booking.com €15 bij gebruik van link

Hierin kan je goede deals melden aan je mede-userbase leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Hi,

Misschien interessant voor mensen die al eens via booking.com iets reserveren.

Wie via deze link iets reserveert en ook daadwerkelijk verblijft krijgt na dat verblijf €15 teruggestort. Diegene die de link aanbied krijgt ook €15.
Er is een "catch", de usernaam en datum van verblijf zijn zichtbaar voor beide partijen. Je kan max. €150 (terug)krijgen.

Mijn persoonlijke link is: https://www.booking.com/s/m0029741

Let op, je kan dezelfde link maar twee keer gebruiken met hetzelfde e-mailadres (of account)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

on4bam schreef: Let op, je kan dezelfde link maar twee keer gebruiken met hetzelfde e-mailadres (of account)
Ik vind die restrictie niet meteen terug, kan je daar effe een quote van geven? (Ik dacht dat het gewoon tot een max van 150 euro was...)
https://www.booking.com/content/referra ... en-gb.html
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

FYI: booking.com is alles behalve de goedkoopste, vaak kom je goedkoper uit door rechtstreeks te boeken of zelfs hotel te contacteren met prijs op booking.com. Ze gaan daar nagenoeg altijd onder (want ze moeten dan geen commissie afgeven).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Heb ik ook al gelezen, maar niet zelden hebben de hotels een deal met booking.com dat ook de hotels niet lager mogen afficheren dan wat booking.com weergeeft. De enige truuk is dan om te bellen, per telefoon mogen de hotels wel afwijken :).

Overigens vind ik booking.com handiger dan de websites van elke hotel apart.
Ik zoek een hotel in een bepaalde regio, dat beantwoordt aan bepaalde criteria. Of dat IHG of Accor is, maakt weinig uit.

Probeer maar eens een hotel te vinden dat toelaat om 2 kinderen op de kamer te hebben
IHG/Accor: per hotel zoeken
Booking.com: regio aanduiden en klaar
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik heb zelf een vakantieappartement dat ook op booking.com staat. Als je booking.com de laagste prijs garandeert, wordt je inderdaad hoger in de lijst getoond. Ik vermoed dat ze wel controles doen om dat na te gaan.

Om zelf iets te boeken, is het inderdaad de ideale zoekmachine. Eens de keuze gemaakt is, kijk ik ook eens op de site van het hotel zelf. Onlangs nog iets geboekt dat op de site van het verblijf 22% goedkoper was dan booking.com
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

ldw schreef:
on4bam schreef: Let op, je kan dezelfde link maar twee keer gebruiken met hetzelfde e-mailadres (of account)
Ik vind die restrictie niet meteen terug, kan je daar effe een quote van geven? (Ik dacht dat het gewoon tot een max van 150 euro was...)
https://www.booking.com/content/referra ... en-gb.html
Ik heb het mogen ondervinden. Eén booking werd reeds verrekend (€15 gekregen wegens verblijf + €15 omdat we link van vrienden gebruiken toen we samen in NL logeerden) en er staat nog €30 te wachten (één eigen boeking via dezelfde link van vrienden en een omdat die vrienden via onze link boekten).

Omdat we de laatste weken nog enkele bookings deden zagen we plots "not eligible" staan, gemaild waarom dit was, geen antwoord na 4 dagen, gebeld en ze wisten het niet maar gingen navragen, 2 weken geen antwoord dus teruggebeld en dan de melding gekregen dat je dezelfde link maar 2 keer kan gebruiken. Ik zie het ook niet in hun voorwaarden staan trouwens. Onze vrienden, die eergisteren nog iets reserveerden gaan dit nu ook nakijken en navragen want ik zag dat hun boeking bij ons ook al als "not eligible" staat.

@ditCh klopt soms. Wij reserveren deels rechtstreeks, deels via booking omdat we als "genius" soms 10% korting krijgen t.o.v rechtstreeks en er dikwijls "free cancellation" in zit terwijl dat bij rechtreekse booking niet zo is.
Verleden jaar hadden we in Nieuw Zeeland accommodatie die bij reservering direct volledig moest betaald worden en waarbij minder dan 1 maand op voorhand annuleren geen refund was, bij booking geen voorafbetaling en geen kosten bij annulering... Ook voor dit jaar (Ecuador) hebben we een paar van deze probleemgevallen waarbij booking dus voordelen heeft.

Zoals altijd... vergelijken... het is niet zo dat booking ALTIJD het interessantste is. BTW, één van onze B&Bs voor dit jaar staat op booking >$9000 terwijl het rechtstreeks een fractie is. Foutje? Er waren er alvast nog een paar in dezelfde buurt die serieus duurder waren op booking.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Iemand die binnenkort een hotel via booking zal boeken en mij 5% wizzair punten wil geven? :P
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

heist_175 schreef:Heb ik ook al gelezen, maar niet zelden hebben de hotels een deal met booking.com dat ook de hotels niet lager mogen afficheren dan wat booking.com weergeeft. De enige truuk is dan om te bellen, per telefoon mogen de hotels wel afwijken :).
Dat zou ondertussen niet meer het geval mogen zijn: https://www.hln.be/de-krant/peeters-gri ... ~a0ba9d04/
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Dat zal waarschijnlijk zo zijn met de originele prijs die wordt getoond... Maar met Genius programma wordt nog eens 15% afgetrokken op het einde en merk in praktijk dat het dan wel goedkoper is dan bij hotel boeken.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Geen idee wanneer men er bij booking mee begonnen is maar bij een last minute had mijn vrouw een hotelletje gevonden bij booking op haar telefoon (geen account). Toen ik op de PC ingelogd wou boeken was de prijs €15 per nacht duurder (genius). De "mobiele prijs" was dezelfde dan op de hotel website maar bij telefonisch contact zei men dat ze volzet waren....
Op de telefoon dan maar ingelogd en aan hetzelfde tarief vastgelegd.

Nu weten we al lang dat de prijzen nogal flexibel zijn bij booking naargelang je ingelogd bent of niet maar een verschil mobiel of PC is de eerste keer dat we dat merken. Gezien ze normaal een laagste prijs garantie geven had ik wss wel het goedkopere tarief kunnen krijgen op PC ook (of toch terugbetaling van wat ze meer vroegen dan de hotel website).

We vergelijken steeds de bookingprijs met de hotelwebsite, is die hetzelfde kiezen we booking omdat annuleren dan probleemloos is of tot dichter bij de vertrekdatum.

Voor een hotel dat we onlangs boekten was booking zelfs €70 duurder.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Wij gebruiken booking maar ook andere sites voor hotels of verblijven. De meeste hotels hebben trouwens maar een deel van hun kamers bij booking. Vol bij booking betekent dus niet noodzakelijk vol. Contacteer het hotel rechtstreeks en vaak krijg je inderdaad nog een ander (goedkoper) aanbod, zeker als je de booking prijs vermeld. Ook als het echt vol zit is het goed om te bellen want soms hebben ze meerdere hotels en kan je nog in een ander terecht. Een andere tip is vragen aan de eigenaars voor recenties in uw volgende bestemming. Soms kennen ze er iemand met een leuk aanbod en zo kom je op plaatsen waar je anders nooit aan gedacht had.

We gebruiken afhankelijk van de bestemming steeds vaker airbnb. Het is persoonlijker en je krijgt vaak veel meer voor minder geld. Als je de superhosts gebruikt zal je niet slecht terecht komen, we hebben daardoor al op droomlocaties overnacht voor minder dan de prijs van een ibis-kamer.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

on4bam schreef: De "mobiele prijs" was dezelfde dan op de hotel website maar bij telefonisch contact zei men dat ze volzet waren....
Er zal wel een reden geweest zijn maar er waren maar 5 van de 10 kamers bezet... Even veel personeel dan toen we er een vorige keer waren dus zagen we geen reden om geen extra reservatie aan te nemen...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Goede deals”