Netflix vpn

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Wanneer de vpn uitstaat en ik verbind met netflix op de smartphone dan heb ik een Belgisch ip adres toegekend door mijn telefoon provider orange.

Zoek ik op netflix (staat ingesteld op taal Engels) naar person of intrest, vind hij dit niet

Wanneer ik nu uitlog op netflix, mijn vpn opzet en een server in belgie kies en terug inlog op netflix dan vind hij person of interest wel, En zo zijn er veel voorbeelden. En ik vroeg me af, wat is het verschil tussen het Belgisch ip adres dat afkomstig is van Orange en het andere Belgische ip adres wanneer de vpn aan staat. Doe ik een whatismyip dat krijg ik M247 Ltd Brussels Infrastructure
Laatst gewijzigd door Bart_Herbots 22 maa 2018, 17:37, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Je zou toch echt dat VPN IP eens moeten posten of minstens het subnet. Anders kunnen we daar niet veel over zeggen

Zou kunnen dat die in de geolocatie-databanken op UK uitkomt, waar M247 geregistreerd is, ook al komt het werkelijk in een datacenter in ons land uit.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Dit is het adres 77.243.191.69
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

My bad, moest IP van Orange zijn, omdat je daar de restrictie hebt. Kan je die geven (subnet mag ook).

(Meestal als er klachten zijn met Netflix is het dat het op de VPN niet werkt - ben wat te snel over uw post gegaan waarin je zegt dat het net omgekeerd is).

Noot: via smartphone ga je met CGN zitten, die kan ergens anders uitkomen. Zie dan ook zeker dat het een publiek IP is dat je geeft, niet een privaat IP. Het CGN kan trouwens ook de reden op zich zijn, maar kan ik pas met zekerheid zeggen na het IP te checken.

Wat dat IP van de VPN nog betreft, dat komt inderdaad netjes in Brussel uit, behalve in MaxMind GeoLite die er enkel "Europa" op plakt, maar we mogen er alvast van uitgaan dat Netflix die correct in Belgie zal zien.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Het moet toch de BE VPN zijn die Netflix een foutief land toekent, omdat Person of Intrest niet beschikbaar is op de Belgische Netflix.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Het ip adres zonder vpn aan is 94.109.181.240
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

De vpn is van nordvpn en hij kiest zelf een server uit zijn lijst voor België
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Die IP komt ook mooi in .be aan in de databanken, ligt dus niet aan een voor de hand liggend probleem daarmee.

Maar ik zie dat uw 77/8 IP resolvet vanaf be5.nordvpn.com, ligt er dus wel vingerdik op dat Netflix dit zou blokkeren moest het echt via dat IP gaan (Netflix blokkeert alle VPN/Proxy IP's die ze vinden). Plus de post van /u/ChelloExtremer hierboven dat die serie niet beschikbaar is in Belgie is nog een indicatie dat uw VPN-verkeer voor Netflix effectief niet via dat IP gaat.

Zou het toevallig kunnen dat uw VPN provider een Netflix-unblocking dienst aanbiedt? Wat ze dan vaak doen is de DNS requests voor netflix omleiden naar een proxy die zij draaien, vermoedelijk in een ander land gezien je toegang krijgt tot die specifieke serie. Desondanks zou je dan voor alle andere zaken, oa what is my ip, wel het Belgische IP te zien krijgen, want het is enkel specifiek voor Netflix (of gelijkaardige zaken als Prime Video) dat ze je verkeer dan omleiden.

Dit zou je kunnen testen door - terwijl je met de VPN verbonden bent - een nslookup te doen naar www.netflix.com en dan een reverse lookup te doen op een IP die je krijgt en zien waar dat uitkomt (bij netflix of bij je VPN provider). Noot dat je dit wel op je smartphone/computer zelf moet doen via command line of een app hiervoor, en dus niet via een website gaan die nslookup aanbiedt, want die website gaat altijd z'n eigen DNS servers gebruiken ipv die van jou. Ik heb hieronder een voorbeeld van een normale reply van Netflix gepost, zonder onderschepping. Als het bij jou ook normaal lijkt, probeer dan eens een CDN-server zoals ipv4-c333-nyc001-ix.1.oca.nflxvideo.net waarvan ik ook een voorbeeld heb gepost.

Code: Selecteer alles

; <<>> DiG 9.10.6 <<>> www.netflix.com
(...)
;; ANSWER SECTION:
www.netflix.com.	688	IN	CNAME	www.geo.netflix.com.
www.geo.netflix.com.	726	IN	CNAME	www.latency.prodaa.netflix.com.
www.latency.prodaa.netflix.com.	60 IN	A	52.20.51.110
www.latency.prodaa.netflix.com.	60 IN	A	52.201.17.165
www.latency.prodaa.netflix.com.	60 IN	A	52.23.100.14
www.latency.prodaa.netflix.com.	60 IN	A	34.235.102.64
www.latency.prodaa.netflix.com.	60 IN	A	107.21.17.118
www.latency.prodaa.netflix.com.	60 IN	A	52.6.51.102
www.latency.prodaa.netflix.com.	60 IN	A	52.45.237.93
www.latency.prodaa.netflix.com.	60 IN	A	54.89.22.165

; <<>> DiG 9.10.6 <<>> -x 52.20.51.110
(...)
;; ANSWER SECTION:
110.51.20.52.in-addr.arpa. 186	IN	PTR	ec2-52-20-51-110.compute-1.amazonaws.com.

; <<>> DiG 9.10.6 <<>> ipv4-c333-nyc001-ix.1.oca.nflxvideo.net
(...)
;; ANSWER SECTION:
ipv4-c333-nyc001-ix.1.oca.nflxvideo.net. 356 IN	A 23.246.6.198

; <<>> DiG 9.10.6 <<>> -x 23.246.6.198
(...)
;; ANSWER SECTION:
198.6.246.23.in-addr.arpa. 3600	IN	PTR	ipv4_1.mce0.c333.nyc001.ix.nflxvideo.net.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Heb op de smartphone de app whois & dns lookup gezet. Vpn aangezet en Belgische server laten kiezen. Vervolgens de app gestart en www.netflix.com gedaan. Krijg ik vanalle ook zfministratieve informatie. Daarna het ip van de vpn gedaan. En nu?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Resultaat van die DNS lookup naar netflix hier eens posten (copy/paste of screenshot).

Whois info (fysieke adressen, email adressen, telefoonnummers etc) is niet relevant, enkel DNS info.

Zie post met voorbeeld hierboven, DNS toont op welk IP adres (of adressen) www.netflix.com uitkomt.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Met de vpn actief met Belgische serverAfbeelding
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Zonder vpn

Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Kan bijna niet dat het 2 keer exact hetzelfde is. Netflix heeft massa's IP's voor load balancing, vanaf je een andere DNS server hebt ga je andere IP's krijgen, vanaf de TTL (60 secs) vervalt ook al. Ik krijg elke 60 seconden een hele andere lijst met IP's, jij hebt 3 minuten ertussen en exact dezelfde IP's?

Ofwel krijg je cached resultaten terug ofwel werkt die DNS app niet via de VPN, of de DNS lookup werd niet opnieuw uitgevoerd tussen de 2 screenshots.

Ik heb zelf echter iOS ipv Android, en ik heb anders ook niet zoveel ervaring met Android, dus ik zou zelf ook niet weten hoe je dit het best kunt aanpakken nu.

Is er een Android-kenner die kan inspringen?
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Op het eerste screen shot zie links van het 4g icoontje het tekentje van de vpn staan, oo de 2de screen shot is het er niet de vpn staat dan toch wel uit. Benieuwd hoe dit verder gaat.

Ik probeer straks eens op de imac, daar staat ook norfvpn op
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

macOS is idd gemakkelijker

Je moet geen app installeren, je kan alles doen vanaf de command line (Terminal.app) dewelke staat in /Applications/Utilities

eerst zonder VPN:

Code: Selecteer alles

sudo killall -HUP mDNSResponder
dig www.netflix.com
=> de ;; ANSWER SECTION: en de ;; SERVER: informatie (onderaan) in het antwoord van dig zijn van tel, de rest niet. de killall geeft geen output tenzij er iets mis is.

daarna verbinden met VPN en de 2 commando's hierboven herhalen in de juiste volgorde

check voor de zekerheid terwijl je met de VPN verbonden hebt dat je ook op je mac die specifieke Netflix-serie kunt bekijken

voor de hangup (sudo killall -HUP) van mDNSResponder gaat hij een paswoord vragen omwille van de sudo, dit is normaal gezien het paswoord dat je gebruikt om in te loggen. Als het toch niet werkt, vervang dat dan door een reboot van je mac, dat heeft hetzelfde effect.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

zonder vpn aan

; <<>> DiG 9.9.7-P3 <<>> www.netflix.com
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 857
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 10, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 4096
;; QUESTION SECTION:
;www.netflix.com. IN A

;; ANSWER SECTION:
www.netflix.com. 1303 IN CNAME www.geo.netflix.com.
www.geo.netflix.com. 1315 IN CNAME www.eu-west-1.prodaa.netflix.com.
www.eu-west-1.prodaa.netflix.com. 6 IN A 54.229.72.205
www.eu-west-1.prodaa.netflix.com. 6 IN A 54.194.122.90
www.eu-west-1.prodaa.netflix.com. 6 IN A 54.154.201.43
www.eu-west-1.prodaa.netflix.com. 6 IN A 54.229.249.97
www.eu-west-1.prodaa.netflix.com. 6 IN A 54.194.149.231
www.eu-west-1.prodaa.netflix.com. 6 IN A 54.171.187.60
www.eu-west-1.prodaa.netflix.com. 6 IN A 52.50.217.215
www.eu-west-1.prodaa.netflix.com. 6 IN A 54.171.226.127

;; Query time: 20 msec
;; SERVER: 195.130.131.1#53(195.130.131.1)
;; WHEN: Sat Mar 24 14:29:10 CET 2018
;; MSG SIZE rcvd: 229

met vpn aan (verbonden met server uit lijst voor Belgie) (en ik kan nu person of interest zien)

; <<>> DiG 9.9.7-P3 <<>> www.netflix.com
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 27771
;; flags: qr aa rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 3, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 3

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 4096
;; QUESTION SECTION:
;www.netflix.com. IN A

;; ANSWER SECTION:
www.netflix.com. 14400 IN A 104.250.104.10
www.netflix.com. 14400 IN A 38.132.126.218
www.netflix.com. 14400 IN A 38.132.125.130

;; AUTHORITY SECTION:
netflix.com. 14400 IN NS ns1.netflix.com.
netflix.com. 14400 IN NS ns2.netflix.com.

;; ADDITIONAL SECTION:
ns1.netflix.com. 14400 IN A 103.86.96.100
ns2.netflix.com. 14400 IN A 103.86.99.100

;; Query time: 19 msec
;; SERVER: 103.86.96.100#53(103.86.96.100)
;; WHEN: Sat Mar 24 14:36:24 CET 2018
;; MSG SIZE rcvd: 160
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Da's al beter :-D De verschillen zijn duidelijk nu.
bartman schreef: ;; ANSWER SECTION:
www.netflix.com. 14400 IN A 104.250.104.10
www.netflix.com. 14400 IN A 38.132.126.218
www.netflix.com. 14400 IN A 38.132.125.130
Theorie bevestigd. Dit zijn geen IP's van Netflix zelf. Die eerste hoort bv toe aan een netblock van "DigitalFyre Internet Solutions, LLC". Eens Googlen leert al snel dat NordVPN daar VPS capaciteit bij huurt. Met andere woorden: NordVPN doet proxying van Netflix via die IP's, en als jij naar Netflix gaat via de VPN kom je niet op een server van Netflix uit, maar wel op een server van NordVPN.

Die IP's bevinden zich allen in de VS, de eerste bevindt zich bijvoorbeeld in Salt Lake City UT, daarom dus dat je die serie wel kunt zien via VPN. Want ondanks het feit dat je wel een Belgisch IP hebt als je naar andere sites gaat, zal je door deze proxy, voor wat Netflix betreft, een Amerikaans IP hebben en dus toegang krijgen tot de beste en meest volledige Netflix cataloog.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

tot zolang het duurt vermoedelijk. Of kan netflix hier niets tegen inbrengen?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Wanneer Netflix het blokkeert veranderen ze gewoon de IP's. Dat is het voordeel van op die manier te werken, de eindgebruiker moet niets veranderen.

Het is inderdaad een continu kat-en-muis spelletje.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Ergens las ik eens welke vpn aanbieders werden aanbevolen om de Amerikaanse Netflix te kunnen bekijken maar nordvpn kwam niet voor, gebruiken die andere dan nog verfijndere methodes?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Aanbevelingen zijn subjectief. Als het werkt voor u (zonder veel haperingen), dan werkt het.

Ik weet niet of Netflix nu nog veel jaagt op VPN's. Tot twee jaar geleden was Netflix redelijk laks met die VPN's, maar de copyright-eigenaars hebben dan eens flink van hun oren gemaakt tegen Netflix dat gans de wereld naar de Amerikaanse premieres zat te kijken, en toen heeft Netflix een heuse heksenjacht gedaan en massa's IP's verbannen. Was zelfs zo dat nieuwe IP's binnen het uur ontdekt en verbannen werden van Netflix. Redelijk wat VPN providers zijn toen ook verdwenen.

Probleem is natuurlijk dat IP's continu van eigenaars wisselen. Je hebt IP's van datacenters die naar residentiele klanten in de VS gaan, en die Netflix dan moet unbannen. Omgekeerd heb je IP's die van residentieel naar datacenter gaan en die Netflix dan moet "ontdekken". Kost allemaal mankracht en geld. En als een VPN-provider erin slaagt om "the holy grail" te pakken te krijgen: een Amerikaanse residentiele IP-range dat gedeeld wordt met residentiele gebruikers, dan kan Netflix niet veel doen. Misschien dat NordVPN zoiets wel heeft.

De storm is nu precies wat gaan liggen. Als de copyright-eigenaars nog eens boos worden zullen ze wel weer een hele nieuwe reeks IP's bannen.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Wij zouden graag even illegaal willen doen voor een serie waarvan s3 nog niet beschikbaar is tenzij ik de vpn activeer. Op m'n smartphone kan ik ze bekijken maar het is de bedoeling om deze op de smarttv te bekijken. Dit zou lukken door smartdns Ik las dat je in de netwerkinstellingen van de tv kan kiezen om manueel de dns aan te passen maar welke nummering moet daar dan in? Ik lees Enter the DNS settings provided by your service provider, save the settings and then restart your Smart TV

Your service provider kan toch dan telenet niet zijn want dan krijg ik een Belgisch dns. Deze van mijn vpn provider?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Bart_Herbots schreef: Your service provider kan toch dan telenet niet zijn want dan krijg ik een Belgisch dns. Deze van mijn vpn provider?
Ja, deze van je VPN provider.

Maar gewoon de DNS invullen zonder dat je TV op de VPN zit gaat volgens mij niet lukken. DNS werkt immers zonder login/paswoord, dus de enige manier om te verifieren dat je betaald hebt voor de VPN provider is dan door je IP te checken. Dus je gaat eerst ergens je Telenet-IP onder je account moeten registreren bij de VPN/SmartDNS provider.

Mogelijks werkt deze SmartDNS bij jouw VPN-provider ook alleen maar als je op de VPN zit. In dat geval ga je niet je IP moeten registreren, maar ga je je router moeten laten verbinden met de VPN opdat je ganse thuisnetwerk er achter zit. Ook ervoor zorgen dat je TV dan DNS lookup doet via de router en niet via een publieke DNS dienst ofzo.

Eigenlijk is dat laatste de beste optie, omdat Netflix SmartTV-apps veelal 8.8.8.8 en 8.8.4.4 hardcoded hebben voor DNS-lookups. Als je het op de VPN laat komen kan je provider dit nog onderscheppen, anders niet.

Misschien gemakkelijker: kan je het niet gewoon vanaf de smartphone streamen naar de smart-TV? Wireless of via MHL kabel of wat weet ik nog allemaal...

[Mod] rood is voorbehouden voor de mods
Laatst gewijzigd door philippe_d 04 apr 2018, 19:40, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie modbreak
Willard
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 maa 2020, 22:36

Werkt dit om VPN op Smart TV te gebruiken? WiFi router met ingebouwde VPN?
Met onze VPN-vriendelijke routers kun je de hele wereld van Netflix doorzoeken naar films of tv-programma's die je wilt bekijken, in contact blijven met je Netflix-wachtrij thuis, zelfs tijdens een vakantie of bedrijf in het buitenland. Meld je aan met een gerenommeerde Netflix VPN en stream overal ter wereld. Het belangrijkste is dat u genieten van een vlekkeloze streaming-ervaring zonder vervelende skips, kraampjes en bevriest.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”