Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1773
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor boonpwnz » 02 Jul 2018, 21:59

Hoi,

Je gaat inderdaad over tv+internet weinig info vinden aangaande verbruik, tenzij dan op je factuur. aangezien we onbeperkt internet bieden krijg je op je factuur informatief een overzicht van je opgebruikte datavolume.

Ik zie dat je wel een tab tv+internet hebt in je klantenzone ondertussen

Ik vroeg me af waarom ik men actueel verbruik niet kan nazien in klantenzone. Bovenstaand is het antwoord.

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 706
Lid geworden op: 23 Aug 2013
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor lanadekat » 02 Jul 2018, 22:05

Orange hun website en app (althans op Android) zijn een zooitje.
If you pay peanuts you get monkeys. Kan me niet voorstellen dat Orange veel geld steekt in hun web services als je vergelijkt met Mobile Vikings en dergelijke.

Eg. Hun app werkt enkel via WiFi en dat is geen tijdelijke bug, is al meer dan een jaar zo.

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1324
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 139 keer
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor MaT » 02 Jul 2018, 22:12

Wat is het foutje eigenlijk?
Is er geen tool beschikbaar? Is het wel beschikbaar maar werkt ze niet? Geeft ze andere info?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 06 Feb 2011
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor konda » 02 Jul 2018, 22:21

Peanuts, ze zijn geen haar goedkoper dan Telenet.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 18147
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 882 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1739 keer
Contact:

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor krisken » 02 Jul 2018, 22:27

Hoezo hun app werkt enkel op wifi? Hier werkt die gewoon via 3G/4G?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1077
Lid geworden op: 05 Jul 2008
Bedankt: 120 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor Ramaht » 02 Jul 2018, 22:31

Waarom moeten ze geld steken in de ontwikkeling en onderhoud van iets wat totaal geen nut heeft voor jou?

Zolang ze niet komen klagen dat je teveel verbruikt, is er toch geen probleem of zie ik dat mis?

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1324
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 139 keer
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor MaT » 02 Jul 2018, 23:35

  1. Aangezien 'onbeperkt' dus niet echt onbeperkt is, maar er een harde limiet van 750GB bestaat, heft het dus wel degelijk nut. Je wil immers kunnen zien wanneer je op smallband dreigt te komen.
  2. Zoveel geld voor ontwikkeling en onderhoud zal dat wel niet kostten. Ze hebben nog andere formules met harde limieten waarbij je je verbruik kan opvragen. Kwestie van dat systeem beschikbaar te maken voor kabel internet.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6705
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 506 keer
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor ITnetadmin » 03 Jul 2018, 01:19

De app van Orange (en Mobistar daarvoor) heeft bijna niks als slechte ratings in zowel de App store als de Google Play store.
Klassiekers in de comments zijn meestal "app update verbruik pas na x uren/dagen".
Terwijl pakweg Mobile Vikings er in slaagt om op een paar minuten na instant informatie te kunnen voorleggen.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1773
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor boonpwnz » 03 Jul 2018, 06:05

MaT ik ben al zeker 4 maand klant en het verbruik van mijn internet staat er al van in het begin niet op. Wegens een technisch probleem...

Maargoed dan weet ik dit ook al weer.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 18147
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 882 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1739 keer
Contact:

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor krisken » 03 Jul 2018, 07:06

ITnetadmin schreef:De app van Orange (en Mobistar daarvoor) heeft bijna niks als slechte ratings in zowel de App store als de Google Play store.
Klassiekers in de comments zijn meestal "app update verbruik pas na x uren/dagen".
Terwijl pakweg Mobile Vikings er in slaagt om op een paar minuten na instant informatie te kunnen voorleggen.

Tja dat is bij Base en Proximus net hetzelfde hoor : daar is het ook pas de dag nadien dat je het kan zien.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 800
Lid geworden op: 27 Apr 2006
Locatie: 51RUI0
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Contact:

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor Roygenz » 03 Jul 2018, 08:33

MyProximus wordt hier toch meerdere malen per dag geupdate hoor, redelijk accuraat eigenlijk...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Chromecast & Netflix
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: WeePee (incoming) - Freevoipdeal (outgoing)
- MOBILE: Proximus Intense 8GB

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5732
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 290 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor proximusboyke » 03 Jul 2018, 11:48

tis simpel :

als je niks kan zien is er geen limiet als ze bellen dat je erover bent en zegt waar kan ik dat zien laten ze u meteen gerust omdat ze weten dat het een bug is. (spreek uit ervaring)
Als je wel U verbruik kan zien is het net zoals telenet 750gb en zoveel ge wilt in de daluren ook al vebruik je 20TB bij wijze van spreken.
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1773
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor boonpwnz » 03 Jul 2018, 12:11

Ok goed om te weten :)

Med
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 Aug 2017
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor Med » 17 Jul 2018, 20:09

ITnetadmin schreef:De app van Orange (en Mobistar daarvoor) heeft bijna niks als slechte ratings in zowel de App store als de Google Play store.
Klassiekers in de comments zijn meestal "app update verbruik pas na x uren/dagen".
Terwijl pakweg Mobile Vikings er in slaagt om op een paar minuten na instant informatie te kunnen voorleggen.



Toch vreemd, bij mij krijgt de app telkens ik hem open een update. Niet dagelijks of dagen later. En ook gewoonweg op 3G/4G.

edit: en eens gecontroleerd op mijn klantenzone: hier staat ook aangegeven hoeveel verbruik in piekuren en in daluren. En geupdated 2h eerder.
Laatst gewijzigd door Med op 17 Jul 2018, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 24 Jun 2017
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 134 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor Beepee » 17 Jul 2018, 20:13

Idem hier, die app werkt wel ook op 3/4 g
En update telkens ik check

Luboli
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 06 Jan 2017
Bedankt: 16 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor Luboli » 17 Jul 2018, 21:17

Bij mij werkte het ook allemaal naar behoren, tot 2 maanden geleden.
Nu kan ik in de klantenzone ook geen internetverbruik meer zien, maar de mobiele app app werkt wel nog perfect

Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 32 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor buthead » 18 Jul 2018, 09:57

krisken schreef:Hoezo hun app werkt enkel op wifi? Hier werkt die gewoon via 3G/4G?

Werkt hier ook perfect via mobiel 2G/3G/4G + wifi ook.

Uit eerdere zaken is al geweten als je echt enorm veel data erdoor gaat jagen dat ze wel eens bellen met vriendelijk verzoek.. :)
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15 + Chatsim
TV = Stevie Free + Telenet TV + Netflix

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3798
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 235 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor satsurfer » 18 Jul 2018, 17:53

Ook via hotspot (Wifi) buitenshuis? In het begin lukte dit toch niet. Enkel op thuisnetwerk

Med
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 Aug 2017
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor Med » 18 Jul 2018, 19:49

satsurfer schreef:Ook via hotspot (Wifi) buitenshuis? In het begin lukte dit toch niet. Enkel op thuisnetwerk



Werkt perfect ook op andere wifi netwerken. Net nog getest.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1773
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor boonpwnz » 27 Aug 2018, 15:31

Na een tijdje aandringen via een klacht op de mobiele site:

Vandaag telefoontje gekregen:

Je kunt je verbruik niet controleren want het is onbeperkt. Voor niet onbeperkte formules kan je het wel zien...

Ik dacht dat je bij edpnet toch je verbruik kon zien zelfs al is het onbeperkt?

Ik kom ofwel constant dezelfde onwetende mensen aan de lijn ofwel is het gewoon zo :cry:

Kirun
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 Jul 2018
Bedankt: 4 keer

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Berichtdoor Kirun » 27 Aug 2018, 20:12

Zoals reeds in uw ander topic, voor identiek hetzelfde ‘probleem’, vermeld:

viewtopic.php?f=107&t=53490&p=757004#p757016

Orange heeft een wettelijke verplichting om het verbruikt volume op de factuur te vermelden.
Ze hebben voor het ontbreken van die gegevens trouwens al een boete gekregen

Dus als je echt je verbruik wil weten neem je contact met de ombudsdienst en bipt,
hier topics blijven openen zal niet helpen


Terug naar “Orange (Mobistar)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast