Wat is er aan de hand op Ebay.UK?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Hallo,ik koop af en toe voor familie leden make up op Ebay.UK.Nooit geen enkel probleem gehad,tot nu dat er zich een specifiek probleem zich voordoet,dit kan mss ook gelden als waarschuwing voor anderen??
Nog eerst even zeggen dat ik altijd betaal via PayPal.
Nu,ik bestel regelmatig(ongeveer 2x per jaar) voor iemand het produkt max factor panstik nr 60(dit kost een 4,69 pound per stuk). Ik bestel er dan een vijftal,zodat ze dan een tijd verder kunnen. De mail lost(Port) word gerekend op 9,95 Pound wat veel is,maar ok de koper waarvoor ik bestel vind het goed zo. Rekening is dan 4,69x 5 plus 9,95 port is 33,4 pound.
Nu wilde ik gisteren dezelfde oefening doen,en de rekening was:
4,69x5= 23.45 Pound.
plus de port: 9,95x5=49,75 Pound .
Ze rekenen dus voor ieder stuk,die amper groter is dan bijv. een lippestift gewoon een 9,95 Pound aan,iedere keer.Het spreekt vanzelf dat de verkoop niet is doorgegaan.
Zijn er mensen die dit ook al hebben voorgehad,of er een remedie tegen hebben??
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Je moet alles in een (1) winkelmandje steken alvorens af te rekenen.

En daarnaast hangt het er vanaf wat de verkoper als verzendbeleid heeft ingesteld. Je kan als verkoper kiezen om - bovenop de verzendkost voor 1 item - de verzendkosten voor extra items in dezelfde bestelling ofwel 1) niet aan te rekenen 2) aan te rekenen aan lagere prijs 3) aan te rekenen aan volle prijs. Blijkbaar heeft jouw verkoper voor de laatste optie gekozen?

Een remedie is dat je op voorhand met de verkoper afspreekt dat je niet moet bijbetalen, dan doe je de aankoop zonder al meteen te betalen, en dan is er zo'n functie "totaalbedrag aanvragen" (of factuur aanvragen ofzoiet) waarmee de verkoper de extra verzendkosten kan verwijderen en pas dan betaal je.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Dit geld voor alle zaken,

als je meent dat de prijs niet correct is dan spreek je de verkoper aan.

Ebay is maar een platform dat ruimte geeft aan verkopers. Als je regelmatig handelt met dezelfde verkopers kan je dit evengoed buiten het platform doen wat veelal een lagere prijs geeft.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”