Reply op alias email

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Bij je provider kan je aliassen op e-mail adressen maken, oftewel bijkomende e-mail adressen op je hoofd e-mail adres.
Dat wil dus zeggen dat je een tweede e-mail adres hebt, zonder het eerste kenbaar te maken.
Als iemand een mail stuurt naar dat adres, komt die aan in de postbus van het hoofd e-mail adres.
Hoe zit het nu als je hierop een reply stuurt? Kan de ontvanger dan toch je hoofd e-mail adres zien vermits die mail is aangekomen op de postbus van je hoofd e-mail adres?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6311
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dat hangt er volgens mij vanaf hoe je de email client instelt en wat die dus meestuurt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Maar, by design en per default, stuur je altijd vanuit je hoofdaccount én dus je hoofd email adres. Meer nog, in Exchange/Office365/Outlook omgevingen heb je zelfs geen andere keuze (zonder extra software of truukjes met shared mailboxen e.d.)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bij Outlook.Com antwoord hij met de alias alvast, ik neem dus aan dat het van provider afhangt. Maar wel vreemd dan als Exchange/O365 het dan niet doet zoals hierboven staat.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heeft op zich niets te maken met de provider maar alles met de client (deze maakt namelijk de "From:" header aan, tenzij je server deze zou overrulen).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”