Bereik op trein en binnen verbeteren?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bellen allemaal geen probleem.

Maar op de trein en binnen is mobiel internet te pakken krijgen heel moeilijk.

Route Brussel Knokke

Bereik is erg goed tussen Aalter en Knokke. Tussen Aalter en Brussel is het een regelrechte ramp. Dat kan toch niet liggen aan feit dat ik trein zit? Want tussen Knokke en Aalter heb ik maar op 1 plek geen bereik.
En met geen bereik bedoel ik 3G of GPRS die aan staat maar geen signaal doorgeeft. Aan Gsm kan het ook niet meer liggen. Want had met men vorige ook dat probleem.

4g op men route is soms moeilijk.

Binnen is ook lastig soms lukt het wel soms niet.

Is er iets dat dit kan verhelpen?
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 534
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tussen Liedekerke en Brussel-Zuid is de snelheid zo snel dat je smartphone constant moet veranderen van mast, hierdoor heb je dus op vele momenten geen netwerk.
Dat is toch wat ik eens gelezen heb ergens.

4-tal jaar geleden ook gependeld tussen Aalst - Brussel en dat was op vele momenten een ramp. Ik had toen Proximus.

Geen idee welke provider je hebt?
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Best raar, telkens ik de TGV naar het zuiden neem heb ik daar gewoon perfect heel de reis internet (mobiel). Doen ze daar wat speciaal? Versterkers?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

TheCeet schreef: Geen idee welke provider je hebt?
Ik heb Orange daarom staat het hier he :)
Dat verklaart wel veel.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mja, als er geen langeafstandsmasten op het traject zijn heb je dat probleem idd al snel.
Gsm netwerken voor data zijn supergevoelig aan bewegingen en constant herinloggen bij andere cellen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vrees dat niemand hier op forum iets aan kan doen. Das providerafhankelijk. Op het traject Gent-Brussel(onderdeel van Aalter-Brussel), heb ik perfecte verbinding met Proximus op mijn telefoon en quasi niks met MobileVikings op mijn tablet.
Natuurlijk is dat niet zo eenvoudig op te lossen als je omwille Pack, goedkoper tarief, werkgever bij Orange zit.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 534
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef:
TheCeet schreef: Geen idee welke provider je hebt?
Ik heb Orange daarom staat het hier he :)
Dat verklaart wel veel.
Oeps.
Ik gebruik namelijk ‘recente topics’ en had in dit topic bovenaan niet gekeken in welke categorie deze zit :)
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dan zal proximus het beste zijn voor men traject. Daa

Sowieso zoals je in men andere topic zag mogelijks was ik al aan het kijken.
Dan zal ik eens goed denken.

Bedankt voor de reacties :)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Het is inderdaad een Orange probleem. Heb zowel Prox als Orange tijdens het pendelen op de trein getest en het bereik van Prox is veel beter.
Ik dacht hier vroeger eens te hebben gelezen dat Orange een andere Mhz band gebruikt en die minder goed door obstakels / muren geraakt.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Ik neem soms de trein Gent - Landen. Afhankelijk van het uur je deze neemt, is dit een moderne of gemoderniseerde oude trein. Ik merk dat ik in de moderne trein steeds perfecte 4G en soms 3G heb. Ik denk dat deze trein versterkers heeft, aangezien mijn bereik steeds maximaal is. Heb zelf orange. Op de oude trein is de ontvangst een stuk minder, maar zo slecht nu ook niet. Het is maar op enkele punten op het traject dat de ontvangst echt slecht is.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

In België rijden geen treinen met versterkers. Heeft waarschijnlijk gewoon te maken hebben met de dichtheid van het staal, de isolatie, het type glas, etc.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Didymus schreef:In België rijden geen treinen met versterkers. Heeft waarschijnlijk gewoon te maken hebben met de dichtheid van het staal, de isolatie, het type glas, etc.
Kan wel. Ik zou denken dat die moderne treinen beter geïsoleerd zijn dan de oude.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

De Desiro ML, het nieuwste treintype in dienst bij de NMBS, staat bekend om zijn goede isolatie en dus slechte ontvangst hoor. :)

Ik weet niet wat in jouw ogen een "oude" of een "nieuwe" trein is, maar behalve de Desiro ML en de M6-rijtuigen is zowat al het rollend materieel minstens 20, maar vaak 30 of meer jaar oud.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Tussen Gent en Brussel rijdt de trein een heel stuk tussen 2 hoge bermen, in een soort sleuf. Hierin is sowieso minder ontvangst...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Didymus schreef:De Desiro ML, het nieuwste treintype in dienst bij de NMBS, staat bekend om zijn goede isolatie en dus slechte ontvangst hoor. :)

Ik weet niet wat in jouw ogen een "oude" of een "nieuwe" trein is, maar behalve de Desiro ML en de M6-rijtuigen is zowat al het rollend materieel minstens 20, maar vaak 30 of meer jaar oud.
Geen verstand van treinen, maar heb het even opgezocht. Het is een MS96. Idd ook al 20j oud volgens wikipedia, maar nieuwer dan de andere die zeker 40j is (maar wel vernieuwd binnenin). :-)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dus meerdere mensen zeggen dat het bereik sowieso slecht is daar anderz zeggen dat Proximus beste dekking geeft?
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Mijn ervaring is dat je met Proximus op zowat het hele traject Gent-Brussel een bruikbare verbinding hebt. Heb de vergelijking met Orange (nog) niet gemaakt, maar Proximus is daar zonder enige twijfel stukken beter dan BASE.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef:Dus meerdere mensen zeggen dat het bereik sowieso slecht is daar anderz zeggen dat Proximus beste dekking geeft?
Als je zeker wil zijn, kan je altijd eens een Prepaid Sim halen bij Proximus.

Providers gaan nieuwe investeringen eerst uitrollen in de (grotere) steden, dus in elke grotere stad heb je, met elke provider, beter bereik dan in een trein die door een weide in een boerengat rijdt. En een trein is inderdaad een grote kooi van Faraday die snel voorbij verschillende masten passeert.
En uiteraard kan er een andere oorzaak zijn(bv. oudere of Chinese importGSM die niet alle banden heeft).
Maar mijn persoonlijke ervaring is dat Proximus over 95% van het traject Gent-Brussel een zeer goeie verbinding heeft(over Knokke-Aalter en Aalter-Gent ga ik mij niet uitspreken, mogelijk is Proximus daar dan weer slecht :angel: ).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hangt ook veel af van de lijn waarop je zit. Heb proximus eens getest tussen Brussel en Gent, en eigenlijk vond ik dat zwaar tegenvallen - de nodige zwarte gaten ook.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”