Website NMBS laadt niet meer, alle andere websites wel. Hoe kan dat?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Sedert enkele dagen wil de website van de NMBS (http://www.belgianrail.be) hier niet meer laden. Noch in Firefox, noch in Opera, noch in Waterfox. Alle andere websites laden normaal, alleen belgianrail (en alles wat daarna komt) niet en ik vraag mij af hoe dat kan. Op mijn werk gaat het wel, dus het is niet dat de website plat ligt.
Er is bij mijn weten niets aan de computer of aan Windows (10) veranderd, alles is up-to-date. (En de kinderen gebruiken Opera of Waterfox niet).
Het rare is dat het wel gaat als ik Firefox in "private browser mode" zet.
Ik kan dus voort maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de oorzaak want ik begrijp het niet. Ik heb enkele "Web Developer" tools van Firefox geprobeerd maar het maakt mij niet wijzer. Iemand enig idee?
(Een virus lijkt mij erg onwaarschijnlijk want het is alleen de NMBS-site die ik niet kan laden.)
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat die site gewoon down is. Op meerdere devices en op verschillende plaatsen laadt de site niet. Zeker al heel de dag.
Op uw werk misschien gecached op een proxy? Ben je zover gegaan dat je een formulier hebt ingevuld (bvb opvragen reisweg)?
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

Werkt hier zonder enig probleem... Proximus klant hier
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb ook problemen met de site en proximus klant.

Op de app geen probleem ;)
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb ook Proximus en dus wel het probleem.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

payphoneuser schreef:Ben je zover gegaan dat je een formulier hebt ingevuld (bvb opvragen reisweg)?
Ja, op het werk (deze namiddag) heb ik een reisweg opgevraagd, "live", en dat ging zonder probleem (terwijl mijn vrouw rapporteerde dat het thuis niet lukte). Internet op het werk gaat via een server in Engeland denk ik.
Maar de site laadt normaal in Firefox in "private browsing mode", dus de NMBS site zelf is niet down.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 3 keer

Oei daar had ik inderdaad over gelezen. Inderdaad, bizar genoeg lukt het bij mij ook in private mode in Chrome of IE! In Chrome ook zonder de private mode. Maar in Chrome had ik de site nog nooit bezocht en in IE wel al.
Ik vermoed dat het iets met de cookies is.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Hier werkt Belgianrail niet

- Opera Windows 10 - Belnet en VPN Fusa

Dus volgens mij zit er daar toch iets niet echt OK...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Jap privatemode van opera werkt ;)

Trouwens vind het nog steeds jammer dat NMBS railtime heeft afgeschaft :(
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Nog nooit op die site geweest, maar werkt hier perfect Scarlet
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Tip: de website van iRail is veeeeeeel gemakkelijker in gebruik en minder bloated. Gewoon ingeven wat je wil weten en klaar, geen zever voor de rest :beerchug: .
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Bedankt Kristof, da's inderdaad met minder gedoe, zo heb ik het ook liever. Het rare is wel dat op deze site "Plan Route" met mijn Firefox niet lukt. Met Opera gaat het wel.
En de NMBS-site werkt vandaag opnieuw zo te zien. Ze hebben het probleem dus verschoven van belgianrail.be naar irail.be :-)
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Vanmorgen maakte mijn partner me erop attent dat zij met haar ipad mini en safari niet op de nmbs. Website geraakte. Ik testte dit meteen op de windows 10 dell laptop met firefox quantum en daar lukte het wel. Vreemd
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Idem voor iOS: gebruik Railer. Veel minder gedoe en nog nooit last mee gehad :-).

Hier onder Safari, Chrome en Firefox geen probleem. Wel op macOS.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Ik weet niet in welke mate jullie gebruik maken van het OV, maar een website of een app die zelfs niet de mogelijkheid biedt om via-stations in te geven of toelaat om verschillende vervoersmiddelen (trein/metro/tram/bus) te selecteren, vind ik volstrekt waardeloos voor dagelijks gebruik.
Problemen met de website of de app van de NMBS ervaar ik zelf nauwelijks, hoewel ik er dagelijks gebruik van maak.
Wel surf ik direct naar http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-route ... ery.exe/nn omdat het zoekformulier op de openingspagina van de NMBS-website niet schitterend werkt. Ook de app werkt doorgaans vrij vlot (op android), al zijn er soms wat problemen op piekmomenten, wanneer er veel vertragingen of afschaffingen zijn.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ik ben geen OV gebruiker (sporadisch ritje luchthaven of Brussel) en kom uitzonderlijk op de NMBS site, meestal om de uren van een treinrit op te zoeken. Dinsdagnamiddag terug uit vakantie en met Thalys van Schiphol naar Brussel Midi maar er was een "persoonsongeval" in de buurt van Lint of zo (15 minuten vertraging) waardoor we latere treinen moesten opzoeken dan diegene die we een uur eerder hadden genoteerd.
Index page, no prob. Invoeren "van" en "naar" station en uurregeling zoeken... na herhaald proberen geen resultaat, site was niet vooruit te branden, gelijktijdig zoeken op aankomende treinen van onze bestemming ging vlot. Het leek dus maar 1 functie te zijn die overbelast was (er waren nogal wat treinen vertraagd).
Andere websites gingen vlot op dat ogenblik (4G Jimmobile)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

johann schreef:Ik weet niet in welke mate jullie gebruik maken van het OV, maar een website of een app die zelfs niet de mogelijkheid biedt om via-stations in te geven of toelaat om verschillende vervoersmiddelen (trein/metro/tram/bus) te selecteren, vind ik volstrekt waardeloos voor dagelijks gebruik.
De NMBS app is inderdaad enorm handig omdat de bussen van De Lijn meegenomen worden in de routeplanner. Bij die andere apps kan je ook geen e-tickets kopen dusja.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”