op zoek naar goeie brandstof app

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Lang geleden was er brandstofprijzen.be, geleid door de legenndarische Omer Coeckaerts. Helaas heeft de man zijn bedrijfje verkocht aan CARBU.COM, een Frans bedrijf dat er sindsdien een potje van maakt, meer gevuld met reclame dan met brandstof. Vooral 'mijn' brandstof is constant fout, benzine (euro98).

Heeft er iemand een goeie app of website waar de prijzen nog wel kloppen? Alles verwijst bij mij (helaas) naar carbu...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Waze.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Het is een gedeeltelijke oplossing. Ik gebruikte brandstofprijzen.be vooral om de schommelingen op te volgen. Iets waar Carbu gewoon niet meer in slaagt. Kort samengevat, carbu.com is een rommelsite en heb hen daarover ook al gemaild. Ze gingen het aanpassen etc etc, maar dat is en dode letter gebleven.

Ik zie in waze trouwens ook data van meer dan 10 dagen staan voor bij mij in de buurt, dat is dus ook helaas niet 100% correct maar wel een goeie tip alvast.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Men gaat toch niet voor 15 cent de liter 150 meter verder rijden.
Dit wat ik toch dagelijks opmerk , of zouden dat allemaal bedrijf tank kaarten zijn bij de meesten gebruikers.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2399
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Geen idee of het u nog niet opgevallen is maar RON98 staat in 9/10 gevallen aan de MAX prijs.
Hier en daar een DATS of gabriels die nog een 5a10cent korting geven.

Laats Luxemburg gepasseerd met de trailer en daar even een voorraadje ingeslagen,hier gewoon zelf voor pomp spelen met een boormachine en pomp.

Men gaat toch niet voor 15 cent de liter 150 meter verder rijden.
Dit wat ik toch dagelijks opmerk , of zouden dat allemaal bedrijf tank kaarten zijn bij de meesten gebruikers.
Wat denk je nu zelf :lol:

Bij 10 cent kan ik een 6a8 euro besparen dus ik zou wel eens 20km op en af durven rijden.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Als ik het zelf moet betalen pomp ik toch ook altijd daar waar ik 15 cent minder betaal...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

q-tec schreef:Laats Luxemburg gepasseerd met de trailer en daar even een voorraadje ingeslagen,hier gewoon zelf voor pomp spelen met een boormachine en pomp.
Gij hebt een ADR vergunning en vervoert het ook dusdanig? Anders lijkt me dit nogal compleet onverantwoord?
ooh. shiny.
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Gij hebt een ADR vergunning en vervoert het ook dusdanig? Anders lijkt me dit nogal compleet onverantwoord?
Ter info: Voor een klasse 3 (brandbare vloeistoffen) is er een vrijstelling van ADR voor 1000 liter. Je mag dus zonder vergunning, opleiding of signalisatie 1000 liter benzine of diesel vervoeren.

https://www.gevaarlijke-stoffen.be/gede ... lingen.htm
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Q-tec: ik speel ook met dat plan. In Duitsland kun je ook nog echte euro95 tanken zonder de Bio rommel erin (die rommel is volgens mij overigens bewust op de markt gezet om oldtimers te weren en autos in het algemeen sneller stuk te laten gaan. Dit is mechanisch gewoon een drama)

Dus dacht ik ook om benzine uit Duitsland op te slaan thuis. Maar dat lijkt me toch enigszins gevaarlijk. Hoe beveilig je de tank thuis? En hoe werkt jouw thuis pomp? Zeer benieuwd.

On topic: waze meer bekijken dus. Maar heb veel outdated prijzen gezien.

Maximale prijs: hier rond hasselt valt het heel goed mee en wordt er nog enigszins geconcurreerd op euro 98 door kleinere pomphouders. In antwerpen allemaal maximale prijs, om je toch maar die ethanol brol te laten tanken. Schande!
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

q-tec schreef:Geen idee of het u nog niet opgevallen is maar RON98 staat in 9/10 gevallen aan de MAX prijs.
Hier en daar een DATS of gabriels die nog een 5a10cent korting geven.

Laats Luxemburg gepasseerd met de trailer en daar even een voorraadje ingeslagen,hier gewoon zelf voor pomp spelen met een boormachine en pomp.

Men gaat toch niet voor 15 cent de liter 150 meter verder rijden.
Dit wat ik toch dagelijks opmerk , of zouden dat allemaal bedrijf tank kaarten zijn bij de meesten gebruikers.
Wat denk je nu zelf :lol:

Bij 10 cent kan ik een 6a8 euro besparen dus ik zou wel eens 20km op en af durven rijden.
Bij mij in straal van 2 km
Q8 - Total goedkope shell 150 M van Total, Q8 400 M van shell , goedkope avia 2km, 2 goedkopere G&V.
En waar is het heel druk Q8 - Total allebei op en afrit E17.
En die goedkopere tank stations hebben geen shop. ( dus geen broodjes , frisdrank , sigaretten enz )
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2399
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

liegebeestig schreef:Q-tec: ik speel ook met dat plan. In Duitsland kun je ook nog echte euro95 tanken zonder de Bio rommel erin (die rommel is volgens mij overigens bewust op de markt gezet om oldtimers te weren en autos in het algemeen sneller stuk te laten gaan. Dit is mechanisch gewoon een drama)

Dus dacht ik ook om benzine uit Duitsland op te slaan thuis. Maar dat lijkt me toch enigszins gevaarlijk. Hoe beveilig je de tank thuis? En hoe werkt jouw thuis pomp? Zeer benieuwd.

On topic: waze meer bekijken dus. Maar heb veel outdated prijzen gezien.

Maximale prijs: hier rond hasselt valt het heel goed mee en wordt er nog enigszins geconcurreerd op euro 98 door kleinere pomphouders. In antwerpen allemaal maximale prijs, om je toch maar die ethanol brol te laten tanken. Schande!
Gewoon in bidons van 60L. Maar die staan in een kot buiten. Gewoon een waterpomp op uw boormachine steken wel eentje in ijzer en telkens beetje naspoelen met water.
Gij hebt een ADR vergunning en vervoert het ook dusdanig? Anders lijkt me dit nogal compleet onverantwoord?
Ga eens naar een circuit en kijk eens wat sommigen mee hebben in de camionette.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
MichaelVdV
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2013, 14:32
Bedankt: 1 keer

Ik tank steeds 98 (€1,362) hier in de buurt bij Lukoil omdat er ook maar 7 cent verschil is met 95 E10 (€1,292). De meeste andere tankstations vragen helaas allemaal de maximum prijs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”