Nieuwe Flybox?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 25 keer

Voor we besloten om Orange easy internet @home te nemen, heb ik toch hier even zitten lurken naar sommige topics over de flybox mr200.
Nu hebben wij ook gekozen om deze in huis te nemen en de trage adsl lijn te vergeten, alleen hebben wij geen Flybox MR200 gekregen maar een Flybox B525.

Is dit de nieuwe modem van Orange of een overschotje dat ze hebben liggen? Ik zou graag deze vergelijken met de MR200. Waar moet ik op letten of valt er niet veel te testen? :-D

Orange info pagina: https://business.orange.be/nl/catalog/h ... cat6-black
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die Fybox B525 is de nieuwe. Die heeft ondersteuning voor een snellere verbinding, 4G+ ipv 4G. Waarschijnlijk kun je niet kiezen welke toestel je neemt. Maar de Flybox MR200 is dus de oude. Die kan maximaal 150Mbps down aan. Die van u meer, denk 225Mbps. Zal in praktijk hoogstwaarschijnlijk geen enkel verschil maken.

Er een externe 4G-antenne op aansluiten zal volgens mijn ervaring meer effect hebben op de snelheid.

Aanvulling;
Doe eens een speedtest;
http://www.speedtest.net/nl
http://ovh.net/

Wat geeft het?

Ik heb met mijn Archer MR200 en op een zeer slecht locatie - in het midden tussen drie zendmasten en geen zichtlijn - met mijn externe 4G antenne nu een 50Mbps down en een 35Mbps up, waar ik heel blij mee ben.
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 25 keer

Aha, ideaal dus :D Momenteel hebben we nog niet de boost optie genomen, wanneer het nodig is zullen we deze activeren.
Ik denk dat deze ook een andere interface heeft? Hieronder een screenshotje:
screencapture-192-168-1-1-html-vpnsettings-html-2018-07-18-20_13_40.png
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Loeri schreef:Aha, ideaal dus :D Momenteel hebben we nog niet de boost optie genomen, wanneer het nodig is zullen we deze activeren.
Ik denk dat deze ook een andere interface heeft? Hieronder een screenshotje:
15gb is er snel door als je wat video gebruikt. Maar die optie inschakelen kan steeds en gaat onmiddellijk in.

De GUI is anders. Ziet er mooi uit, modern. - Geen verassing, is een ander toestel, is een ander merk.
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 25 keer

Inderdaad, ook al verbruikten we maar 5GB met onze adsl lijn (ok, mss is het verbruik zo laag omdat we het gewoon niet meer wouden gebruiken omdat het te traag is :-D ) De Boost zal wss binnenkort nodig zijn.

Ik vroeg me af of die berichtjes SMS berichten zijn en zijn deze gratis om te versturen/ontvangen?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, zijn gewoon SMS-en. Je kunt enkel ontvangen. Als je een sms naar het telefoonnummer van uw Flybox zou sturen dan komen die aan. Je krijgt berichten als er een nieuwe factuur is. Als uw quota op 80% is, als het op 100% is, etc ... Misschien dat je dat kunt uitzetten in uw klantenportaal.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Heeft die nieuwe flybox nog steeds de irritante eigenschap dat als je er verbinding mee maakt, je eerst naar het ip moet surfen van de flybox als een soort captive portal?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

krisken schreef:Heeft die nieuwe flybox nog steeds de irritante eigenschap dat als je er verbinding mee maakt, je eerst naar het ip moet surfen van de flybox als een soort captive portal?
Zowel met de oude als de nieuwe flybox had ik direct internet zonder dat portal te krijgen.
Flybox gaat elke avond van de stroom af en smorgens start deze direct terug op.
Heb wel steeds minstens 1 sms ongelezen staan, misschien dat dit de truc doet waarom het portal niet opspringt?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb steeds de 'captive portal'-vereiste met mijn Flybox Archer MR200. De eerste generatie box, die Huawei die Mobistar-branded is, die doet dat niet.

Wel heeft/had die eerste generatie box wel de irritante default-instelling dat die mag verbinden met elke netwerk (2G,3G,4G). Wat dat toestel soms ook deed vanwege een matig 4G signaal naar 3G. Status is dan alles in orde, client verbonden met box, box verbonden met netwerk .... maar het werkt niet omdat iets anders dan 4G niet is toegelaten is.

Zeer problematisch voor de gemiddelde klant. Oplossing; er is een optie om het toestel te verbieden met iets anders dan een specifiek gekozen te netwerk te verbinden (4G natuurlijk). Je moet het maar weten. Ik denk dat er redelijk veel van die toestellen verwijten krijgen dat het brol is, met zet het toestel op en af en het werkt weer voor een poos. (Mijn ouders hebben zo'n eerste generatie box)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

met het contract internet@home kan je enkel verbinding maken via 4G Walter, wanneer jij ook via de andere normen verbinding kan maken heb jij mss wel dezelfde modem/router maar een ander contract, zal een contract internet everywhere zijn bij jou dan.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

laroyj schreef:met het contract internet@home kan je enkel verbinding maken via 4G Walter, wanneer jij ook via de andere normen verbinding kan maken heb jij mss wel dezelfde modem/router maar een ander contract, zal een contract internet everywhere zijn bij jou dan.....
Ja, dat weet ik. Ik noch mijn ouders kunnen verbinden met iets anders dan 4G, zoals verwacht.

Het punt is gewoon dat als je een een product verkoopt (Easy Internet@home) dat enkel werkt met 4G samen met een toestel het irritant is dat de defaultsetting toestaat dat het toestel gaat verbinden met andere netwerken, dat niet gaat werken.

Net zoals het irritant is bij de MR200 dat die vereist na het herstarten dat je het paneel van de box gaat opvragen. Die staat wel standaard op 'enkel met 4G verbinden'.
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 25 keer

Nog 3GB resterend van de 15GB en nog een 10 tal dagen te gaan. Als we aan de limiet zitten zullen we de boost optie activeren en kan ik wat meer testjes uitvoeren :-D

Huidige snelheid:
Afbeelding

Iemand enig idee of de extra 5€ direct bij de volgende factuur komt of wordt dit apart aangerekend?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”