Hoe VRT video stream bewaren op je computer?

Block
Erelid
Erelid
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Re: Hoe VRT video stream bewaren op je computer?

Berichtdoor Block » 2 weken 15 uur 44 minuten geleden (14 Mei 2017, 20:35)

Op een android toestel kan ik gewoon een stream van vrt,nu rechtstreeks opslaan als ik op de afspelende video zelf 2 seconden druk (komt de optie video downloaden tevoorschijn).

Is dat op ios eigenlijk ook zo?
Scarlet one

W00fer
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor W00fer » 2 weken 15 uur 18 minuten geleden (14 Mei 2017, 21:01)

Block schreef:Op een android toestel kan ik gewoon een stream van vrt,nu rechtstreeks opslaan als ik op de afspelende video zelf 2 seconden druk (komt de optie video downloaden tevoorschijn).

Voor live video's werkt dat niet. En alleen als het in de native Android player afgespeeld wordt dacht ik, niet in de embedded player volgens mij. Correct me if I'm wrong. Op iOS weet ik niet.

surfdude82
Starter
Starter

Berichtdoor surfdude82 » 1 week 4 dagen 2 uur geleden (18 Mei 2017, 09:44)

Dag iedereen,

Ik heb het reg bestand aangemaakt en uitgevoerd. Maar krijg geen MZID te zien voor vrt nu. Ik werk met windows 10 (IE11).
Kan iemand me helpen?

Bedankt

Johan

W00fer
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor W00fer » 1 week 3 dagen 23 uur geleden (18 Mei 2017, 13:13)

surfdude82 schreef:Dag iedereen,

Ik heb het reg bestand aangemaakt en uitgevoerd. Maar krijg geen MZID te zien voor vrt nu. Ik werk met windows 10 (IE11).
Kan iemand me helpen?

Bedankt

Johan

Even de fix uitvoeren die hierboven staat beschreven zoals JSON bestanden openen in IE. Of openen met Kladblok.

surfdude82
Starter
Starter

Berichtdoor surfdude82 » 1 week 3 dagen 6 uur geleden (19 Mei 2017, 05:29)

Ik denk nochtans dat ik de reg file correct heb aangemaakt en uitgevoerd. Als ik de juiste link naar de aflevering invul en druk op Get MZID dan opent in IE een lege pagina met extensie .json. Werkt het misschien alleen op windows 7?

me2m8
Starter
Starter

Berichtdoor me2m8 » 1 week 3 dagen 3 uur geleden (19 Mei 2017, 09:09)

Ik denk nochtans dat ik de reg file correct heb aangemaakt en uitgevoerd. Als ik de juiste link naar de aflevering invul en druk op Get MZID dan opent in IE een lege pagina met extensie .json. Werkt het misschien alleen op windows 7?

Bij mij lukt het nog steeds.

Mijn werkwijze was de volgende:

kladblok openen als administrator
regels toevoegen
opslaan als type bestand "alle bestanden" en naam IE-Json.reg
dubbelklik vervolgens op dit bestand, je moet 2x bevestigen waarna je de bevestiging krijgt dat de regels zijn toegevoegd aan het register

Windows Edge ingesteld als standaard browser
Antivirus uitgeschakeld
ga naar vrt.nu en log in
open vrtvideodownloader

Ik werk met Windows 10 Home.

xplorr
Member
Member
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Berichtdoor xplorr » 1 week 3 dagen 2 uur geleden (19 Mei 2017, 10:03)

Block schreef:Op een android toestel kan ik gewoon een stream van vrt,nu rechtstreeks opslaan als ik op de afspelende video zelf 2 seconden druk (komt de optie video downloaden tevoorschijn).

Klopt voor Android, maar de resolutie is lager. niet de hoogste die VRTVideoDownloader wel downloadt.

Simba
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor Simba » 6 dagen 22 uur 15 minuten geleden (22 Mei 2017, 14:03)

Hoe kan ik met dit programma deze video download: https://www.ketnet.be/kijken/twirlywoos ... es-draaien ?
Ik geef de url in maar ik krijg heel even een terminalscherm te zien, maar de video is niet terug te vinden in de opgegeven map.

Ik zou graag enkele afleveringen van de Twirlywoos op mijn ipad zetten zodat mij dochtertje hier in de auto kan naar kijken.

Satangel
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor Satangel » 6 dagen 18 uur 44 minuten geleden (22 Mei 2017, 17:35)

Simba schreef:Hoe kan ik met dit programma deze video download: https://www.ketnet.be/kijken/twirlywoos ... es-draaien ?
Ik geef de url in maar ik krijg heel even een terminalscherm te zien, maar de video is niet terug te vinden in de opgegeven map.

Ik zou graag enkele afleveringen van de Twirlywoos op mijn ipad zetten zodat mij dochtertje hier in de auto kan naar kijken.

Heb je de instructies gevolgd vanop de eerste pagina? Als je die MZ-ID kan vinden ben je er denk ik.

Simba
Starter Plus
Starter Plus

Berichtdoor Simba » 6 dagen 2 uur 24 minuten geleden (23 Mei 2017, 09:54)

Satangel schreef:
Simba schreef:Hoe kan ik met dit programma deze video download: https://www.ketnet.be/kijken/twirlywoos ... es-draaien ?

Heb je de instructies gevolgd vanop de eerste pagina? Als je die MZ-ID kan vinden ben je er denk ik.

Ik begrijp dat MZ-ID enkel nodig is voor VRTnu video's? De video die ik bedoel staat gewoon op ketnet.

xplorr
Member
Member
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Berichtdoor xplorr » 6 dagen 1 uur 48 minuten geleden (23 Mei 2017, 10:30)

Simba schreef:
Satangel schreef:

Ik begrijp dat MZ-ID enkel nodig is voor VRTnu video's? De video die ik bedoel staat gewoon op ketnet.

De video kan inderdaad blijkbaar niet via Ketnet site worden gedownload.
Alle VRT content staat nu ook op VRTNU. Even zoeken brengt me bij:

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/twirlywoos ... s-draaien/
MZID= mz-ast-f4f361eb-444a-463b-b5a4-14a7c879a7fd_1466595978843

Enjoy!

Simba
Starter Plus
Starter Plus

Berichtdoor Simba » 5 dagen 23 uur 32 minuten geleden (23 Mei 2017, 12:46)

xplorr schreef:
Simba schreef:
Satangel schreef:

De video kan inderdaad blijkbaar niet via Ketnet site worden gedownload.
Alle VRT content staat nu ook op VRTNU. Even zoeken brengt me bij:

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/twirlywoos ... s-draaien/
MZID= mz-ast-f4f361eb-444a-463b-b5a4-14a7c879a7fd_1466595978843

Enjoy!

Haha bedankt!

Ik wist niet dat vrt.nu een gratis dienst was. Ik dacht dat je hiervoor een abonnement moest nemen.
Weer veel bijgeleerd dus.

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”