Extra antenne voor 4G router

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo,

Zijn er hier mensen die een extra antenne hebben voor betere 4G-ontvangst? Extra binnenantenne of een buitenantenne? Welke, maakt het echt een verschil?

Is voor de Archer Flybox MR 200 TP-Link. Ik heb/had steeds een 3 van 4 streepjes ontvangst, soms even 2. Het werkt best goed tot nu maar vandaag ben ik plots terug gevallen naar 1 streepje. Soms heel even 2 streepjes. Het werkt nog wel, maar toch.

Misschien is het een idee om een extra antenne te zetten, een betere dan de bijgeleverde bij het toestel. Er zijn externe antennes voor binnen in huis en versies die je op uw dak moeten zetten. Als ik google heb je er voor een 10-15 euro tot een paar honderden euro.
Jens
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 dec 2008, 22:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Deze zoek ik aan te kopen van zodra op voorraad:
Broadband directional antenna for LTE 650-2700MHz (18701.01)
http://www.wimo.com/lte-4g-antennas_e.html#18701.01
Kwam na wat opzoeken als meest gepaste MIMO 4G+ antenne uit de bus vond ik.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bedankt Jens voor de reactie.

Ik zag vandaag de ontvangststerkte weer heen en weer springen van 3 naar 2 en 1, en zelfs heel even 0 en kon niet wachten om 'iets' te bestellen.

Daarom bestelde ik zojuist dit;


Ik ben niet enthousiast om op het dak te kruipen (appartementsgebouw) en een gat in mijn buitenmuur te boren. Een binnenantenne gaat veel minder geven maar het zou genoeg winst kunnen geven om voldoende te zijn. En het is Amazon; als het niet werkt kan ik het terugsturen. Een extra korting van 10 euro maakte de keuze eenvoudig; voor 20 euro kan ik het wel eens proberen.

Ben benieuwd wat het gaat geven.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

WalterB1 schreef:Ik ben niet enthousiast om op het dak te kruipen (appartementsgebouw) en een gat in mijn buitenmuur te boren
Antenne op dak heeft meestal geen zin, alles wat je wint, verlies je meestal terug door de lengte van de kabel (vooral bij deze frequenties).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb de Panorama Antennas DMM-7-27-2TS9 ontvangen (geluk gehad, koerier had die in de inkomhal van het appartementsgebouw op de brievenbussen gezet)

Ding werkt! Voor aansluiting van dit ding had ik 1 streepje en een snelheid minder dan 10Mbps down. Nu heb 3 streepjes en snelheden van een 37-43 Mbps down, sneller dan ik ooit haalde.

Aanvulling; ik had daarjuist 4 streepjes (max). Niet stabiel weliswaar, maar toch, nog nooit al was het maar even heb 4 streepjes gehad.
Laatst gewijzigd door WalterB1 07 jul 2018, 13:26, in totaal 1 gewijzigd.
Jens
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 dec 2008, 22:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb ondertussen nog een vergelijkingstabel gevonden van de 10 beste LTE antennes die via Amazon.de te koop zijn.
https://www.expertentesten.de/elektroni ... enne-test/
De Antenne DMM-7-27-2TS9 staat hier echter op de laatste plaats. Maar zo te lezen geeft die antenne bij jouw al een duidelijke verbetering.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Afbeelding

Zojuist nog eens een speedtest gedaan. Dat zijn echt heel mooie waarden. En ik zit dan nog in het midden tussen drie antennes, een slechte locatie.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”