E40 Brusselsgrondgebied 50km/u en 2 rijstroken minder op

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 514 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer

Re: E40 Brusselsgrondgebied 50km/u en 2 rijstroken minder op

Berichtdoor heist_175 » 1 week 3 dagen 3 uur geleden (14 Mei 2019, 21:16)

Gray schreef:Hé, zoveelste beter eh :) :beerchug:
Maar het kadert in de algemene Brusselse politiek van de auto te ontmoedigen door het aantal rijstroken te beperken, de files langer te maken, en de voetgangerszones steeds groter te maken. Dat zijn beleidskeuzes.

Dus wie nu denkt, "gelukkig, ik kan met de auto blijven naar Brussel gaan de komende jaren" gaat nog veel traantjes laten..

Is het niet logisch dat de Brusselaars zelf beslissen hoe hun stad of gewest ingericht moet worden?
Hoe geschift is het om 2 keer 4 vakken tot in het centrum van de hoofdstad in te richten (Wetstraat/Belliard). Ik vind het werkelijk verbazingwekkend dat de Brusselaars dat (blijven) aanvaarden.
Weyts en de NVA zijn wel voor zelfbeschikking, maar niet als de Brusselaars zelf beslissen hoe ze hun straten willen inrichten. Ach kom.

Overigens: de inrichting van de straten etc is een gewest- of gemeentebevoedgheid, het aanbod van treinen is een federale bevoegdheid.µ
Het Brussels gewest heeft trouwens net wat beslits over een bijkomende metro over 20 jaar. Vermoedelijk kan ik die tegen dan met mijn kleinkinderen inhuldigen :).

Ik laar dus geen traantjes, ik verbaas me elke dag:
- wat een inadequaat metro- en tramnetwerk heeft Brussel (vgl eens met Londen, Parijs, Rome)
- wat een achterhaald idee om autosnelwegen tot in het centrum te leggen (A12, A201, E40)
- hoe de stad en het gewest (eigenlijk gewoon overal stad dus) nog steeds volledig op maar van de auto gemaakt is -> fiets, tram of bus hebben zelden of nooit een eigen bedding.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 184 keer
Recent bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: E40 Brusselsgrondgebied 50km/u en 2 rijstroken minder op

Berichtdoor CCatalyst » 1 week 3 dagen 3 uur geleden (14 Mei 2019, 21:21)

SpecialK schreef:Dat is niet helemaal waar. Als werknemers te lang onderweg zijn nemen ze vroeg of laat ontslag.

Dat kan best zijn, maar ik heb niet de indruk dat dat zich voldoende voordoet om echt invloed te hebben, zelfs niet in deze periode van economische voorspoed waar men gemakkelijk een nieuwe job kan vinden. Mochten er echt grote golven van ontslag zijn hierdoor zou je idd verandering zien, maar dat is dus niet het geval.

Bedrijven/werkgevers gaan pas veranderen als ze echt verantwoordelijk gesteld worden. Zolang ze mensen vinden die elke werkdag meerdere uren van hun privetijd willen opgeven om voor hen te komen werken, zonder dat dat het bedrijf ook maar iets kost, gaan ze juist niets doen - en al zeker niet verhuizen. Als files echt duidelijk te becijferen geld begint te kosten - is het nu in de vorm van gebrek aan mensen of in de vorm van rekeningrijden dat de werkgever moet voor opdraaien - dan zal je verandering zien.

Het feit dat we met z'n allen de files als "normaal" beschouwen en er maar bijnemen helpt daar niet bij. Het gebrek aan protest tegen files maakt dat files absoluut geen politieke prioriteit zijn. Zelfs in de campagne komen ze amper aan bod, al ligt dat mogelijks ook aan de link met rekeningrijden die de politici pas na de verkiezingen weer willen maken.

SpecialK schreef:Rond Antwerpen stelt dat probleem zich ook:
Geografisch aanwerven: het is uit pure noodzaak de nieuwe tactiek van Katoen Natie. Huts: “Het criterium is niet langer de beste kandidaat bij een sollicitatie. Woont hij of zij aan dezelfde kant van de Schelde als de werkplek: daar komt het op aan"

Is onmogelijk voor bedrijven om enkel te werven in een straal van 50 km, zeker als alle grote bedrijven geclusterd zitten in enkele steden.

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”