Hallo,
ik heb een interface gekocht om m'n originele stuurwielbediening van m'n auto te laten werken op en niet originele radio van Carjoying. Een interface van het merk Connects2. Deze dus: Ebay
Ik heb een interface gekregen, die vermoedelijk wel zal werken, maar niet die Connects2. Maar ik had speciaal die besteld omdat ik deze wil van Connects2, omdat hier veel positieve reacties over te vinden zijn... Alles is anders aan die inferface, aansluitingen, werkt met dipswichten die je moet zettten volgens het type auto. Kortom iets totaal anders.
Ik heb de verkoper gemeld dat dit niet is wat ik besteld heb. De verkoper beweert dat dit wel een Connects2 interface is en blijft dit ook volhouden. De verkoper zegt wel dat ik het mag terug sturen en dat z'n m'n geld dan terug gaan storten. Maar ik ben eigenlijk niet bereid om voor £20 verzending + dan nog retourkosten naar GB op te draaien omdat de verkoper niet correct handelt. Dus heb ik die gewoon op een andere site besteld om zeker te zijn dat ik juist ben, en daar wel het correcte onderdeel gekregen.
Ik heb nu een case aangemaakt bij Paypal.
Is er een mogelijkheid dat ik hierin gelijk krijg van Paypal?
Ander merk onderdeel geleverd dan besteld op EBAY
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Maak zeker een screenshot van de EBAY website... je hebt duidelijk iets anders gekregen.
Volgens mij gaat dit geen probleem zijn bij PayPal.
Volgens mij gaat dit geen probleem zijn bij PayPal.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1801
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 89 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Volgens mij zal je bij pay-pal aan t kortste eind trekken omdat de verkoper een regeling wil treffen (terugbetaling).
Voor het terugsturen kijk eens op de BE site van postnl
Voor het terugsturen kijk eens op de BE site van postnl
-
- Plus Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
- Locatie: Luxembourg
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 8 keer
- Recent bedankt: 1 keer
En als paypal je niet terugbetaald kan je het nog steeds een claim indienen via je kredietkaart, op voorwaarde dat je een kredietkaart aan je paypal rekening gekoppeld hebt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 42 keer
Hier geen kredietkaart gekoppeld aan m'n paypal.
Dit is wat ik stuurde via Paypal:
Hello,
I have ordered a "Connects2" steering-wheel interface for my Fiat Punto. As described and as shown on the photo.
But what I received was an unbranded totally different interface. Totally different from the photo.
I emailed you about this. But you keep claiming that the part I received is from the brand "Connects2".
Now I have ordered the interface at a different shop. There I have got a true "Connects2" interface. The same as on the manufacturer's website: http://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTSFA004.2
So, I want a solution for this. You said I can send back the product an you will pay me back. But I can't agree with that. I don't have to pay two times shipping-costs because you didn't send me the correct product.
Dit is wat ik stuurde via Paypal:
Hello,
I have ordered a "Connects2" steering-wheel interface for my Fiat Punto. As described and as shown on the photo.
But what I received was an unbranded totally different interface. Totally different from the photo.
I emailed you about this. But you keep claiming that the part I received is from the brand "Connects2".
Now I have ordered the interface at a different shop. There I have got a true "Connects2" interface. The same as on the manufacturer's website: http://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTSFA004.2
So, I want a solution for this. You said I can send back the product an you will pay me back. But I can't agree with that. I don't have to pay two times shipping-costs because you didn't send me the correct product.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Het lijkt me ook dat de schuld hier bij de verkoper ligt en jij daarvoor niet moet opdraaien (met verzendkosten).
-
- Premium Member
- Berichten: 492
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 29 keer
Lang geleden ook een dispuut gehad met een verkoper. Ik moest dan een document voorleggen aan Paypal van een specialist met eveneens het bewijs dat hij mocht oordelen over het item.
Een zelfstandige IT-er op 't werk heeft dan een papiertje opgesteld en een uittreksel van zijn statuten bezorgd, en ik heb mijn geld teruggekregen.
Een zelfstandige IT-er op 't werk heeft dan een papiertje opgesteld en een uittreksel van zijn statuten bezorgd, en ik heb mijn geld teruggekregen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 102 keer
Even je toppic gebruiken maar ik zit in het omgekeerde nu
Een gebruiker stuurt een mail dat hij het object niet ontvangen heeft.
Verkocht via ebay, betaald met paypal dus al direct een mooie som kwijt aan ebay & paypal.
Koper staat op ebay komende van vietnam, maar gaf mij een adres door in duitsland die het dan doorstuurt naar Vietnam even gegoogled voordat ik verstuurde.
verzonden met DPD en bewijs van levering in handen.
Zou het niet slim zijn om eert een claim in te dienen voordat hij dat doet?
Een gebruiker stuurt een mail dat hij het object niet ontvangen heeft.
Verkocht via ebay, betaald met paypal dus al direct een mooie som kwijt aan ebay & paypal.
Koper staat op ebay komende van vietnam, maar gaf mij een adres door in duitsland die het dan doorstuurt naar Vietnam even gegoogled voordat ik verstuurde.
verzonden met DPD en bewijs van levering in handen.
Zou het niet slim zijn om eert een claim in te dienen voordat hij dat doet?
-
- Plus Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
- Locatie: Luxembourg
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 8 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik verkoop occasioneel wel eens iets op eBay, maar ik zal altijd naar het officiële adres van de koper versturen, naar een alternatief adres sturen is vragen om problemen.q-tec schreef:Even je toppic gebruiken maar ik zit in het omgekeerde nu
Een gebruiker stuurt een mail dat hij het object niet ontvangen heeft.
Verkocht via ebay, betaald met paypal dus al direct een mooie som kwijt aan ebay & paypal.
Koper staat op ebay komende van vietnam, maar gaf mij een adres door in duitsland die het dan doorstuurt naar Vietnam even gegoogled voordat ik verstuurde.
verzonden met DPD en bewijs van levering in handen.
Zou het niet slim zijn om eert een claim in te dienen voordat hij dat doet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 8276
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 527 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Niet mee akkoord. Een alternatief adres is in bepaalde gevallen de enige optie om iets te kunnen kopen.novie schreef: Ik verkoop occasioneel wel eens iets op eBay, maar ik zal altijd naar het officiële adres van de koper versturen, naar een alternatief adres sturen is vragen om problemen.
Zaken uit Amerika bv, je hebt heel wat Amerikanen die niet naar buiten de VS willen sturen, om allerhande redenen (de ene reden wat logischer dan de andere). Als EU koper sta je daar dan. Gelukkig zijn er dan nog diensten die het voor jou in Amerika willen ontvangen en dan naar jou doorsturen, vaak bieden ze dan ook nog extra's aan zoals verzekering of prepay douanekosten of expresszending enz. Natuurlijk kost dat dan wat meer geld, maar zo kan je wel kopen wat je verlangt.
Trouwens: ook eBay zelf biedt zo'n dienst al aan, waarbij eBay zelf alternatieve adressen opgeeft, in samenwerking met PitneyBowes. Je moet maar eens zoeken op dit forum, is al een discussie over geweest. Mocht dit "vragen om problemen" zijn zou eBay dat wel niet doen denk ik.
In dit geval zie ik geen probleem voor de verkoper. Als het afgeleverd is op het Duitse adres (niet op het adres in Vietnam - zijn jouw zaken niet) en je hebt daar een bewijs van, ben je volledig gedekt. Ik zie niet in waarom jij eerst een claim moet indienen? Het is aan de koper om een claim in te dienen in dit geval. Afaik de enige reden voor een claim als verkoper is bij niet-betaling.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 42 keer
Geen idee, maar ik vermoed het wel... (M'n auto is nog maar vorige week aangekomen en ik moet er nog veel ander werk aan doen)SpecialK schreef:Los van of het nu een "échte" is of niet: werkte het onderdeel dat de verkoper geleverd had?
MAAR, zou jij tevreden zijn als je een pot Nutella besteld en een pot Delinut krijgt? Het minste wat ze hadden kunnen doen was vragen of ik akkoord was dat ze iets anders gingen opsturen.
Voorlopig krijg ik geen antwoord via Paypal van Bassjunkies. Ik wacht nog even af tot morgenavond, en dan zal ik het knopje "Escalate to Paypal" gebruiken.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 42 keer
Uiteindelijk heb ik dan het volledig betaalde bedrag inclusief verzendkosten terug gekregen nadat ik het heb terug gezonden. Ik heb wel zelf mogen opdraaien voor de verzendkosten terug naar het Verenigd Koninkrijk. Ik was hiermee eigenlijk niet akkoord, maar goed.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Berichten: 8276
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 527 keer
- Recent bedankt: 13 keer
https://www.paypal.com/be/webapps/mpp/r ... le.x=nl_BEkamiel schreef:Ik heb wel zelf mogen opdraaien voor de verzendkosten terug naar het Verenigd Koninkrijk. Ik was hiermee eigenlijk niet akkoord, maar goed.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Op dat vlak scoren Ebay shops en (kleinere) online winkels in de EU vaak ondermaats. Poos geleden ook iets online gekocht voor 149 euro in een Nederlandse webshop. Artikel werkt niet, mag het terugsturen, op eigen kosten. Via Bpost 16,4 euro. Via Postnl 8,5 euro. Heb dus wijselijk voor Postnl gekozen... (met extra grijze haren tot gevolg maar bon). Helaas wel mijn oorspronkelijke verzendkosten terugbetaald gekregen, maar de eigen kosten wel zelf te betalen.
Heb al winkels geweten waar ze wel netjes alles terugbetalen... Ergens begrijpelijk, hun winstmarge is volledig weg als ze regelmatig die kosten moeten terugbetalen.
Heb al winkels geweten waar ze wel netjes alles terugbetalen... Ergens begrijpelijk, hun winstmarge is volledig weg als ze regelmatig die kosten moeten terugbetalen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6350
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
- Bedankt: 486 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Recent op dat vlak onder de indruk geweest van de service van Amazon, alhoewel ik daar nagenoeg nooit koop. Was iets voor de dochter die enkel in de US te vinden was. Uiteindelijk bleek het verkeerde geleverd. Ik ging gerefund worden, incl. de terugzendkosten. Ik mocht dan ook direct terug het juiste (eventueel bij andere verkoper) bestellen met snelste verzendmethode die volledig kwijtgescholden werd. Toen ik dan vroeg hoe ik het verkeerde moest terugsturen, kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik het mocht houden (ook al omdat het maar iets was van $15 wellicht) en de refund bleek dan ook nog eens deels de verzendkosten te bevatten (want had 2 dingen besteld). Dus uiteindelijk nog een paar dollar profijt gedaan ook .
Alle communicatie was per chat wat ook heel vlot verliep.
Alle communicatie was per chat wat ook heel vlot verliep.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8276
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 527 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Vergelijken met de klassieke winkels: ook op eigen kost terugbrengen (brandstof of menselijke energie), terugbetaling in een "gift card". ALS je het al mag terugbrengen.Slafes schreef:Op dat vlak scoren Ebay shops en (kleinere) online winkels in de EU vaak ondermaats. Poos geleden ook iets online gekocht voor 149 euro in een Nederlandse webshop. Artikel werkt niet, mag het terugsturen, op eigen kosten. Via Bpost 16,4 euro. Via Postnl 8,5 euro. Heb dus wijselijk voor Postnl gekozen... (met extra grijze haren tot gevolg maar bon). Helaas wel mijn oorspronkelijke verzendkosten terugbetaald gekregen, maar de eigen kosten wel zelf te betalen.
Maar soit, PayPal dekt dus de retourkosten, uiteraard mits je via hen betaald hebt.
Terugzenden naar de US is idd veelal de moeite niet, zeker niet voor iets goedkoops. Als het voor iets duurder is willen ze het ook niet terug want dan moeten ze de importkost weer betalen. Heb dat al voorgehad, en moest het dan in de plaats naar een obscuur "logistics" adres in Duitsland sturen, even later is dat item dan op de Europese Amazon sites verschenen met "Nur noch 1 Stück auf Lager - jetzt bestellen" erbij (en snel weer verkocht geraakt). Amazon is toch een serieuze machine.Tomby schreef:Toen ik dan vroeg hoe ik het verkeerde moest terugsturen, kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik het mocht houden (ook al omdat het maar iets was van $15 wellicht) en de refund bleek dan ook nog eens deels de verzendkosten te bevatten (want had 2 dingen besteld). Dus uiteindelijk nog een paar dollar profijt gedaan ook .
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Net niet. Klassieke winkels hebben vaak een winkelruimte, personeel, etc etc... Webwinkels, vaak gerund door 1 persoon hebben geen winkel en vaak geen personeelskosten. Die moeten het echt hebben van klantvriendelijkheid. Als ij u een defect product leveren en achteraf toegeven dat ze op de hoogte zijn dat er problemen met dat product zijn mogen ze alle kosten terugbetalen. Bol, Coolblue, etc etc, gratis retourneren.CCatalyst schreef: Vergelijken met de klassieke winkels: ook op eigen kost terugbrengen (brandstof of menselijke energie), terugbetaling in een "gift card". ALS je het al mag terugbrengen.
Precies hetzelfde geval voor de vraagsteller. De verkoper stuurt een ander item op. IMHO dus ten laste van de verkoper mijn gedacht als die persé wil dat er het object terug moet komen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8276
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 527 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Webwinkels zijn wel actief op een veel grotere markt met veel concurrentie (race to the bottom) + constant risico van fraude met kredietkaarten + verzendkosten en logistieke problemen met koeriers enz. Het is niet alsof een webwinkel runnen per definitie lucratief is. Neemt niet weg dat klantvriendelijkheid inderdaad wel van belang is, maar dat is evenzeer het geval voor fysieke winkels.Slafes schreef:Webwinkels, vaak gerund door 1 persoon hebben geen winkel en vaak geen personeelskosten. Die moeten het echt hebben van klantvriendelijkheid.