domeinnaamregister - oplichters?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Net gebeld door een firma die meld dat iemand onsdomein.com wil registreren. Maar omdat wij onsdomein.be hebben zouden wij hierop voorrecht hebben om dit als nog te registreren. Ach, dan doen we dat best dacht ik. Dus heb ik gevraagd om een mailtje te sturen met de nodige info. Mail ontvangen met link naar hun site. Het kost €20 per jaar. Ik dat, dat is duur, maar ze hebben ons ook gebeld dus laat ik het een jaar bij hun staan en dan verander ik wel.
Maar blijkbaar zijn het oplichters... Ik was er bijna ingetrapt! :bang:
Hun site bestaat, maar als klikt om je domein te registreren kom je niet verder.
Verder is het wel een goeie tip van hen om onsdomein.com ook te registreren. Ik ga dit meteen doen, maar niet bij hun.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tip : registreeer je domein via bvb transip.be of dergelijken, en stuur een berichtje naar hun bedankt voor de tip, maar ik heb een goedkopere optie gevonden.

Dit is zo oud als de straat, op webhostingtalk.nl staat het vol van zulke berichten. Meestel wel van diverse jaren terug.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Bedankt voor je antwoord. Heb het domein nu geregistreerd bij transip, zoals m'n eigen domein. En niets meer laten weten aan die gast. Ben eens benieuwd of ze maandag nog gaan terugbellen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Ik krijg ook af en toe een gelijkaardige meldingen via e-mail. "uw bezit xyz.be wij bezitten xyz.com wil u dit overkopen".
Een 8tal jaar geleden had ik via godaddy enkele domeinnamen gekocht zonder private whois. Een maand voor domeinnamen zouden verlopen kreeg ik een brief thuis met de melding dat mijn domeinnaam zouden vervallen. Natuurlijk met de vraag om "voordelig" te verlengen. Van een Amerikaanse bedrijf en in het Engels. Er zijn toch serieus wat creatieve sloebers.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

dragonflo schreef: Van een Amerikaanse bedrijf en in het Engels.
Zeker dat het geen Canadezen waren? Ik heb ook een paar keer zo'n brief gehad zeer lang geleden. Mogelijk is er hier zelfs nog een thread over.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

dragonflo schreef:Ik krijg ook af en toe een gelijkaardige meldingen via e-mail. "uw bezit xyz.be wij bezitten xyz.com wil u dit overkopen".
Dat is iets anders... daar is het in iemand anders bezit... deze zijn zo dom om te mailen over een vrij domain :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”