Video-kwaliteit met Chrome

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Om een of andere reden lijk ik steeds problemen te hebben met het afspelen van videos in Chrome.

Eerste voorbeeld zijn de videos op Tweakers (bvb : https://tweakers.net/video/14367/ninten ... games.html - full screen afspelen). Met Chrome zakt de resolutie om de paar minuten dramatisch (ik schat zo'n 240p). Wanneer ik de Quality (rechtsonder) manueel op 1080p zet, dan heb ik om de paar minuten dat het beeld blijft hangen. Dus blijkbaar loopt in Chrome de buffer regelmatig leeg. Met Edge heb ik echter helemaal geen probleem met dezelfde videos.

Op YouTube heb ik iets gelijkaardigs, alhoewel minder erg. Bij een 1080p video ga ik hier of daar misschien een dropped frame hebben in Chrome. Bij 'Stats for Nerds' zie ik ongeveer 10 Mbps als Connection Speed. Open ik dezelfde video in Edge, dan speelt die perfect af, 0 drops, en zie ik een connection speed van 60-70 Mbps. In beide gevallen is de code dezelfde (MP4, AVC1.640028). NB: ik gebruik de h264ify plugin om Chrome te forceren MP4 ipv VP8/9 te gebruiken zodat hardware accelleratie gebruikt kan worden. Zonder die plugin is het nog erger, maar da's dan doordat de CPU last begint te krijgen.

Heb al wat gegoogled en redelijk wat vroegere meldingen gevonden over playback issues met Chrome, maar nooit echt oplossingen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”