Orange Internet in Nederland aangerekend.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Even de vraag :
Mijn vrouw heeft een oud abonnement Dolfijn12 : 2 uur bellen, 500 MB internet, oneindig SMS en oneindig Facebook.
Ze had per ongeluk vroegtijdig haar 500 MB opgebruikt, dus geen internet verbinding meer. Geen WhatsApp, geen iMessage, niet surfen, enz...
Alleen Facebook werkte nog via 4G.

Nu zie ik in de klantenzone dat ze ergens 0.04 euro internet in het buitenland heeft verbruikt.
Het gaat mij niet om die paar centen, maar ik ben gewoon benieuwd naar de waarom.
Hoe kan dit nu? Ze is niet verder geweest dan Nederland. Dus ik veronderstel toch dat dit niet aangerekend zou kunnen worden, vermits Nederland tot de Europese unie hoort.
Of is het zo dat als de 500 MB op is, het internet in België niet meer werkt, maar wel nog in het buitenland en dus aangerekend wordt?

Heeft iemand zicht hierop?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Bij Orange onder oude tariefformules vind ik onderstaande
https://e-services.business.orange.be/m ... _12_nl.pdf

Concreet: 500 MB inbegrepen en 0,01 euro/MB boven 500 MB; dus lijkt het erop dat er geen "harde limiet" is en boven gewoon "buiten bundel aangerekend wordt (in België en EU)
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Maar zoals ik al zei is er na de 500 MB verbruik geen internet verbinding meer mogelijk in België. Toch vreemd.
In Nederland is het dan waarschijnlijk wél nog verder gelopen, denk ik.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Tja ik vermoed dat in principe enkel Orange u toelichting kan verschaffen....
Waarom staat er bv. dan 0,01 euro/MB boven 500 MB?
Ook niet te vergeten uiteraard is dat de info m.b.t. de (eventuele) "harde" beperking tot 500 MB vanuit Nederland naar België dient door te stromen en te worden verwerkt in de systemen quasi real time ok maar toch "enige vertraging"
Ik vermoed niet dat er onderscheid zou zijn tussen een harde beperking Belgïe en Nederland... = Orange kan licht in de duisternis scheppen...
Quid pro quo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 61 keer

In het buitenland kan je nog verder surfen door de Travel Data Control (standaard tot 60 euro buiten bundel). Je kan dit ook op 0 zetten via klantenzone en My Orange.

https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... tenland#!/
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Gebruikt u soms een extra sim kaart voor bvb en ipad?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Nee
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Quid pro quo heeft hierboven het antwoord op je vraag gekregen.

De uitleg is dus dat het "harde limiet" van 500 GB alleen in België geldig is, en dat je in het buitenland rustig verder kan gebruiken, tegen een kost :? .
Zo zie je dat de providers toch altijd zeer inventief zijn in het omzeilen van de regels.

Het principe van de Europese regelgeving is "roam like at home", met andere woorden; er zou geen enkel verschil mogen zijn tussen binnenland en (europese) buitenland :(.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ja dat laatste dacht ik dus ook, maar is het dus niet. Er is dus toch nog een verschil.
Ik ben overgeschakeld naar Dolfijn Zen. Gedaan met dat gedoe van extra ongevraagde kosten en verrassingen.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

philippe_d schreef:Quid pro quo heeft hierboven het antwoord op je vraag gekregen.

De uitleg is dus dat het "harde limiet" van 500 GB alleen in België geldig is, en dat je in het buitenland rustig verder kan gebruiken, tegen een kost :? .
Zo zie je dat de providers toch altijd zeer inventief zijn in het omzeilen van de regels.

Het principe van de Europese regelgeving is "roam like at home", met andere woorden; er zou geen enkel verschil mogen zijn tussen binnenland en (europese) buitenland :(.
Orange heeft toch speciaal de Zen abbo's als je niet wil dat je buiten uw bundel kan gaan om extra kosten te vermijden?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”