Orange flybox 150 gb als internetaansluiting

Denniske
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Orange flybox 150 gb als internetaansluiting

Berichtdoor Denniske » 2 weken 1 dag 14 uur geleden (05 Jul 2019, 10:32)

Beste forumleden,

Ik ben geïnteresseerd in orange flybox internet. Orange biedt nu voor 20 eur/ maand een pakket van 150 gb aan . Is dit product een volwaardige internetoplossing of enkel bedoeld als " bijaansluiting." Ter vergelijking : Ik heb nu proximus basic en dat volstaat ruimschoots voor mij.
Ik kijk wel wat op youtube ( gitaarinstructie videos) maar vb streamen van films of netflix interesseert me niet. Digitale tv heb ik via telenet met een " kaartje"

Voordeel van flybox is dat ik de modem ook in mijn tweede woning zou kunnen gebruiken. Op alle adressen waar ik zou gebruiken geeft de 4g dekking- check " uitstekend aan.

Wat is jullie mening of evt. ervaring ?

Alvast bedankt !

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer

Re: Orange flybox 150 gb als internetaansluiting

Berichtdoor jackho » 2 weken 1 dag 14 uur geleden (05 Jul 2019, 11:24)

Gewoon ter info: Heb je al eens geïnformeerd bij Proximus, want ik heb ooit eens van iemand gehoord dat ze voor een tweede verblijf serieuze korting geven, ik dacht dat het zeker 50% was.

kdhoe
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor kdhoe » 2 weken 1 dag 13 uur geleden (05 Jul 2019, 11:51)

Je kan dit idd gebruiken als volwaardig internet, mits je met 150gb toe komt. Veel hangt af van je 4g ontvangst binnenshuis. Die 4g check weet niet hoe goed je woning geïsoleerd is. Ik heb zelf als backup internet een surf extra kaart (3€/maand) van Orange + een 4G usb stick. Die 4g check geeft bij mij ook "uitstekend" aan (60-90mbit/s). Ik woon in een nieuwbouw en haal hierdoor amper 5-10mbit/s. Dit is wel voldoende als backup.

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: jdeluyck
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Berichtdoor devilkin » 2 weken 1 dag 13 uur geleden (05 Jul 2019, 12:05)

Heb dit bij m'n ouders geinstalleerd, werkt heel goed.
Telenet Whoppa -- using Ubiquiti USG-3
Mobile Vikings & Proximus-- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 265 keer
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer

Berichtdoor jackho » 2 weken 1 dag 12 uur geleden (05 Jul 2019, 12:32)

Ik veronderstel dat het ook wel zal afhangen van de belasting van de gsm antennemast op elke moment.

cougare
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor cougare » 2 weken 1 dag 12 uur geleden (05 Jul 2019, 12:38)

Wij gebruiken het nu sinds ongeveer een jaar als main internet, 2 volwassenen en 2 jonge kinderen.
We hebben geen tv abo meer, gebruiken netflix, vrtnu, vtm go, spotify diensten.
We halen rond de 20-30mbit down en 10-20mbit up.
Eigenlijk nog nooit op onze limiet gezeten. Slechts enkele malen zonder internet gezeten, voornamelijk bij heel slecht weer precies.

Ik ben er vrij tevreden van, wel onlangs ontdekt dat we achter CGNAT zitten en dus niks kunnen hosten.

Maar voor 20 euro/m met de diensten niet op superhoge kwaliteit werkt het bij ons toch bijzonder goed !

tien
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 7 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor tien » 2 weken 1 dag 11 uur geleden (05 Jul 2019, 13:34)

22.58 euro :lol: (eerste maand)
Het werkt hier als backup, voor volledig is limiet hier te laag (2 inwoners, eentje altijd thuis en andere 1 dag per week thuiswerk dus ook veel verkeer in piekuren)

Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 514 keer

Berichtdoor Petrikske » 2 weken 1 dag 9 uur geleden (05 Jul 2019, 15:58)

Dochter gebruikt dit in Leuven, volledige woning (2 verdiepingen) 3 bewoners, netflix, laptops etc..
Werkt perfect, ze moet wel een beetje opletten met netflix maar je kan daar perfect nakijken wie wat wanneer heeft gekeken moest het dataverbruik de pan uitswingen. :-)

fendtje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 59 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Berichtdoor fendtje » 2 weken 1 dag 9 uur geleden (05 Jul 2019, 16:14)

Denniske schreef:Beste forumleden,

Ik ben geïnteresseerd in orange flybox internet. Orange biedt nu voor 20 eur/ maand een pakket van 150 gb aan . Is dit product een volwaardige internetoplossing of enkel bedoeld als " bijaansluiting." Ter vergelijking : Ik heb nu proximus basic en dat volstaat ruimschoots voor mij.
Ik kijk wel wat op youtube ( gitaarinstructie videos) maar vb streamen van films of netflix interesseert me niet. Digitale tv heb ik via telenet met een " kaartje"

Voordeel van flybox is dat ik de modem ook in mijn tweede woning zou kunnen gebruiken. Op alle adressen waar ik zou gebruiken geeft de 4g dekking- check " uitstekend aan.

Wat is jullie mening of evt. ervaring ?

Alvast bedankt !

Reeds 3 jaar flybox klant.
Piek uren = 50 gb per maand.
Dal uren is 100 gb per maand , daarna smal band.
Dus hangt eigenlijk van huidig verbruik af of het gaat voldoen voor u.
Stream gewoonlijk een 12 uur per dag om radio te luisteren.
Tot hiertoe nog nooit data tekort gehad.

verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Berichtdoor verb » 2 weken 1 dag 7 uur geleden (05 Jul 2019, 17:57)

Mijn vader heeft zo'n Flybox met 150GB sinds Dommel gestopt is en hij is er heel tevreden van. Snelheid van 50-60 mbit down en 20-25 mbit up.
Persoonlijk zou ik het niet nemen omdat het volume te laag is, maar voor wie met 150GB per maand kan leven en een goede 4G dekking heeft is dit prima.

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 81 keer
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer

Berichtdoor WalterB1 » 2 weken 1 dag 5 uur geleden (05 Jul 2019, 19:50)

Idem hier. Gebruik het al sinds zomer 2017 en ben er best tevreden over. Heb wel al paar keer - echt een paar keer - het probleem gehad dat ik verbonden was zonder trafiek. Irritant is dat Orange geen status.orange.be pagina heeft.

Je weet niet waar het probleem zit. Maar uiteindelijk is dat vrij uitzonderlijk. Ik gebruik het ook voor thuiswerk en het is nog maar één keer voorgekomen tot nu dat ik speciaal naar de bureau moest komen omdat mijn internet niet werkte.

Wel investeerde ik in een speciale 4G antenne voor mijn Flybox. Hierdoor heb ik een krachtigere ontvangstkwaliteit en haal ik hogere snelheden dan met enkel de sprieten. Ook stabieler wat eigenlijk nog belangrijker is.

Mogelijk, waarschijnlijk zelfs, is dat bij u niet nodig.

Dit is mijn antenne;
https://www.amazon.de/Antenne-DMM-7-27- ... 00BBKKULW/

Die heeft vrij slechte reviews maar ik ben er content van.

Unicorn1
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor Unicorn1 » 2 weken 1 dag 54 minuten geleden (06 Jul 2019, 00:38)

Ik heb dat hier al 2 keer gepost; voor wie geen echte downloader of grootverbruiker is is dat ideaal. Maat van mij aangeschaft dankzij mij, die gast zijn ouders zijn zo ouderwets dat die geen digitale tv en internet willen en die moest het doen via zijne smatphone met 4GB per maand.

Ik heb hem de ideale oplossing gegeven.
De bv grote updates doe je zelf of stel je in ten vroegste vanaf 18uur meende ik het is. Overdag moet je rondkomen met 50GB per maand, vanaf 18u 100GB mer maand, maat van mij komt er best mee rond. Skype staat zeer vele uren open, die gamed heel veel online al moet ik zeggen dat die game zeer weinig data verbruikt. En dan soms eens youtube wat opzoeken en gewoon wat surfen en die komt ermee toe.

Heel soms kan het zijn dat er eens een panne is maar dat gebeurt niet al te vaak. Bv vorige week heft die het voor gehad dat er geen ene pagina meer open wilde, moet uren geduurd hebben, die is dan gaan slapen, 's ochtends was alles weer in orde. Die heeft die laatste 2 uren hem op bleef via de smartphone geconnecteerd.

Ik vind dat bakske zeker en vast voor bepaalde mensen absoluut een aanrader.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 52 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Berichtdoor boonpwnz » 1 week 6 dagen 23 uur geleden (07 Jul 2019, 01:52)

Ik snap niet hoe mensen toekomen met 150 GB.

Kijk mijn verbruiksperiode loopt van 01/07 tot en met 31/07/2019 en ik zit als alleenstaande al aan 400 GB na een week...

fendtje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 59 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Berichtdoor fendtje » 1 week 6 dagen 14 uur geleden (07 Jul 2019, 10:45)

boonpwnz schreef:Ik snap niet hoe mensen toekomen met 150 GB.

Kijk mijn verbruiksperiode loopt van 01/07 tot en met 31/07/2019 en ik zit als alleenstaande al aan 400 GB na een week...

Niet iedereen is verslaafd aan gamen hoor.
Er zijn nog andere zaken in het leven.
Pintje of meer gaan drinken met vrienden.
Uitstapje
Festivalletje enz.

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor WalterB1 » 1 week 6 dagen 14 uur geleden (07 Jul 2019, 11:10)

@boonpwnz Gewoon curieus, wat doe je om aan 400GB te komen op een week?

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: jdeluyck
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: RE: Re: Orange flybox 150 gb als internetaansluiting

Berichtdoor devilkin » 1 week 6 dagen 14 uur geleden (07 Jul 2019, 11:29)

boonpwnz schreef:Ik snap niet hoe mensen toekomen met 150 GB.

Mijn ouders soeperen soms 15gb(!) op op een maand. Maar die streamen niet, spelen bijna geen spelletjes, da's voornamelijk Facebook en mail, en wat surfen.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet Whoppa -- using Ubiquiti USG-3
Mobile Vikings & Proximus-- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 214 keer
Uitgedeelde bedankjes: 310 keer

Berichtdoor wied » 1 week 6 dagen 13 uur geleden (07 Jul 2019, 12:15)

Ondanks meerdere uren Netflix per dag, verbruiken wij hier ca 70 tot 80 GB/maand :-)
Proximus Start, OVH+Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, HB+Astra1&2

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Re: RE: Re: Orange flybox 150 gb als internetaansluiting

Berichtdoor WalterB1 » 1 week 6 dagen 12 uur geleden (07 Jul 2019, 13:14)

devilkin schreef:Mijn ouders soeperen soms 15gb(!) op op een maand. Maar die streamen niet, spelen bijna geen spelletjes, da's voornamelijk Facebook en mail, en wat surfen.

Mijn ouders hebben ook de Flybox-formule maar die van 15 euro voor 15gb. Zover ik weet zijn die nog nooit over hun quota gegaan. En ze hebben dat al sinds het nog Mobistar was.

Het enige wat ik kan bedenken om zo'n dataverkeer als particulier/alleenstaande te hebben is dat je heel vaak 'Tipple A' games gaat kopen, installeren en updaten. Misschien terug verwijderen en terug downloaden en installeren. Maar zelfs dan nog ...misschien als uw werk is videogames reviewen/testen is?

Of iets met hoge resolutie-video doen. Downloaden, terug uploaden, lokale opslag extern synchroniseren.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 214 keer
Uitgedeelde bedankjes: 310 keer

Berichtdoor wied » 1 week 6 dagen 11 uur geleden (07 Jul 2019, 13:50)

Inderdaad, Netflix streamen in UHD is genoeg om ons maandverbruik hier ca 10 keer hoger te brengen!
Proximus Start, OVH+Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, HB+Astra1&2

Denniske
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Berichtdoor Denniske » 1 week 6 dagen 8 uur geleden (07 Jul 2019, 17:08)

Netflix heb ik niet dus dat scheelt veel...
Heb inmiddels contact gehad met orange en daar tegengestelde info gekregen.
Website : op 2 adressen waar ik wens te gebruiken geeft als resultaat uitstekende dekking.
Nadat ik telefonisch contact had met orange, deed men een dieper nazicht en toen waren de resultaten slecht : hoofdadres : op het randje, tweede adres: geen dekking...
Dat verbaasde mij erg want ik heb een gsm abonnement van orange en 4 g werkt op de 2 adressen goed. Met 4 g streamen van youtube is geen probleem...
Een operator van orange zei dat de goede resultaten van de gsm geen garantie waren voor een goede internettoepassing... (Vreemd want beiden zijn toch 4g). Een andere zei dan weer dat ik wel gerust mag zijn als het met de gsm al goed gaat ( maar leek er zich naar mijn gevoel nogal snel vanaf te willen maken...)
Heb inmiddels de app speedtest gedownload en die geeft op 1 adres een 4g snelheid van meer dan 20 Mb/s... Tweede adres ga ik nog tedten.

Door de tegengestelde info weet ik het dus niet zo goed. Ga geen geld betalen als de kans te groot is dat het niet werkt...

krisken
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kriskenbe
Bedankt: 922 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1787 keer

Berichtdoor krisken » 1 week 6 dagen 8 uur geleden (07 Jul 2019, 17:32)

Ik heb het een jaar gehad als backup internet + main internetaansluiting op verplaatsing. Ik zat toen minimaal 2 shiften van 24u (soms 3 of 4) te doen op de ambulance waar er gewoon echt slecht en crappy (vast) internet was. Dan was de 15 euro (15GB) wel een oplossing. Voldoende om te surfen, mailen etc. Keek soms ns naar YT, maar bvb geen lange dingen of zaken op netflix. Sinds vorige zomer heb ik dat abonnement stop gezet en heb ik een Free abonnement voor de verplaatsingen. Kost 20 euro per maand en heb je 25GB in heel de EU (met Orange kan je niet naar het buitenland). In Frankrijk zelf heb je zelfs 100GB.

Net terug van iets meer dan 2 weken verlof en dat was gewoon ons internet : simkaart van Free in de Fritzbox, en surfen maar. Zelfs via een 12V-to-220V convertor in de auto zodat we tijdens het rijden prima wifi hadden voor meerdere devices (tablets, smartphones, e-readers, ...). Afspraak was dat wij voorop gingen rijden met Waze aan, en een ander bevriend koppel zowat continu achter ons. Gevolg is dat ook zij konden profiteren van de wifi.

Maar goed, de vraag ging over Orange Flybox : op zich tevreden van, maar omwille van het feit dat je het niet buiten België kan gebruiken naar Free gegaan.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + EDPnet 100/30
Telefonie = WeePee + Speakup + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti + AVM Fritzbox

Unicorn1
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor Unicorn1 » 1 week 5 dagen 8 uur geleden (08 Jul 2019, 17:26)

Als u thuis al deftig orange 4G bereik hebt dan zal dit met de flybox ook zo zijn.

Terug naar “Orange (Mobistar)”