Na werken elke dag problemen...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Even mijn verhaal doen, want begin het stilaan beu te worden... Het is een mix tussen Orange en Telenet geworden.

Blijkbaar waren er aangekondigde werken door Telenet op 30 en 31/08 ivm de Grote Netwerf, tussen 8 en 18u. Klanten van Telenet kregen deze melding op SMS, op de Telenet mail van mijn ouders heb ik niets gezien of ontvangen. Foutje van Telenet? Vroeger kwamen deze immers aan via mail.

De realiteit was dat er op 30 en 31 geen werken waren, wel op 1 en 2/08. Klanten van Orange waren niet op de hoogte, Telenet klanten evenmin. Met andere woorden, het internet was tussen 8 en 18u compleet onbruikbaar. De Orange helpdesk kon enkel storingen vaststellen en vragen om 24u geduld te hebben. Telenet wist te zeggen dat er werken bezig waren. Ik vroeg waarom Orange zijn klanten niet kon verwittigen over de aangekondigde werken. Normaal deden ze dit wel, maar ze zijn afhankelijk van Telenet en die laten het na om dit te melden.

Om 18u op 01/08 viel het internet uit. Orange helpdesk vraagt om gewoon 24u te wachten. Dan maar naar Telenet gebeld, deze vroegen om te wachten, waarschijnlijk waren de werkmannen nog bezig. Om 19u teruggebeld, oh ja, waren toch niet meer aan het werken, ze sturen een technieker voor de algemene panne. om 20u was er weer internet.

Op 02/08 had een groot aantal buren geen analoge tv meer van Telenet. Telenet vraagt om te wachten tot het einde van de werken om 18u. Na 18u nog steeds geen analoog signaal. De keuze van Telenet was 4 dagen wachten op een technieker of 132 euro zelf op te hoesten om een nood technieker aan te sturen. Na aandringen (paar ouderen in de straat zonder digitale aansluiting) stuurde ze 2 dagen later toch een technieker aan. De techniekers waren tijdens de werken vergeten de analoge verbinding aan te sluiten. Compensatie kon niet omdat deze persoon enkel een gratis maand internet kon aanbieden, bij een analoog abo kon er geen compensatie voorzien worden.

03, 04, 05/08. Verschillende kortstondige onderbrekingen, ook in de avond. Toppunt gisterenavond om 20u40 de buren aan de deur om te vragen of ik nog internet of tv heb. Negatief. Inderdaad, alles lag uit. Weer naar Orange gebeld, weer wordt er gevraagd 24u te wachten. Dan maar weer naar Telenet gebeld, storingen, zou enkele uren kunnen duren. Geen idee wanneer terug internet, maar ben om middernacht gaan slapen en toen lag het nog steeds uit.

Telenet heeft met de werken meer miserie veroorzaakt dan wat anders en het begint bij verschillende bewoners in de straat hun strot uit te komen. Vooral omdat er telkens in de vroege tot late avond problemen zijn. Ik stel mij ernstig vragen over de kwaliteit van de techniekers die de kabels in de straat vervangen hebben...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

klant worden bij een doorverkoper is doorgaans niet goed als ge iets voor hebt
waarom zou telenet orangeklanten meoten helpen? allé snel, efficiënt, klantvriendelijk,...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

1207 schreef: waarom zou telenet orangeklanten meoten helpen? allé snel, efficiënt, klantvriendelijk,...
Dat schrikt me ook af :-(

Nuja Telenet is wel in mijn geval 40 euro duurder per maand met mijn gebruik.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Slafes schreef:Telenet heeft met de werken meer miserie veroorzaakt dan wat anders en het begint bij verschillende bewoners in de straat hun strot uit te komen.
Het is de vrije keuze van Telenet om werken uit te voeren wanneer ze willen. De upgrade naar het 1 GHz-coaxnetwerk mocht maar 500 miljoen euro kosten. Er zijn alleen maar werken van "9 to 5" uitbesteed aan de goedkoopste onderaannemers.

Bij Proximus werd de upgrade naar VDSL2 Vectoring telkens in de vroege ochtend doorgevoerd. Nooit is er overdag of 's avonds een onderbreking geweest.

Als de uptime van internet of tv voor jou zo belangrijk is, raad ik aan om deze diensten via verschillende aanbieders via verschillende netwerken te nemen.
Voor tv biedt satelliet of DVB-T de hoogste uptime
Voor internet is dat FTTH of VDSL2.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...of easyinternet@home van Orange!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik denk dat er hier mensen lezen wat ze willen lezen... :?

Waar vraag ik altijd uptime? Nergens, het valt mij gewoon op dat er al een dikke week miserie is na de werken. Dit ligt gewoon aan het feit dat de werken niet goed uitgevoerd zijn. Of is het analoge signaal vergeten aan te sluiten een optie geworden? Als ik echt internet nodig heb gebruik ik wel 4G als optie. Voor mij is het internet niet levensbelangrijk, het is alleen "niet plezant" als het weer eens niet werkt dag x op rij.

Wat betreft klant worden bij een doorverkoper. Dat is dus pertinent zever he. Als ik als Orange klant wordt getroffen, dan wordt de buurman die Telenet klant is even hard getroffen met dezelfde problemen. Zal nog meer vertellen, bij problemen bij mij thuis kwam een Telenet technieker langs om mijn probleem op te lossen. Idem bij de problemen die onze buurt treft, telkens een Telenet technieker die ter plaatse komt.

Ik wil gewoon aankaarten dat er toch iets misloopt als klanten in een ganse wijk al dagen problemen hebben na werken. Dat gaat om Telenet en Orange klanten. Feit is dat ze daarvoor bij mij komen aanbellen of me opbellen omdat ik de enige ben die er iets vanaf weet.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Kaart de klantonvriendelijke houding van Telenet dan eens aan bij http://www.ombudsmantelecom.be
Ik kan alleen adviseren om alternatieven te voorzien tijdens geplande downtimes.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vooral handig als je niet op de hoogte bent van die plannen...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Slafes schreef:Ik denk dat er hier mensen lezen wat ze willen lezen... :?
Of is het analoge signaal vergeten aan te sluiten een optie geworden?
Je kan niet het analoge signaal afzetten voor een ganse straat. Volgens mij omschrijf je een ander probleem.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Telenet zal ook niet vertellen wat er echt misgelopen is. Kan evengoed wat zijn. Problemen na werken is idd vervelend en meer dan geduld kan je niet hebben in dit geval, maar het mag ook wel stoppen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Niemand vertelt graag z'n eigen stommiteiten hé... want als er iets niet werkt na een gepland werk is er altijd wel iemand die een stommiteit begaan heeft.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Slafes schreef: Ik stel mij ernstig vragen over de kwaliteit van de techniekers die de kabels in de straat vervangen hebben...
Ik ben er vrij zeker van dat de prestaties van zowat gans de actieve beroepsbevolking de laatste weken een pak minder was.
Hoe ergerlijk die kleine frustraties ook mogen wezen, ik zou het groter plaatje waar we allen dagelijks met geconfronteerd worden toch niet uit het oog verliezen.

Toen ik nog een leven had was er in zo`n top zomer zelf geen behoefte aan televisie of internet. :twisted:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Sylvester schreef:Je kan niet het analoge signaal afzetten voor een ganse straat. Volgens mij omschrijf je een ander probleem.

Wat is er volgens jou dan fout gelopen als al zeker 6 huizen rondom mij geen analoog signaal meer hadden? Ik heb ook niet gezegd dat het een ganse straat is he...

Technieker van Telenet heeft trouwens toegegeven dat zijn collega's de aansluiting aan de paal niet correct uitgevoerd hebben, moet daar dus niet over liegen of fantaseren. :)
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Of het nu een straat is of niet, dat maakt niet uit. Een fout heeft meestal impact vanaf een bepaald punt in het net, en alles wat daarachter komt.
Ik denk dat hier interpretatieproblemen zijn ontstaan.
Neem het nu maar aan, je kunt niet zomaar het analoge gedeelte van de kabel verwijderen en de andere digitale signalen van TV en Docsis (internet-telefoon) laten staan.

Wat eventueel wel kan is het verwijderen van de analoge kanalen met een speciale filter, maar door het creëren van een fout is het onmogelijk om netjes de analoge kanalen te onderdrukken. In vele gebieden liggen die analoge kanalen nog steeds verspreid over het spectrum, dus dat zegt voldoende.

De enige mogelijke verklaring is een fout die één gedeelte van de band onderdrukt, dus een RF-s****. Als die RF-s**** toevallig op de plaats zit van de meest bekeken analoge kanalen, lijkt het alsof alle analoge kanalen weg zijn.
Zo'n RF-s**** zit maar op één plaats in de band.
Meerdere RF-s**** door één en dezelfde fout, en dan toevallig op alle analoge kanalen? Die kans is kleiner dan het winnen van de lotto.

Verder weet ik niet wat er in uw straat was, ik was er niet bij. Maar bovenstaande uitleg klopt wel.
Laatst gewijzigd door Sylvester 11 aug 2018, 08:51, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Hey, ik zeg maar wat de Telenet technieker mij heeft uitgelegd, dat met het vervangen van kabels aan de lantaarnpalen er een aansluiting niet correct werd uitgevoerd. Hierdoor kregen de mensen wel geluid op hun analoog signaal, maar enkel zwart flikkerend beeld. Dit voor alle mensen die op de paal waren aangesloten, een gezin of 6... In alle geval, na een bezoekje van de resem kabels aan de paal was het wel weer in orde.

Nu, gisteren kwam de buurvrouw ook langs, sinds de werken had ze nog steeds geen wifi... Zucht. Ze had al naar Telenet gebeld en moest nieuwe modem komen halen, want was waarschijnlijk door de werken. Bibi mocht weer gaan installeren en kreeg het niet direct in orde... Ha nee, als Telenet niet zegt dat de modem automatisch het oude SSID overneemt kon ik nog lang zoeken. :) Wifi lag blijkbaar enkel uit op haar foon, eens een reboot doen en was ook in orde, al die moeite voor niks gedaan maar ze heeft wel een "betere" modem nu. :) Waarschijnlijk ook wel een gevolg van de technische problemen dat haar wifi op haar foon crashte maar goed. :)

Nu toch al twee dagen normaal internet, hoop dat de problemen van de baan zijn. Hout vasthouden. :)
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik geloof jou wel, maar geloof mij nu ook maar.
Zoals ik al zei is hier ergens een interpretatie probleem.
Wat je nu zegt klopt ook niet. Het is onmogelijk dat iedereen wél geluid krijgt, en enkel zwart flikkerend beeld op analoog beeld (op diverse analoge kanalen?). Ik vermoed dat je het over het digitale beeld hebt, temeer omdat de kans héél klein is dat er 6 klanten op één tap allemaal toevallig analoog kijken. Tegenwoordig kijkt bijna iedereen digitaal. En dan kan dit technisch wel die problemen geven die jij omschrijft.

Maar goed, ik laat het in het midden.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

1207 schreef:klant worden bij een doorverkoper is doorgaans niet goed als ge iets voor hebt
waarom zou telenet orangeklanten meoten helpen? allé snel, efficiënt, klantvriendelijk,...
Misschien omdat die orangeklanten voor het telenet netwerk betalen en dus eigenlijk ook telenetklanten zijn? :bang:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Nee, je gelooft me duidelijk niet. Ik weet nu toch wel heel zeker dat mijn grootvader nog steeds analoog kijkt... Geen digicorder. Bij verschillende buren getest of zij nog analoog signaal hadden en ook daar hetzelfde beeld. Terwijl kijken met/via digicorder wel lukte. Daarmee was het bij een aantal buren ook niet opgevallen. Het analoge signaal is trouwens nog steeds handig wanneer er wel eens een panne is. Nu ja, ik kan ook nog steeds enkele kanalen DVB-T kijken in noodgevallen.

Je zou er van verschieten hoeveel mensen van de oudere generatie nog steeds analoog kijken... Ik ken er in alle geval een aantal, ook al is het een minderheid.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

Heb pas enkele weken geleden proximus digitale tv bij mijn moeder laten voorzien, en dan enkel omdat er verscheidene dagen per week familielid inwoont die graag degelijk internet heeft. Anders had het analoog gebleven....
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Ik moet toch wel vaststellen dat Telenet geplande werken wel daadwerkelijk doorgeeft aan Orange, maar Orange zelf het blijkbaar niet nodig vindt om zijn eigen klanten hierover te verwittigen.

Van een buurvrouw die bij Telenet zit kregen we te horen dat Telenet per post had aangekondigd dat er werken zijn gepland van 7 nov t.e.m. 13 november met mogelijke onderbrekingen van 7.30 tot 18 uur en een volledige dag met zekerheid geen internet, televisie en vaste telefonie.

Ik belde naar Orange om te informeren of dat ook bij ons het geval zou zijn (waarschijnlijk wel, maar aangezien ze daar niets over laten weten). De werken zijn blijkbaar aan Orange gemeld geweest door Telenet, maar 5! dagen voor de werken nog niets ontvangen van Orange.

Orange waar is de dienstverlening naar jullie klanten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Zit de service niet in het prijsverschil?
Ik vermoed van wel.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik denk op dit vlak dat er vooral naar elkaar gekeken wordt... Ja maar bij Telenet werken ze tot 18u, wacht nog een beetje af... Volgens mij kijken ze bij Orange op Telenet pagina's om storingen te zien want daar weten ze ook nooit wat te vertellen. Hun standaard antwoord: wacht 24u.

Eerlijk? Storing van internet/TV? Bel Telenet en hoe ze het weten als niet zijnde klant (GSM mast?) vertellen ze je meteen of het probleem algemeen is of lokaal. Soms zelfs ook de duur van de onderbreking. Gewoon Orange over slaan. Heb het al meermaals ondervonden en rechtstreeks gebeld.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

boonpwnz schreef:
1207 schreef: waarom zou telenet orangeklanten meoten helpen? allé snel, efficiënt, klantvriendelijk,...
Dat schrikt me ook af :-(

Nuja Telenet is wel in mijn geval 40 euro duurder per maand met mijn gebruik.
Heeft orange dan geen helpdesk waar je terrecht kan? En als er werken zijn in een netwerk door telenet die effect hebben op het orange netwerk dan zou ik verwachten dat orange dit communiceert met telenet.

Je zou toch verwachten dat telenet en orange onderling een SLA hebben?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”