21% BTW weg ermee bij MediaMarkt tot zondag

Hierin kan je goede deals melden aan je mede-userbase leden
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Vandenborre doet wel aan lokale pricing heb ik al ondervonden :

http://www.vandenborre.be/info/garantie-laagste-prijs

Ik heb ooit een geval voorgehad, en bij lokale winkels passen ze de 20 km regel echt toe. Als het in vergelijking is met krekel / mediamarkt niet, maar met kleinere winkels wel. Of wat ze ook doen is als er echt een grote actie is, is het product zogezegd tijdelijk uit hun assortiment.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Zijn er eigenlijk webwinkels die witgoed (droogkast, wasmachine, koelkast, ...) aanbieden voor een scherpere prijs dan Vandenborre?
Ik heb de indruk dat er op alles een scherpe concurrentie is en dat je voor alles lagere prijzen in een webshop kan scoren, behalve voor witgoed?
Bij Amazon bv valt er niets te winnen met een droogkast...

Ik zoek na de zomer een nieuwe droogkast te kopen, maar de wildgroei van modellen maakt het er niet gemakkelijker op.
Neem eens een kijkje op http://www.veiligkopen.nu/vk/
Ze leveren ook in België.
Ik heb daar een bestelling gedaan, enkele jaren terug, en ben er tevreden van. Mijn broer heeft onlangs een bestelling gedaan, hij is ook tevreden.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

FredjeFr schreef:Neem eens een kijkje op ****************
Ze leveren ook in België.
Ik heb daar een bestelling gedaan, enkele jaren terug, en ben er tevreden van. Mijn broer heeft onlangs een bestelling gedaan, hij is ook tevreden.
Toffe binnenkomer, direct een reclame link
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik dacht al te reageren dat ik een winkel met dergelijke naam en dan nog op een nu-domein, in elk geval nooit zou vertrouwen. Was me dan nog niet opgevallen dat die hier gepitcht wordt door iemand die blijkbaar speciaal ervoor registreerde.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dima_2005 schreef:Je zal het niet geloven, maar ja: grote fabrikanten (vooral Samsung en Apple) hebben macht over winkels.
Als Samsung of Apple zegt: we willen niet meedoen aan de actie, gaan ze niet meedoen.

Dit is ook de reden waarom de adviesprijzen vaak zo nauw opgevolgd worden. En je nauwelijks winkels kan vinden waar er onder het adviesprijs verkocht wordt.
Ik begrijp uiteraard het standpunt van de fabrikant (ik ben zelf fabrikant van high-end muziekservers) en de meeste fabrikanten zijn allergisch aan zaken die korting geven, omdat het de waarde van het product doet dalen als iedereen het met korting zou kunnen kopen. Soms loopt het de spuigaten uit, bvb een luidsprekermerk wordt in de buurlanden zoveel korting gegeven dat de enduser prijs daar overeenkomt met onze aankoopprijs hier.

Het omgekeerde kan ook, kijk naar de Franse automerken waar je waanzinnig veel korting kan krijgen op de adviesprijs, omdat deze adviesprijs kunstmatig is opgeklopt. De klant denkt dan een goede deal te hebben gedaan.
Dima_2005 schreef: Zo'n 5 jaar geleden toen we onze TV kochten, kostte die overal 2100€. Bij de lokale electrohandel hebben ze me uitgelegd dat als ze het aan minder verkopen ze hun leveringen kunnen kwijtraken. Of ze gaan het aan hogere prijs moeten inkopen.
Ik heb toen 2 facturen gekregen: eentje voor cashback&garantie (met 2100€ op) en 1 werkelijke factuur.
De werkelijke factuur was 1500€. En zelf daar hadden ze nog een winst op van 100€. Maar eigenlijk mag het niet van Samsung. Moesten ze erachter komen, had de winkel een groot probleem.
100€ winst op een tv, waar zijn we mee bezig ....
Dima_2005 schreef: Idem met solden: ze moeten aan fabrikant een lijstje insturen van producten en ze krijgen dan antwoord met maximale korting dat ze mogen geven aan de klant per product.
Toen ik nog hifi retailer was, waren zulke afpraken gebruikelijk. Als je immers te veel korting geeft, dan dreigen ze je jou buiten te gooien.

In mijn sector waren er ook veel rotte appels: distributeurs die direct verkopen aan particulieren, niet komen opdagen op een hifi show, concurrenten die op de ziektekas zitten en in naam van hun vrouw factureren .... toen ik dan luidsprekers van zo'n merk op internet gooide omdat de distributeur niet was komen opdagen ondanks dat wij vier paar staan hadden (luidsprekers van gemiddeld 10k/paar) kreeg ik doodleuk deze mail:
De advertentie heeft al meer dan 450 hits!!!!!!

Nogmaals verzoek ik je om de LUIDSPREKER per direct van internet te halen. Anders zal dit een negatief gevolg hebben voor je dealerschap.
Dima_2005 schreef: Apple is niet veel beter: die kunnen gewoon volledig "verbieden" om Apple producten te verkopen, als de winkel de producten met korting verkoopt. Apple moet vooral een premium-priced brand zijn. Da's hun merk, en als een winkel begint kortingen op te geven, kan dit zware gevolgen hebben voor Apple.
Helaas is er geen leveringsplicht. Als je begint over die leveringsplicht, dan leveren ze gewoon aan retailprijs en verdien je niks meer. Of het toestel is toevallig tijdelijk niet leverbaar. Er zijn genoeg manieren voor de fabrikant om er zich onderuit te knijpen.

Met de grotere A merken zijn er vaak contracten waarin staat dat ze je kunnen buitengooien als je het merk op enige manier schade of een slechte reputatie zou bezorgen. Toen ik een uitverkoopje ooit hield van zo'n welbekend merk, werd ik gewoon aan de deur gezet zonder zelfs schriftelijke opzeg van het contract, en geen van mijn klanten kon nog registreren voor 5 jaar garantie.

Reden was na een verhuis dat wij plots naast de grootste zaak van België zaten voor dat merk en het geen zin meer had. En de distributeur had nooit demotoestellen, wij moesten blind investeren. Van zodra je een bestelling plaatste hadden ze plots wel stock. Het gaat hier om een heel bekend hifi merk.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 28 mei 2015, 10:54, in totaal 1 gewijzigd.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

[quote][Toffe binnenkomer, direct een reclame link/quote]

Neen jongen, ik ben geen reklamemaker. Ik wou gewoon die link delen.
Ik was al eerder geregistreerd onder Fredje (denk ik) maar kon niet meer inloggen, wachtwoord kwijt. Dus maar opnieuw geregistreerd.

Ik dacht al te reageren dat ik een wink ... istreerde.

Je mag deze link gerust vertrouwen, ik heb daar echt besteld, enkele jaren terug. Een inbouwoven, die elders iets meer dan 400€ duurder stond.
En wat is er dan mis met een nu-domein? Niet alles over dezelfde kam scheren hé.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Als je nog zou twijfelen, ik was geregistreerd onder de naam FredjeF sinds 2007, maar ik was mijn paswoord kwijt en het terug aanvragen ging niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FredjeFr schreef:En wat is er dan mis met een nu-domein? Niet alles over dezelfde kam scheren hé.
Het is gewoon verdacht... websites in Nederland gebruiken normaal het .nl top-level domain.

Als iemand dus z'n bedrijf gaat registreren onder dergelijke verdachte extensie... dan val je bij mij al af (een tip voor het bedrijf dus).
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ga gewoon eens kijken, ipv vooroordelen te hebben. Het bedrijf bestaat ruim 10 jaar.

Ter info: Het gebruik van de .NU-domeinnamen is met name in Nederland een populair alternatief voor de bekendere domeinnaam extensies zoals .nl, .com en .net.
(info gevonden op https://www.transip.be/domeinnaam-extensie/nu/)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FredjeFr schreef:Ga gewoon eens kijken, ipv vooroordelen te hebben. Het bedrijf bestaat ruim 10 jaar.
Alsof fraudeurs gaan vermelden dat ze je bedriegen ? Iedereen kan een website maken met valse gegevens erop.
FredjeFr schreef:Ter info: Het gebruik van de .NU-domeinnamen is met name in Nederland een populair alternatief voor de bekendere domeinnaam extensies zoals .nl, .com en .net.
Kan best zijn... ik zeg alléén dat er bij mij (en vermoedelijk anderen) een rode lamp gaat branden bij dat soort "rariteiten".

Het is dus aan het bedrijf zelf om te beslissen of het potentiele klanten wil verliezen door "anders" te doen.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Het bedrijf krijgt een 9 op 10, en daar kan je over lezen op de websites:

https://nl-be.trustpilot.com/review/www.veiligkopen.nu
http://www.kieskeurig.nl/veiligkopennu/ ... 6E0041BC7A
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Dat je de .nu-extensie niet vertrouwd is één ding, maar deze site heeft een Thuiswinkel waarborg. Het houdt zich dus aan de afspraken. Daar kan je ook lezen dat het bedrijf lid is sinds 2004. De site is ook bij Tweakers bekend, met algemeen goede reviews. Dus volgens mij is er niets aan de hand...
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Het is inderdaad gewoon een rood lampje dat begint te knipperen. Je account is nieuw, een .nu domein (ik studeer in NL, dus ik weet dat die frequent gebruikt worden daar, maar in BE weet niet iedereen dat), een korte post met enkele lovende woorden en dan een link naar een webshop...

Maar het is uitgeklaard nu ;)

--

Hanteert MM verschillende prijzen in zijn verschillende B&M shops? Zo ja, kan dit veel verschillen?
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik zeg niet dat het bedrijf slecht is of niet te vertrouwen is (als je wat dieper gaat graven merk je inderdaad dat het in dit geval niet zo is)... ik zeg alléén dat het een slechte perceptie veroorzaakt (en persoonlijk zou ik dat als bedrijf vermijden).
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Ik zeg niet dat het bedrijf slecht is of niet te vertrouwen is (als je wat dieper gaat graven merk je inderdaad dat het in dit geval niet zo is)... ik zeg alléén dat het een slechte perceptie veroorzaakt (en persoonlijk zou ik dat als bedrijf vermijden).
Voila, dat bedoelde ik dan ook. Zeker al een nieuwe registrant op het forum in zijn eerste post zo'n link zet (zonder kristallen bol kon ook niemand weten dat het om een her-registratie ging)
Ik klik sowieso niet op dat soort links om het dan verder uit te zoeken. In de pamperthread hebben we poster na een tijdje ook niet meer terugezien na het posten van de links die "niet bedoeld waren als spam", enz..)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Mijn vader ging net naar de MM en kocht de Sonos Play 5 met de BTW korting. Mooi meegenomen dus :-)
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Tomsworld schreef:Vandenborre doet wel aan lokale pricing heb ik al ondervonden :

http://www.vandenborre.be/info/garantie-laagste-prijs

Ik heb ooit een geval voorgehad, en bij lokale winkels passen ze de 20 km regel echt toe. Als het in vergelijking is met krekel / mediamarkt niet, maar met kleinere winkels wel. Of wat ze ook doen is als er echt een grote actie is, is het product zogezegd tijdelijk uit hun assortiment.
Klopt, voor kleine producten doen ze er absoluut niet moeilijk over en werd de prijs aangepast.
Gaat het echter over grote bedragen, dan begint men over het aankoopcomfort of service-voorwaarden die niet hetzelfde zijn.


Wat men mij voorstelde was uiteindelijk een 50/50 regeling (952 euro)

Ik heb uiteindelijk het toestel LETTERLIJK bij Vandenborre om de hoek kunnen kopen in Elektrozaak 1 aan ... 770 euro, geleverd en geinstalleerd!

Ter info:
adviesprijs Siemens vaatwas EUR1149
Vandenborre : EUR1119 euro, uiteindelijk gezakt naar 952 (50/50 met Elektrozaak 2... en dus zelfs niet zaak 1)
Eldi: EUR1149
Van den Berg: EUR786.67
Elektro zaak 2: EUR815
Elektrozaak 1 (grootste in de stad en letterlijk om de hoek bij Vandenborre - 300m max!): EUR770

Genoeg vergelijkingsmateriaal met FYSIEKE winkels in de buurt met een eigen dienst na verkoop, toonzaal etc...
Maar dan wordt er dus gespeeld op 'aankoopcomfort' en 'service voorwaarden' en 'niet uit voorraad leverbaar'

Vanden Borre garandeert u elke dag de laagste prijs. De details van deze belofte staan zwart op wit vermeld in garantie 1 van uw Akte van Vertrouwen.
Het artikel dat u goedkoper geafficheerd hebt gezien in een ander fysisch verkooppunt, moet onder andere verkocht worden aan dezelfde servicevoorwaarden.

De Vanden Borre service omvat:

1. Het advies van specialisten om u te helpen bij uw keuze.
2. Een ruim gamma tentoongestelde producten waardoor u weloverwogen uw keuze kunt maken.
3. Gratis levering en aansluiting aan huis voor de grote elektrotoestellen en televisies. De kleine elektrotoestellen kunt u onmiddellijk meenemen in de winkel of gratis laten leveren naar een adres van uw keuze in België.
4. De Vanden Borre garantie die buiten de minimale wettelijke garantie ook de werkuren en verplaatsing van onze techniekers omvat voor groot elektro.
5. Een Vanden Borre winkel en gespecialiseerde verkopers dicht bij u om u vóór, tijdens en na uw aankoop bij te staan.

De concurrent die u vermeldt, biedt niet hetzelfde aankoopcomfort en dezelfde service als Vanden Borre aan: leveringskosten, installatie/aansluitingskosten en er is geen eigen dienst na verkoop. Daarom is hij in staat u een betere prijs voor te stellen die wij niet kunnen volgen.

Hun argument van leveringskosten/aansluitkosten klopte niet: die waren er namelijk niet bij elektrozaak 1, elektrozaak 2 was 3 euro duurder (39 vs 42 euro) en allen hadden een eigen dienst na verkoop.
'Aankoopcomfort' .... tjaaaaaaaaaaaa..............



Het is dus duidelijk dat ze het NIET willen toepassen als hun marges niet groot genoeg zijn... ondanks hun 'akte van vertrouwen'.
Uiteindelijk dus 349EURO (+39 euro installatiekosten) goedkoper dan de originele prijs bij Vandenborre ... of na 'correctie' ook nog een 182 euro + 39 euro installatiekosten.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

4. De Vanden Borre garantie die buiten de minimale wettelijke garantie ook de werkuren en verplaatsing van onze techniekers omvat voor groot elektro.
Tja, ik heb nog nooit gehad dat bij andere firma's - groot elektro dat ik verplaatsingskosten moest betalen bij wettelijke garantie.

verplaatsingskosten en werkuren zijn immers altijd inbegrepen in de wettelijke garantie, tenzij de bijkomende kosten buitensporig zouden zijn in verhouding tot de waarde van het goed met garantie.
Een gewone verplaatsing en enkele werkuren zijn uiteraard niet buitensporig te noemen.
(een verplaatsing voor een toestel gekocht in belgië naar het zuiden van Spanje waar het toestel verhuisd werd, zou men misschien wel als buitensporig kunnen beschouwen)

http://www.eccbelgie.be/geen-bijkomende ... s70031.htm

Groot elektro koop ik sowieso niet bij een grote firma als VBD, Krefel of mediamarkt.
Ik heb toch liever de persoonlijke service van de lokale handelaar die iedere klant nodig heeft en dus goede service wil leveren voor iedere klant.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Inderdaad, grotere elektro (TV, koelkast, ...) koop ik ook gewoon lokaal omwille van de service na verkoop etc.

Andere dingen is veelal online: coolblue, ...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ah tsjen, groot elektro zoals wasmachine, droogkas, ... koop ik gewoon online het goedkoopst. Eens ze geleverd zijn, is het toch de fabrikant die de support thuis verzorgt.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ook de ervaring dat zelfs al koop ik lokaal, al if niet met garantieuitbreiding, het het telefoonnummer is van de servicedesk van de fabrikant is dat je krijgt. Ofwel stuurt de winkel uw aanvraag zelf door naar de servicedesk.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

En zo maken de fabrikanten van elke winkel een dozenschuiver.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nochtans moet de lokale winkel de garantie afhandelen, iirc.

Dat van die .nu, mss is dat in Nederland populair, maar bij mij gingen toch ook direct de alarmbellen rinkelen. Alle verkoopsites die een andere extensie gebruiken dan de ccTLD veroorzaken alarmpjes bij mij.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

Dima_2005 schreef:Je zal het niet geloven, maar ja: grote fabrikanten (vooral Samsung en Apple) hebben macht over winkels.
Als Samsung of Apple zegt: we willen niet meedoen aan de actie, gaan ze niet meedoen.
Dit is ook de reden waarom de adviesprijzen vaak zo nauw opgevolgd worden. En je nauwelijks winkels kan vinden waar er onder het adviesprijs verkocht wordt.
Een hele tijd geleden sprak ik met een verkoper die ook Sonos verkocht, en die kerel beweerde dat ze absoluut geen kortingen mogen geven op Sonos produkten. Of Sonos levert niet meer aan hun winkel!

Daarom dat ik het heel vreemd vond dat gisteren de Sonos produkten goedkoper aangeboden werden in de Mediamarkt. Maar even later hebben ze het dan terug gecorrigeerd. En het feit dat de prijs, eens je een Sonos in je Mediamarkt winkelwagentje legt TOCH een korting krijgt (niet geadverteerd) laat me vermoeden dat iets niet pluis is.

Gisteren bood Vanden Borre trouwens ook tijdelijk de Sonos produkten met dezelfde korting aan. Vandaag is dat alweer aangepast naar de normale prijzen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

ITnetadmin schreef:Nochtans moet de lokale winkel de garantie afhandelen, iirc.
Het is maar wat je afhandelen noemt he. Heb zelf gelijkaardige ervaring met Vandenborre. Een probleem met nieuwe droogkast. Bel naar service lijn van Vandenborre en zij hebben uiteindelijk gewoon zelf met Miele contact opgenomen waarna Miele met mij contact opnam voor een afspraak. Uiteindelijk heb ik daar ook totaal geen probleem mee. Nog altijd liever iemand van Miele zelf die het toestel controleert en stukken vervangt, dan iemand extern die wellicht ook een hoop andere merken voor zijn rekening moet nemen. Anderzijds kan je je dan inderdaad afvragen of je niet beter gewoon ergens goedkoper online bestelt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik krijg het er soms van :-)
Gewoon leveranciers verplichten te leveren aan (voor iedereen gekende) eenheidsprijzen aan iedereen die bereid is te betalen, en geen enkele zeggenschap over wat er daarna gebeurt. Dan zijn de winkeliers ineens ook wat beschermd. Daar hebben we toch een overheid voor?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

ITnetadmin schreef:Nochtans moet de lokale winkel de garantie afhandelen, iirc.

Dat van die .nu, mss is dat in Nederland populair, maar bij mij gingen toch ook direct de alarmbellen rinkelen. Alle verkoopsites die een andere extensie gebruiken dan de ccTLD veroorzaken alarmpjes bij mij.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bij de meeste ketens a la Makro/Media Markt/.... is de garantie niet meer dan doorschuiven naar een reparateur of fabrikant of diens servicecenter.
Bij Media Markt heeft mij dat al heel veel ellende gekost (ooit eens met een ar drone ....)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tomby schreef:Het is maar wat je afhandelen noemt he. Heb zelf gelijkaardige ervaring met Vandenborre. Een probleem met nieuwe droogkast. Bel naar service lijn van Vandenborre en zij hebben uiteindelijk gewoon zelf met Miele contact opgenomen waarna Miele met mij contact opnam voor een afspraak.
Dta is natuurlijk iets anders dan wanneer Vandenborre zou zeggen... neem JIJ maar contact op met Miele.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ja, want als jij zelf met Miele kan bellen, gaat het sneller. Weer een tussenstap (en dus tijdverlies) minder.
Of was dat niet wat je bedoelde? :angel:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Niet echt... begin maar eens uit te zoeken voor ieder merk waar je dan terecht kan.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Rechtstreeks fabrikant contacteren gaat ook niet altijd. Sommige zeggen dat je naar de verkoper moet, die dan op zijn beurt hen contacteert. Beetje onozele tussenweg en manier van werken in mijn ogen maar tzal wel weer met cijfers te maken hebben.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

heist_175 schreef:Ja, want als jij zelf met Miele kan bellen, gaat het sneller. Weer een tussenstap (en dus tijdverlies) minder.
Of was dat niet wat je bedoelde? :angel:
Winkels nemen een hogere marge dan de distributeur en de fabrikant, uiteraard doen zij dan ook de firstline support, en is het niet de bedoeling dat klanten direct naar een fabrikant gaan, tenzij de fabrikant direct verkoopt en driedubbele marge in zijn eigen zak steekt en daarmee de support financiert.

Als mijn resellers bij ons een toestel afnemen om door te verkopen, dan mogen hun klanten ook niet naar mij direct bellen. Enkel wanneer de reseller er niet uit geraakt, dan log ik aan of kijk ik mee. Om de eenvoudige reden dat mijn resellers een hogere marge krijgen waarmee ze dan ook de firstline support doen.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

r2504 schreef:Niet echt... begin maar eens uit te zoeken voor ieder merk waar je dan terecht kan.
Dit is al een eerste stap
http://www.ingram.be/warranty/fswarranty.asp
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

axs schreef:http://www.vandenberg.be
Prijzen zijn ZEER scherp
Bosch WTW87560FG
Adviesprijs: €899,99
Afbeelding
Tweakers Unsorted
Selexion - €799 ("beter maar niet duurder", :eek: )
Coolblue - €699
Art & Craft - €665
Vandenberg - €636
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Idd nog nergens anders lagere geadverteerde prijzen gevonden dan bij Van de berg.
Wel met de prijs van hun naar de elektrozaak 'om de hoek bij Vandenborre' geweest en nog een iets betere deal gehad, maar scheelde niet zoveel.

Stap ook eens binnen bij Vandenborre of mail/twitter hen en vraag eens hun prijs aan te passen? Vrij zeker dat je een identiek antwoord als mij gaat krijgen. ..
Laagste prijs garantie..... Pfff

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Coolblue: €700 - leveren + sluiten aan + nemen oude droogkast mee
A&C: €35 minder - versturen
VDB: €65 minder - afhalen
Vandeborre: hebben dat toestel niet

't Zal Coolblue worden, denk ik...
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

misschien ook even met onderstaande winkels vergelijken.

https://www.electromania.be/
https//www.piot.be
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

http://www.wermuth.de/programID/48/part ... 00807.html ;)

(niet dat ik het hier zou kopen, maar het zou dus nog goedkoper kunnen...)
ooh. shiny.
levi1700
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 okt 2013, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Het is weer zover komende week. Vanaf 2 maart tot 6 maart.
Geldt dit nu ook voor een Iphone?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Uitzonderingen

Alle accessoires (zoals verlichting, batterijen, gsm & computer accessoires, domotica, beveiliging, rookmelders, harde schijven, NAS, netwerk, etc.)
Gaming accessoires
Console Hardware
Software & games
CD/DVD/Blu-ray/LP
Speelgoed, boeken & spellen
Prepaid kaarten en abonnementen
Power Service, garantieuitbreidingen en verzekeringen
Geschenkkaarten en tegoedkaarten
Alle producten die niet voorzien zijn van een aanduiding “BTW-WEG-ERMEE!”
Bijlagen
Screen Shot 2016-02-28 at 11.31.31.png
Plaats reactie

Terug naar “Goede deals”