Pagina 1 van 1

Fast.com vraagje

Geplaatst: 15 Apr 2019, 22:11
door Molleke
Misschien dat iemand mij kan helpen hier.
Ik merk als ik via fast.com een meting doe dat bij de geladen ms nogal een hoog cijfer staat.
Ik weet niet of dit normaal is? de test is via kabel gedaan meermaals heb ook alles al eens herstart modem ook.
Via kabel ondervind ik niet echt problemen wel via wifi op gsm dat niet alles binnenkomt pas als ik me wifi uit zet komt alles binnen.. heeft misschien er niks mee te maken.
Maar bij andere mensen is die waarde blijkbaar niet zo hoog.
Het enige wat is aangesloten op de modem 1x PS4, 1x pc, 1x gsm 1x decoder orange.
Afbeelding

Update: de foto is van rond de middag heb deze avond ook nog eens getest om 22:10 en haal 746ms geladen en download van 68Mbps.
heb Orange via messenger de foto gestuurd maar nog geen reactie ontvangen.

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 15 Apr 2019, 22:23
door Splitter
van netflix zelf:

Latency – which refers to the time it takes for data to travel from a user’s device to the server and back – will be measured on both unloaded and loaded connections. Unloaded latency measures the round-trip time of a request when there is no other traffic present on a user’s network, while loaded latency measures the round-trip time when data-heavy applications are being used on the network.

For example, let's say you’re playing a game online on your computer. If you’re the only user on the network, then the time between your gaming action (like moving a mouse or clicking it) and the response from the gaming server will approximately match the unloaded latency measurement. However, if someone else is streaming a movie, backing up photos or performing other data-intensive tasks on the same network at the same time, your gaming response time would correspond to the loaded latency measurement. Ideally, those two values for unloaded and loaded latency should be close to each other. If not, that might explain your poor experience with latency sensitive applications (like gaming, video calls or web surfing) under heavy network usage, and you may want to check your home network setup (bufferbloat.net has useful recommendations) or consult with your ISP.

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 15 Apr 2019, 22:32
door Molleke
Ik heb de test gedaan en enkel mijn pc met Chrome 1 tabblad met fast.com stond open er was niks dat het netwerk kon vertragen dus de test zou toch ongeveer de geladen als ongeladen moeten zijn dan als ik het goed lees?
op mijn pc draait niks in de achtergrond buiten Bitdefender Total Security 2019.
firewall aan of uit geeft dezelfde resultaten.

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 16 Apr 2019, 01:38
door cptKangaroo
Bitdefender Total Security 2019 voorziet blijkbaar wel een VPN met 200MB dagelijkse trafiek, en doet scans in de cloud, dus mogelijk gaat er eerst iets langs hun viruschecks als je die test op fast.com doet?

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 16 Apr 2019, 05:34
door Molleke
De vpn stond uit bij het testen deze moet je handmatig aanzetten
Op gsm ook eens test gedaan Samsung A5 2017
Afbeelding

Zou het kunnen dat mijn modem defect aan het gaan is?
De modem is ook al eens naar fabrieksinstellingen gebracht.

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 16 Apr 2019, 06:44
door raf1
Test eens met een ander merk en type modem. Of vraag andere Telenet-klanten dezelfde test te doen.

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 16 Apr 2019, 07:31
door ddd
Of een goede Speedtester gebruiken...
Volgens fast.com heb ik 440Mbps.. met een 200Mbit Whoppa. :roll:

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 16 Apr 2019, 08:01
door SenH
Normale waardes hier met een modem only en Whoppa Speedboost
Capture.PNG

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 16 Apr 2019, 08:22
door ddd
Whoppa + speedboost is toch maar 400Mbps? Je hebt er 450...

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 16 Apr 2019, 08:54
door SenH
Het schommelt tussen 400 en 450 Mbps. De grote netwerf is hier wel enkele maanden geleden gepasseerd. Is toch OK?

Edit; speedtest.net lijkt wel gelimiteerd op 400Mbps.
Afbeelding

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 16 Apr 2019, 09:21
door Molleke
raf1 schreef:Test eens met een ander merk en type modem. Of vraag andere Telenet-klanten dezelfde test te doen.


Ik ben Orange en bij iemand anders op hetzelfde adres die Telenet klant is haalt gewone snelheden bij geladen zit die op 6ms.
Speedtest vind ik idd ook beter maar daar zie je niet de geladen ms en blijkbaar is die bij andere niet zo hoog dus vond ik dat beetje vreemd.
Afbeelding

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 16 Apr 2019, 09:37
door selder
Eat this latency!

Screenshot 2019-04-16 at 09.36.41.png

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 16 Apr 2019, 09:54
door marzman
Op mijn gsm met basic internet. Op mijn pc werkt het niet omdat die met VPN met mijn werk is verbonden nu. Maar dat je geladen een slechtere ping hebt lijkt me normaal.

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 16 Apr 2019, 09:58
door SenH
Heeft die loaded latency niet met bufferbloat te maken?
Als je een linux router hebt sqm/fq_codel zou het verschil niet zo groot mogen zijn.

Hier kan je speedtest doen met bufferbloat score: http://www.dslreports.com/speedtest

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 16 Apr 2019, 10:38
door Molleke
Bedankt voor de link ik heb even de test gedaan via Cable.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ping test ook eens laten lopen naar Google.be -t
Afbeelding

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 17 Apr 2019, 12:22
door Molleke
Oke heb dus met de technische dienst van Orange gebeld. (ik twijfel wel beetje aan de ervaring van de beller)
Alles uitgelegd wat ik ervaar.
Volgens hem werkt alles goed en heb ik inderdaad een hoge latency maar daar kunnen ze niks aan veranderen.
Dossier is gesloten als opgelost.. beetje jammer want had altijd goede verbinding en resultaten voordien.
Dat mijn buurman in hetzelfde gebouw 6ms haalt waar ik 746ms haal vonden ze niks speciaals.

Afbeelding

Hier mag dan een slotje op (weet niet hoe dit moet :$)

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 17 Apr 2019, 12:32
door Splitter
loaded latency is toch vooral te zoeken bij je eigen netwerk/devices/router ?
heb je al eens getest met jouw pc rechtstreeks op de modem/router van orange, zonder andere zaken aangesloten te hebben?

verder staat er me ergens iets bij dat de bufferbloat op coax altijd hoger was als die op dsl, maar dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 17 Apr 2019, 12:45
door Molleke
De testen zijn gedaan via de kabel aangesloten op de Orange modem niks ertussen ook geen switches.
Alle apparatuur uit gezet buiten de desktop waarmee ik test dus gsm was ook op 4G gezet ps4 uit decoder tv standby.
ik gebruik een 3 meter kabel van cat5e.
Omdat ik dacht het ligt misschien aan de desktop deze uitgezet en via laptop getest met andere kabel hetzelfde resultaat ongeveer boven de 500.
Dat heb ik ook zo verteld aan Orange :-)
Daarom dat ik denk dat er iets mis is met de Modem van Orange zelf.

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 17 Apr 2019, 13:43
door boonpwnz
Ik heb iemand die hetzelfde heeft als ping.

Heeft een ping van 546 ms bij Orange ook via fast.

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 17 Apr 2019, 15:53
door buthead
Ook enkele tests gedaan op fast.com via fiber bij kennis en hier thuis via TN, er klopt niet zo veel van lijkt het, wat zegt speedtest en Nperf? speedtest

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 17 Apr 2019, 19:14
door proximusboyke
SenH schreef:Het schommelt tussen 400 en 450 Mbps. De grote netwerf is hier wel enkele maanden geleden gepasseerd. Is toch OK?

Edit; speedtest.net lijkt wel gelimiteerd op 400Mbps.
Afbeelding



doet me sterk denken aan onze goed vriend rr. Nog maar pas lid. Hij is zot van zo een testen :-D
photoshop doet veel. :banana:

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 17 Apr 2019, 21:14
door SenH
proximusboyke schreef:photoshop doet veel. :banana:

Hier is het linkske, proximusboyke ;)
https://www.speedtest.net/result/8191467721

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 17 Apr 2019, 23:50
door Molleke
buthead schreef:Ook enkele tests gedaan op fast.com via fiber bij kennis en hier thuis via TN, er klopt niet zo veel van lijkt het, wat zegt speedtest en Nperf? speedtest


Afbeelding
Afbeelding

Mijn snelheid zit wel goed maar het is hem vooral over die geladen ms dat ik me afvroeg of dit normaal was.

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 18 Apr 2019, 15:50
door buthead
Via bovenstaande latency ziet alles er goed uit.

Ondervind je ergens last als je ergens naartoe surft/download?

Denk tevens dat het normaal is bij COAX als je geladen latency hoog is, bvb als ik nu mijn cloud back-up laat draaien(max snelheid) zie ik men latency naar bvb teamspeak in de hoogte knallen, deze gaat weg en ik surf gewoon blijft de latency laag.
Eventueel QoS kan je toepassen

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 20 Apr 2019, 10:18
door Unicorn1
Neemt gewoon de alom bekende speedtest die hier gepost is geweest.

Vpn: daar zitten ook minder goeie tussen en een virusscanner die kan ook uw snelheid tegen houden, ik had panda vroeger, dik zwierde het eraf en had mijn volledige snelheid terug.
Sindsdien gebruik ik werkelijk niks meer van scanners behalve die van de smartphone en laptop zelf om te scannen.

Re: Fast.com vraagje

Geplaatst: 20 Apr 2019, 17:44
door Molleke
Snelheid is geen probleem die haal ik zoals het hoort (zie eerdere berichten en foto's heb alles uitgebreid gepost normaal) het ging hem over de geladen ms die blijkbaar bij andere niet boven de 500+ is terwijl er niks op mijn netwerk verbruikt dus een rustig netwerk met een geladen ms met nooit onder de 500... snelheid is altijd oke alleen latency problemen dat is mijn probleem ik gebruik geen vpn.
En dat ik via smartphone samsung A5 2017 meldingen via wifi veel te laat binnen krijg wat voordien nooit een probleem was en dit is wel heel vervelend.

mijn modem logboek staat vol failure, No Ranging Response received.. volgens Orange is dit normaal.
ik heb packet los thja bij ping
Ik zal dan maar veranderen van provider want via Orange ga ik blijkbaar geen nieuwe modem krijgen als alles normaal blijkt volgens hun.