Twitter handle verkopen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik krijg (out of the blue) een genereus aanbod om een twitter handle te verkopen.
Natuurlijk ben ik alleen daardoor al zeer argwanend, ook omdat het tegen de terms of use is en vooral omdat de koper het volgende vraagt:
- een nieuw twitter account aanmaken
- de handle naar dat nieuwe account transfereren
How I propose this transaction to go:
1) You make the transfer of the handle onto a new account
2) You send me an email stating that you have successfully made the transfer and I will check to confirm it
3) You then tell me how you would like to be paid. I'm flexible with most methods
4) I add the full funds into your account using the desired method of payment
5) You email me the account details with just the handle on it
Is dit een bekende scam? Via Google vind je altijd wel iets in die zin.
Of waar zitten hier de adders onder het gras?
Ik maak mij in ieder geval nog niet te veel illusies :wink:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het probleem met je Twitter handle over te zetten naar een andere account is dat je je huidige een andere naam moet geven en dan moet inloggen op de nieuwe op die de handle te geven. Tegen die tijd is die gekaapt.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Betaling op voorhand eisen, desnoods maak je een officieel ogend documentje op. Zonder dat het geld echt eerst op m'n rekening staat, zou ik er niet aan beginnen...
ooh. shiny.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Vraag Bitcoin oid, in ieder geval een methode dat ze niet kunnen chargeback doen achteraf. Dus zeker geen PayPal, laat staan een 3rd party "escrow" service.

Als ze Bitcoin weigeren dan weet je meteen dat ze niet van zinnens zijn om je echt te betalen en dan weet je genoeg.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Eerst product leveren en dan pas over betaling praten vind ik toch raar, je maakt toch eerst een afspraak over de prijs en betalingsmethode zodat er achteraf geen conflicten zijn over het feit dat de andere persoon die betalingsmethode niet wilt gebruiken.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Eerst leveren en dan pas betalen => dat geld zal je nooit zien.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dag vragen ze toch niet? :roll: Ze vragen de handle op een nieuwe account te zetten en dan de betaling te bespreken. Dat is wel een logische weg want een bedrijf heeft geen boodschap aan uw Tweets en zelf wil je waarschijnlijk uw Tweets ook niet kwijt (als je het iets of wat gebruik). Dan kopen ze die nieuwe account, niet je bestaande.
Het probleem is eerder een kaping voorkomen tijdens die overdracht naar die andere account. Betaalmiddel, gewoon overschrijving en klaar. Niet elke koper weet hoe bitcoin te gebruiken bijvoorbeeld en dat wil niet noodzakelijk zeggen dat ze dan van kwade wil zijn.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Overschrijving is ook niet even ingeburgerd buiten de EU. Er zijn ook fees die er dan bijkomen als je bv vanuit de VS naar de EU overschrijft. Het kán wel.

Maar soit, zowel overschrijving als Bitcoin leveren het gewenste resultaat op: geen chargebacks mogelijk (ben wel niet volledig zeker voor overschrijvingen?).
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

CCatalyst schreef:Eerst leveren en dan pas betalen => dat geld zal je nooit zien.

Volledig mee akkoord
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”