Ander merk onderdeel geleverd dan besteld op EBAY

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Hallo,
ik heb een interface gekocht om m'n originele stuurwielbediening van m'n auto te laten werken op en niet originele radio van Carjoying. Een interface van het merk Connects2. Deze dus: Ebay
Ik heb een interface gekregen, die vermoedelijk wel zal werken, maar niet die Connects2. Maar ik had speciaal die besteld omdat ik deze wil van Connects2, omdat hier veel positieve reacties over te vinden zijn... Alles is anders aan die inferface, aansluitingen, werkt met dipswichten die je moet zettten volgens het type auto. Kortom iets totaal anders.
Ik heb de verkoper gemeld dat dit niet is wat ik besteld heb. De verkoper beweert dat dit wel een Connects2 interface is en blijft dit ook volhouden. De verkoper zegt wel dat ik het mag terug sturen en dat z'n m'n geld dan terug gaan storten. Maar ik ben eigenlijk niet bereid om voor £20 verzending + dan nog retourkosten naar GB op te draaien omdat de verkoper niet correct handelt. Dus heb ik die gewoon op een andere site besteld om zeker te zijn dat ik juist ben, en daar wel het correcte onderdeel gekregen.
Ik heb nu een case aangemaakt bij Paypal.
Is er een mogelijkheid dat ik hierin gelijk krijg van Paypal?
IMG_20180304_094528B.jpg
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maak zeker een screenshot van de EBAY website... je hebt duidelijk iets anders gekregen.

Volgens mij gaat dit geen probleem zijn bij PayPal.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Volgens mij zal je bij pay-pal aan t kortste eind trekken omdat de verkoper een regeling wil treffen (terugbetaling).
Voor het terugsturen kijk eens op de BE site van postnl
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Nee, je zal dit wel halen mits je het goed uitgelegd hebt. PayPal kiest altijd partij voor de koper ipv de verkoper, tenzij het er vingerdik opligt.
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

En als paypal je niet terugbetaald kan je het nog steeds een claim indienen via je kredietkaart, op voorwaarde dat je een kredietkaart aan je paypal rekening gekoppeld hebt.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Hier geen kredietkaart gekoppeld aan m'n paypal.
Dit is wat ik stuurde via Paypal:
Hello,
I have ordered a "Connects2" steering-wheel interface for my Fiat Punto. As described and as shown on the photo.
But what I received was an unbranded totally different interface. Totally different from the photo.
I emailed you about this. But you keep claiming that the part I received is from the brand "Connects2".
Now I have ordered the interface at a different shop. There I have got a true "Connects2" interface. The same as on the manufacturer's website: http://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTSFA004.2
So, I want a solution for this. You said I can send back the product an you will pay me back. But I can't agree with that. I don't have to pay two times shipping-costs because you didn't send me the correct product.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het lijkt me ook dat de schuld hier bij de verkoper ligt en jij daarvoor niet moet opdraaien (met verzendkosten).
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Lang geleden ook een dispuut gehad met een verkoper. Ik moest dan een document voorleggen aan Paypal van een specialist met eveneens het bewijs dat hij mocht oordelen over het item.
Een zelfstandige IT-er op 't werk heeft dan een papiertje opgesteld en een uittreksel van zijn statuten bezorgd, en ik heb mijn geld teruggekregen.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Los van of het nu een "échte" is of niet: werkte het onderdeel dat de verkoper geleverd had?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Even je toppic gebruiken maar ik zit in het omgekeerde nu

Een gebruiker stuurt een mail dat hij het object niet ontvangen heeft.
Verkocht via ebay, betaald met paypal dus al direct een mooie som kwijt aan ebay & paypal.
Koper staat op ebay komende van vietnam, maar gaf mij een adres door in duitsland die het dan doorstuurt naar Vietnam even gegoogled voordat ik verstuurde.

verzonden met DPD en bewijs van levering in handen.
Zou het niet slim zijn om eert een claim in te dienen voordat hij dat doet?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

q-tec schreef:Even je toppic gebruiken maar ik zit in het omgekeerde nu

Een gebruiker stuurt een mail dat hij het object niet ontvangen heeft.
Verkocht via ebay, betaald met paypal dus al direct een mooie som kwijt aan ebay & paypal.
Koper staat op ebay komende van vietnam, maar gaf mij een adres door in duitsland die het dan doorstuurt naar Vietnam even gegoogled voordat ik verstuurde.

verzonden met DPD en bewijs van levering in handen.
Zou het niet slim zijn om eert een claim in te dienen voordat hij dat doet?
Ik verkoop occasioneel wel eens iets op eBay, maar ik zal altijd naar het officiële adres van de koper versturen, naar een alternatief adres sturen is vragen om problemen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

novie schreef: Ik verkoop occasioneel wel eens iets op eBay, maar ik zal altijd naar het officiële adres van de koper versturen, naar een alternatief adres sturen is vragen om problemen.
Niet mee akkoord. Een alternatief adres is in bepaalde gevallen de enige optie om iets te kunnen kopen.

Zaken uit Amerika bv, je hebt heel wat Amerikanen die niet naar buiten de VS willen sturen, om allerhande redenen (de ene reden wat logischer dan de andere). Als EU koper sta je daar dan. Gelukkig zijn er dan nog diensten die het voor jou in Amerika willen ontvangen en dan naar jou doorsturen, vaak bieden ze dan ook nog extra's aan zoals verzekering of prepay douanekosten of expresszending enz. Natuurlijk kost dat dan wat meer geld, maar zo kan je wel kopen wat je verlangt.

Trouwens: ook eBay zelf biedt zo'n dienst al aan, waarbij eBay zelf alternatieve adressen opgeeft, in samenwerking met PitneyBowes. Je moet maar eens zoeken op dit forum, is al een discussie over geweest. Mocht dit "vragen om problemen" zijn zou eBay dat wel niet doen denk ik.

In dit geval zie ik geen probleem voor de verkoper. Als het afgeleverd is op het Duitse adres (niet op het adres in Vietnam - zijn jouw zaken niet) en je hebt daar een bewijs van, ben je volledig gedekt. Ik zie niet in waarom jij eerst een claim moet indienen? Het is aan de koper om een claim in te dienen in dit geval. Afaik de enige reden voor een claim als verkoper is bij niet-betaling.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

SpecialK schreef:Los van of het nu een "échte" is of niet: werkte het onderdeel dat de verkoper geleverd had?
Geen idee, maar ik vermoed het wel... (M'n auto is nog maar vorige week aangekomen en ik moet er nog veel ander werk aan doen)
MAAR, zou jij tevreden zijn als je een pot Nutella besteld en een pot Delinut krijgt? Het minste wat ze hadden kunnen doen was vragen of ik akkoord was dat ze iets anders gingen opsturen.
Voorlopig krijg ik geen antwoord via Paypal van Bassjunkies. Ik wacht nog even af tot morgenavond, en dan zal ik het knopje "Escalate to Paypal" gebruiken.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Gewoon een klacht indienen bij Paypal, het kan een tijd duren maar ik ben er zeker van dat je je geld terug krijgt.
Heb het ook al een aantal keer meegemaakt.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Uiteindelijk heb ik dan het volledig betaalde bedrag inclusief verzendkosten terug gekregen nadat ik het heb terug gezonden. Ik heb wel zelf mogen opdraaien voor de verzendkosten terug naar het Verenigd Koninkrijk. Ik was hiermee eigenlijk niet akkoord, maar goed.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

kamiel schreef:Ik heb wel zelf mogen opdraaien voor de verzendkosten terug naar het Verenigd Koninkrijk. Ik was hiermee eigenlijk niet akkoord, maar goed.
https://www.paypal.com/be/webapps/mpp/r ... le.x=nl_BE
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Op dat vlak scoren Ebay shops en (kleinere) online winkels in de EU vaak ondermaats. Poos geleden ook iets online gekocht voor 149 euro in een Nederlandse webshop. Artikel werkt niet, mag het terugsturen, op eigen kosten. Via Bpost 16,4 euro. Via Postnl 8,5 euro. Heb dus wijselijk voor Postnl gekozen... (met extra grijze haren tot gevolg maar bon). Helaas wel mijn oorspronkelijke verzendkosten terugbetaald gekregen, maar de eigen kosten wel zelf te betalen.

Heb al winkels geweten waar ze wel netjes alles terugbetalen... Ergens begrijpelijk, hun winstmarge is volledig weg als ze regelmatig die kosten moeten terugbetalen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Recent op dat vlak onder de indruk geweest van de service van Amazon, alhoewel ik daar nagenoeg nooit koop. Was iets voor de dochter die enkel in de US te vinden was. Uiteindelijk bleek het verkeerde geleverd. Ik ging gerefund worden, incl. de terugzendkosten. Ik mocht dan ook direct terug het juiste (eventueel bij andere verkoper) bestellen met snelste verzendmethode die volledig kwijtgescholden werd. Toen ik dan vroeg hoe ik het verkeerde moest terugsturen, kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik het mocht houden :) (ook al omdat het maar iets was van $15 wellicht) en de refund bleek dan ook nog eens deels de verzendkosten te bevatten (want had 2 dingen besteld). Dus uiteindelijk nog een paar dollar profijt gedaan ook :).
Alle communicatie was per chat wat ook heel vlot verliep.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Slafes schreef:Op dat vlak scoren Ebay shops en (kleinere) online winkels in de EU vaak ondermaats. Poos geleden ook iets online gekocht voor 149 euro in een Nederlandse webshop. Artikel werkt niet, mag het terugsturen, op eigen kosten. Via Bpost 16,4 euro. Via Postnl 8,5 euro. Heb dus wijselijk voor Postnl gekozen... (met extra grijze haren tot gevolg maar bon). Helaas wel mijn oorspronkelijke verzendkosten terugbetaald gekregen, maar de eigen kosten wel zelf te betalen.
Vergelijken met de klassieke winkels: ook op eigen kost terugbrengen (brandstof of menselijke energie), terugbetaling in een "gift card". ALS je het al mag terugbrengen.

Maar soit, PayPal dekt dus de retourkosten, uiteraard mits je via hen betaald hebt.
Tomby schreef:Toen ik dan vroeg hoe ik het verkeerde moest terugsturen, kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik het mocht houden :) (ook al omdat het maar iets was van $15 wellicht) en de refund bleek dan ook nog eens deels de verzendkosten te bevatten (want had 2 dingen besteld). Dus uiteindelijk nog een paar dollar profijt gedaan ook :).
Terugzenden naar de US is idd veelal de moeite niet, zeker niet voor iets goedkoops. Als het voor iets duurder is willen ze het ook niet terug want dan moeten ze de importkost weer betalen. Heb dat al voorgehad, en moest het dan in de plaats naar een obscuur "logistics" adres in Duitsland sturen, even later is dat item dan op de Europese Amazon sites verschenen met "Nur noch 1 Stück auf Lager - jetzt bestellen" erbij (en snel weer verkocht geraakt). Amazon is toch een serieuze machine.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

CCatalyst schreef: Vergelijken met de klassieke winkels: ook op eigen kost terugbrengen (brandstof of menselijke energie), terugbetaling in een "gift card". ALS je het al mag terugbrengen.
Net niet. Klassieke winkels hebben vaak een winkelruimte, personeel, etc etc... Webwinkels, vaak gerund door 1 persoon hebben geen winkel en vaak geen personeelskosten. Die moeten het echt hebben van klantvriendelijkheid. Als ij u een defect product leveren en achteraf toegeven dat ze op de hoogte zijn dat er problemen met dat product zijn mogen ze alle kosten terugbetalen. Bol, Coolblue, etc etc, gratis retourneren.

Precies hetzelfde geval voor de vraagsteller. De verkoper stuurt een ander item op. IMHO dus ten laste van de verkoper mijn gedacht als die persé wil dat er het object terug moet komen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Slafes schreef:Webwinkels, vaak gerund door 1 persoon hebben geen winkel en vaak geen personeelskosten. Die moeten het echt hebben van klantvriendelijkheid.
Webwinkels zijn wel actief op een veel grotere markt met veel concurrentie (race to the bottom) + constant risico van fraude met kredietkaarten + verzendkosten en logistieke problemen met koeriers enz. Het is niet alsof een webwinkel runnen per definitie lucratief is. Neemt niet weg dat klantvriendelijkheid inderdaad wel van belang is, maar dat is evenzeer het geval voor fysieke winkels.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”