Google Calendar mysterie

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb hier ineens iets zeer raar voor... Krijg vanmorgen een Accept van mijn vrouw voor een invite uit mijn Google Calendar. Invite is voor een afspraak op 13 december met een titel en locatie die normaal wel zouden kunnen, maar waar we die dag helemaal die afspraak niet hebben. Meer zelfs, ze heeft 2 invites gekregen, waarbij de update was alsof de meeting 15' later gezet wordt. Ik kon me die invite helemaal niet herinneren, dus ik check eens in haar mailbox en blijkt dat ik die 2 invites gisteren rond 13u30 verstuurd heb. WTF, ik zat toen met haar bij de schoonfamilie en heb dan dus zeker geen dergelijke meeting gescheduled in mijn agenda.
Wanneer ik kijk op 13/12 zie ik ook 2 all-day events met nietszeggende titels 'Nieuwe Activiteit' en een met wat random letters. Ik weet echter niet hoe ik kan checken wanneer die aangemaakt zijn (aangezien het er zijn zonder extra invites), maar het zou me niet verwonderen als ze van dan zijn. Enig toestel dat ik iets zou kunnen op gedaan hebben bij de schoonfamilie is de iPad, maar dan nog is het bizar, want op de iPad heb ik alleen de IOS Calendar die ik eigenlijk bijna nooit gebruik en gisteren heel zeker niet geraadpleegd/gebruikt heb.
Kinderen hebben ook niet met mijn iPad gespeeld of zo. Sowieso zou ik dan niet een copy van een andere meeting ergens op 13/12 zien verschijnen en dan nog met een update voor 15' later... Een account hack lijkt me ook onwaarschijnlijk, gezien het eerder random karakter van wat er gebeurd is, plus dat mijn account beveiligd is met 2FA.

Ik ben werkelijk clueless... Lijkt bijna een glitch in Calendar aan server kant. Er zijn ook wel een paar dingen die ik me afvraag:
* Kan ik van invites op de een of andere manier checken van waar ze verstuurd zijn ?
* Kan ik van schedules zonder invite (dus enkel in mijn calendar) checken wanneer die aangemaakt zijn ?
* Enige andere suggesties ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Was uw smartphone locked? Misschien voortdurend unlocked en hij heeft input geregistreerd door wrijving van kledij ofzo?

Vooraleer dieper te graven, eerst eens hier gaan https://myaccount.google.com/security en review:
* App passwords
* Device activity & notifications
* Connected apps & sites

Ook https://myactivity.google.com/ reviewen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Smartphone was gelockt ja, en op dat moment lag die gewoon op de kast, denk ik. Random acties door wrijving sowieso uitgesloten aangezien hij in een flip case zit. Random actie terwijl ik er mee bezig was is ook uitgesloten, want in totaal zijn er blijkbaar zelfs 5 kalender-acties geweest en zoiets zou dus wel opvallen als je het zelf per ongeluk doet. Nochtans is de kans reëel dat het met mijn telefoon gebeurd is, aangezien een nieuwe invite standaard 'Nieuwe activiteit' krijgt als titel.
Had ondertussen ook al mijn Google Account gecheckt op historiek/activies en niets speciaal gevonden. Sowieso is wat er gebeurd is te random om door een malafide persoon gebeurd te zijn.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Zou het eventueel eerder gebeurd kunnen zijn tijdens een ogenblik dat ie geen bereik had (en dan opgeladen op een later moment wanneer wel bereik)? Kan ook wifi-gerelateerd zijn als je restricties hebt ingesteld om bv niet alles via cellular te verzenden.

Inzake de details van kalendergegevens, probeer eens
* exporteren in ICS of ander formaat en zien of ze daar in staan
* https://support.google.com/accounts/ans ... 4190?hl=en
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”