+32448982566 Oplichters actief

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ik kreeg daarstraks een oproep van een nummer dat er op het eerste zicht vrij abnormaal uit zag. Ik nam niet op en het nummer belde 2 minuten later nog eens opnieuw. Ik nam op en kreeg een Vlaamse vrouw (Leuvens accent) aan de lijn.

"Hallo, het is hier met een buurvrouw. Ik heb gemerkt dat u de laatste tijd altijd verbinding maakt met mijn wifi-netwerk en er worden illegale films gedownload".

Waarop ik zeg: "Ah ja, en in welke straat woon ik dan mevrouw?" :-D

Ze reageert een beetje geschrokken en wisselt van script..

"Ja, maar we hebben met de buren een petitie getekend voor een gratis wifi netwerk en u zal daar een email van krijgen.."

Ik zeg: Heel tof, dat ze het dan maar mailen naar: [email protected] waarop ik de lijn verbreek. :lol:



Nu, we hebben een nummerreeks met onze gsm's op het werk en mijn collega die de volgende in de rij is, had ook al een oproep gemist van dit nummer. Blijkbaar iemand met veel tijd en zin om wat nummers op te bellen op een zondagmiddag.

Wat ik me nu nog afvraag:

- Waar zou het script naartoe geleid hebben? Of wat zouden ze verder geprobeerd hebben?
- Niet zomaar de eerste de beste krijgt een provider zo ver dat ze alles mogen spoofen wat ze willen.
- Ik kan klacht indien bij de politie maar wat is de kans dat men effectief uitzoekt vanuit welke provider er effectief werd gebeld deze middag?
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

dovo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

Het is inderdaad een gespoofd nummer:
lookup van 1399.be
Afbeelding

Je kan op internet gewoon een trunk huren dacht ik, er zijn er wel meerdere waarmee je nummers kan spoofen.
De kans is groot de ze een lijst opmaken van potentiële simpele mensen en deze dan doorverkopen aan de echte oplichters.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

exop schreef:Blijkbaar niet de eerste keer:
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/32448982566
Op die pagina staat dat die oproepen afkomstig zijn van een app met telefoongrappen: https://play.google.com/store/apps/deta ... sapp&hl=nl

Waarschijnlijk dus iemand die bij de TS werkt en zijn collega's voor de gek aan het houden is :-)
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Hahahahhaha, blijkbaar beetgenomen door een van de collega's met een app genaamd Juasapp :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Robert Ford schreef:- Waar zou het script naartoe geleid hebben? Of wat zouden ze verder geprobeerd hebben?
Je had de kans om het uit te proberen... is altijd leuk :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”