar door het gebruik van unieke mailadressen dus makkelijk te achterhalen.
Geachte heer ,

Bedankt voor je bericht. Eerst en vooral zou ik willen zeggen dat wij zeker niet je gegevens hebben doorgespeeld aan een derde partij. Daarin zou je 100% gelijk hebben dat dit in strijd is met de privacyregels.

Bovendien heb ik moeten vaststellen dat ook ik dezelfde mailing ivm mantelzorg ongevraagd heb ontvangen, zonder mijn mailadres aan hen te hebben gegeven.

Te oordelen aan de afzender van de mailing die we beide hebben ontvangen (XYZ), veronderstel ik dat het als volgt moet gegaan zijn: t.e.m. 2017 hadden wij een samenwerkingsovereenkomst met een partner i.v.m. de verzending van abcdef, die bij qrstuv kan gebruikt worden. Deze partner maakt deel uit van XYZ. Mensen die via onze website hun gegevens hebben nagelaten voor het ontvangen van een abcdef, belanden automatisch ook in het bestand van onze partner i.v.m. de verzending (via mail of post) van de abcdef. Dit is nodig voor het verlenen van de dienst en is correct volgens de privacyregels. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat deze partner dit bestand heeft gedeeld met XYZ en onderstaande mailing via deze weg ongevraagd bij ons beide is beland.



Ik contacteer vandaag nog onze gewezen partner om dit geval te melden en uitdrukkelijk te vragen de privacyregels correct toe te passen en het mailbestand dat zij op basis van onze eerdere samenwerking ter beschikking hadden niet meer te gebruiken. Laatst staan dit te laten gebruiken door een derde partij, met wie wij niet rechtstreeks werken en ook nooit rechtstreeks hebben gewerkt.

Aangezien ik hiervoor dus afhankelijk ben van die partner, zou ik veiligheidshalve ook willen vragen dat je je uitschrijft via de unsubscribe link helemaal onderaan.



Indien je via je mailadres in de toekomst toch nog mails zou ontvangen, die niet van ons afkomstig zijn, zou ik willen vragen me hiervan op de hoogte te brengen, aangezien wij deze materie ernstig nemen.



Met vriendelijke groeten,
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Thanks! Opgelost ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”