Roku installeren

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb me onlangs een Roku streaming stick aangekocht...nu blijkt dat ik me geen account kan aanmaken omdat ik niet in de States zit.
Er is wel ergens een oplossing door je router in te stellen (vpn) doch dat lukt me niet. Anderzijds, als ik hier zoek op het forum blijkt dat er toch mensen zijn die Roku gebruiken.
Hoe hebben jullie dit gedaan? Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt !!

Herman
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Surf naar unblock us, maak een gratis testaccount aan (werkt 1 week).
Volg de richtlijnen daar na aanmaak account (dns adressen op je pc wijzigen in die van unblock us). Laat de landencode uiteraard op USA staan.

Als dit netjes werkt (je surft dan zogezegd vanuit de US) surf dan naar roku us en maak daar een roku account aan. De volledige werkwijze kan je trouwens vinden op de site van unblock us, ook voor roku. Het komt erop neer dat je een usa adres zal moeten opgeven en wat prutsen met postcodes usa.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

fredo66 schreef:wat prutsen met postcodes usa.
Aah, de zoveelste uit 90210. :mrgreen:
ooh. shiny.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8270
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Eenmaal je een account aangemaakt hebt kun je wel inloggen vanop een niet-amerikaans IP. Maar veel content ga je niet te zien krijgen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

'k weet niet waar je dat haalt maar op mijn Roku zitten er 100-den kanalen, sommige werken zelfs zonder aanmaak account. In sommige gevallen werkt het niet allicht omwille van regiobeperking maar vaak werkt het wel. Je kan je natuurlijk wel de vraag stellen wat de relevantie is van al die kanalen. Tenzij je als liefhebber vliegvissen de hele avond wil kijken naar een vliegvissenzender :-) Er zitten er ook bij die wat alternatieve films in de aanbieding hebben (werkt gratis), zo zag ik zelfs de Vlaamse film Steve & Sky in 1 van die bibliotheken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8270
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

fredo66 schreef:'k weet niet waar je dat haalt maar op mijn Roku zitten er 100-den kanalen, sommige werken zelfs zonder aanmaak account. In sommige gevallen werkt het niet allicht omwille van regiobeperking maar vaak werkt het wel. Je kan je natuurlijk wel de vraag stellen wat de relevantie is van al die kanalen. Tenzij je als liefhebber vliegvissen de hele avond wil kijken naar een vliegvissenzender :-) Er zitten er ook bij die wat alternatieve films in de aanbieding hebben (werkt gratis), zo zag ik zelfs de Vlaamse film Steve & Sky in 1 van die bibliotheken.
Ja, maar het is de "premium" content die je niet te zien gaat krijgen (Vlaamse films reken ik daar niet onder), en daarvoor koopt men toch meestal een Roku. Vliegvissen wel ja, en de livestreams van al die kleine kerkjes in Hillbilly, USA ongetwijfeld ook mocht dat u interesseren.

Als je je Roku voortdurend op een VPN laat werken kan je die premium content wel zien. Dan kan je bv Amerikaanse TV live zien (incl HBO/Showtime/Skinemax/etc) of on-demand episodes bekijken of Hollywood-producties huren aan een prikje etc.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”