Live TV on Mobile & VOD

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Is het eind mei 2018 dan eindelijk zover? Volgens CEO van Orange Belgium zou mobiel live televisie kijken eind mei 2018 mogelijk kunnen zijn. Momenteel is mobiel televisie kijken nog in een testfase.

Link naar de video op Facebook: [De video begint op 30:15]

https://www.facebook.com/OrangeBelgium/ ... 175625716/
Laatst gewijzigd door giolovin 04 mei 2018, 19:36, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik herinner mij dat Mobistar ook al eens zoiets had lang geleden. Dat was nog voor de Android smartphones. Was dat niet via DVB-H toen?
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Voor de mensen die niet de ganse video willen bekijken, start vanaf 54:00 ;) Iets later in de video kun je ook een kleine try-out zien van live televisie via de app.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Het werd eens stilaan tijd. Overlaatst nog eens berichtje gestuurd naar hun Twitter en daar zeiden ze dat ze de laatste puntjes op de i waren aan het zetten voor een release in de nabije toekomst.
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

liever deze melding hier...
Orange TV bevindingen
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... &start=360

En als je dan toch liever nog een nieuw topic aanmaakt, toch beter in
Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange) ???

Of ben ik verkeerd?
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Het is niet omdat je een "elite poster" bent dat je je daarvoor op een elitaire manier op deze post moet reageren. Jouw toon zint mij eigenlijk niet....

Trouwens, omdat meneer niet eerder eerder zijn ei kwijt kon moet je daarvoor deze post afbreken? :nono:
satsurfer schreef:liever deze melding hier...
Orange TV bevindingen
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... &start=360
satsurfer schreef: En als je dan toch liever nog een nieuw topic aanmaakt, toch beter in Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)
Naar mijn mening heeft kabeltelevisie niets te maken met mobiel televisie kijken... En dan hoort dit topic misschien dan nog beter onder "Vaste en mobiele telefonie" of evengoed onder "internet Orange", want uiteindelijk bekijk je dit toch via dit medium....

Vraagje wat heeft VoWifi/VoLTE met kabeltelevisie te maken??? Enough said...
42'00": VOWifi/VOlte binnen enkele weken lanceren (44'10"
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

giolovin schreef:Het is niet omdat je een "elite poster" bent dat je je daarvoor op een elitaire manier op deze post moet reageren. Jouw toon zint mij eigenlijk niet....
Jouw toon nog minder. Zeer hautein. Lange tenen? Ik probeer gewoon het forum een beetje overzichtelijk te houden. Mag dat? :-(
giolovin schreef:Trouwens, omdat meneer niet eerder eerder zijn ei kwijt kon moet je daarvoor deze post afbreken?
uw perceptie, paus Giolovin
giolovin schreef:Naar mijn mening heeft kabeltelevisie niets te maken met mobiel televisie kijken... En dan hoort dit topic misschien dan nog beter onder "Vaste en mobiele telefonie" of evengoed onder "internet Orange", want uiteindelijk bekijk je dit toch via dit medium....
Ja, inderdaad. Streaming van Orange kunnen ook Telenet/Proximus/Edpnet klanten doen hé, via....internet.... :lol:
Even uitleggen: De voorwaarde om via de app van Orange naar TV te kunnen kijken op tablet/smartphone is dat je een kabel+tv+gsmabbo hebt VAN Orange.
Dus dit staat niet los van elkaar. Dus als je nu wifi, LTE, via roaming, via UTP werkt om TV Live te streamen. JE HEBT EEN KABELTVABBO NODIG VAN ORANGE. :bang:
Idem YeloTV van Telenet. Je kan dit ook bij Mobiele Telefonie plaatsen, maar wat heb ik in godsnaam hier aan, als klant bij Orange. Vandaar dat ik Live TV (streaming Orange) in thread Orange Bevindingen
"Digitale en analoge TV - Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)" plaats.

Ik ben -zoals vele anderen hier- van het beginuur TV+internetklant bij Orange. En wij plaatsen onze bevindingen, nieuws e.d. hier in dit topic. Is dit ook elitair als ik dit zeg? :-D
giolovin schreef:Vraagje wat heeft VoWifi/VoLTE met kabeltelevisie te maken??? Enough said...
WTF? :P Tja, Ik heb alles netjes opgesomd + starttijd -en niet zoals jij....'begin te kijken vanaf 30:15"... eat that :-D - wat ze van nieuwe zaken gezegd hebben. En in principe hoort dit niet in Orange Bevindingen. En wat is de meerwaarde om het in het Engels te zeggen? :eek:

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=47869
Ik heb dit -VoWifi/VoLTE- voor uw belachelijke post -low self esteem?- al in deze bestaande thread geplaatst, dus niet weer nieuwe geopend. :beerchug: Za Mei 05, 2018 17:22

Uw -belachelijke- post: Za Mei 05, 2018 19:12

En om een beetje interessant te doen zoals U, eindig ik met 'I rest my case', zet uw posts waar U wilt. Welkom in the Jungle Je maakt er al goede vrienden. :-D
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

satsurfer schreef: Jouw toon nog minder. Zeer hautein. Lange tenen? Ik probeer gewoon het forum een beetje overzichtelijk te houden. Mag dat? :-(
Ben jij een moderator? Neen... Je doet alsof dit forum door jou wordt beheerd en posts moeten volgens jouw regeltjes lopen. Voor de rest get a life...

Op de rest van je onklare onzin die je verkoopt verspil ik mijn tijd niet... Egotrippers zoals jij komen telkens toch enkel met nieuwe ongegronde argumenten...

Ironisch dat iemand die zelf orde en structuur wil creëren, uiteindelijk zelf dit forum zit te bevuilen met persoonlijke haatberichten...

Top van je! Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Mannekes komaan he ;)
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Als ik de titel van de andere draad Bevindingen Orange tv zie, betekent dat voor mij dat met het over de digitale tv aanbod van Orange op het klassieke tv toestel heeft. Als je de posts daar leest, en dan vooral die On topic zijn , dan heb ik liever dat als Orange een nieuw kanaal opzet om Live TV On Mobile te lanceren, dit gegeven wel een nieuw draad verdient. Als we alles maar in die andere draad droppen wordt het pas heel onoverzichtelijk, zeker als daarna iemand het nieuwe onderwerp nog eens opstart in ( in casu Orange tv bevindingen)
Als een moderator het opportuun acht zal die wel ingrijpen en de 2 draadjes samenvoegen.

Overigens (en misschien bezondig ik mij hier nu ook aan) vind ik dat in de diverse draadjes veel te veel off topic gepost wordt.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Beepee schreef:Als ik de titel van de andere draad Bevindingen Orange tv zie, betekent dat voor mij dat met het over de digitale tv aanbod van Orange op het klassieke tv toestel heeft. Als je de posts daar leest, en dan vooral die On topic zijn , dan heb ik liever dat als Orange een nieuw kanaal opzet om Live TV On Mobile te lanceren, dit gegeven wel een nieuw draad verdient. Als we alles maar in die andere draad droppen wordt het pas heel onoverzichtelijk, zeker als daarna iemand het nieuwe onderwerp nog eens opstart in ( in casu Orange tv bevindingen)
Als een moderator het opportuun acht zal die wel ingrijpen en de 2 draadjes samenvoegen.

Overigens (en misschien bezondig ik mij hier nu ook aan) vind ik dat in de diverse draadjes veel te veel off topic gepost wordt.
Dank u Afbeelding

Ik kan mij hierin volledig vinden.

Voor mij mag dit topic dan ook verplaatst worden indien nodig. De reden dat ik een nieuw topic aanmaak is niet om mijn ego te strelen... In tegendeel, mensen zullen er meer baat bij hebben om dit in een afzonderlijk deel te kunnen raadplegen.

Ik bedoel: eindelijk Live tv bekijken op je mobiel met Orange. Zo'n grote stap vooruit, verdient dit dan geen eigen draad? Het is niet omdat de overgrote meerderheid op een bepaalde manier post op dit forum dat dit de standaard bepaalt. Een duidelijk overzicht creëer je niet met ongeschreven regeltjes.

In de toekomst trouwens ook interessant om problemen te bespreken. We weten allemaal wel dat een nieuw tv-platform opstarten gepaard gaat met kinderziektes.

Eindelijk iemand die constructief beargumenteert. Afbeelding





Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

satsurfer schreef: Ik heb dit -VoWifi/VoLTE- voor uw belachelijke post -low self esteem?- al in deze bestaande thread geplaatst, dus niet weer nieuwe geopend. :beerchug: Za Mei 05, 2018 17:22

Uw -belachelijke- post: Za Mei 05, 2018 19:12
Ik heb het dan ook niet over je post van VoWifi/VoLTE... Maar je post over live tv via mobiel.

Mijn post 04 Mei 2018, 19:21

Jouw post 05 Mei 2018, 18:19
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=360

Wow hoe ver kun je gaan je postdateert gewoon mijn post Afbeelding

Als je je gal hier komt uitspuwen als een klein bedorven kind dat om aandacht schreeuwt doe het dan minder opzichtig.... Afbeelding



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Vandaag hebben ze een tweet geplaatst die teased naar TV op meerdere schermen.

#3 Groot nieuws op komst! Tel jij met ons af? Wij geven je alvast een eerste hint: 'gedaan met ruzies'. #Yes #LOVE #BIGNEWS

giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Standaard staat live televisie kijken op de laagste resolutie. Zie instellingen om eventueel aan te passen.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Update ook gehad, beperkt aantal zenders maar de belangrijkste Vlaamse zenders zitten erbij.
Straks eens testen of alles goed blijft draaien enzo.

Ik heb de kwaliteit op de max gezet: is het voordeel aan 20GB te hebben, dan moogde eens wat zot doen.

Orange is goed bezig, laat ze rustig verder doen en hebt geduld, vele mensen vergeten altijd dat bv telenet en proximus een voorsprong hebben, dus het duurd enige tijd dat orange dat wat kan bijbenen.

Tkan alleen maar beter en beter worden.
Tttsss
mich1966
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 mei 2016, 22:03
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Bij mij staat die live knop niet op het scherm van de app!
Elke dag is een geschenk!!
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

mich1966 schreef:Bij mij staat die live knop niet op het scherm van de app!
Even app resetten na update via Google Play?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

mich1966 schreef:Bij mij staat die live knop niet op het scherm van de app!

Denk dat je de app opnieuw moet installeren, ik heb ook de app eerst moeten verwijderen en daarna opnieuw gedownload en toen was de live knop er wel
mich1966
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 mei 2016, 22:03
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Eens proberen!
Elke dag is een geschenk!!
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Kem nie lang kunnen testen helaas en alleen via wifi: slechts 30 min denk ik, niet uitgevallen, goede kwaliteit ook, geluid oke, tekst oke.

Alsk wat meer tijd heb morgen testen via 4G, ik zet het wel op de max kwaliteit.

Maar ik denk dat alles goed zal gaan.

Het enige wat ik jamler vind en dat is ook bij telenet zo en bij stievie; ik koop express een 6.2inch smartphone maar krijg het niet over het volledige beeld te zien, zeer jammer. Ik hoop dat alle providers dat ook eens gaan veranderen. En tja, op een s9+ scherm kijken is mooi meegenomen.
Tttsss
mich1966
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 mei 2016, 22:03
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Ik heb de app terug geïnstalleerd en het werk op alle toestellen.

Laat ze maar doen!!
Elke dag is een geschenk!!
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Het werkt wel, maar ook hier soms een lipsync probleem. Vind de app eigenlijk ook een gedrocht. Zeker als je vergelijkt met Yelo van Telenet.
Maar ja een lagere prijs heeft altijd zijn redenen.
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

wouter5 schreef: Vind de app eigenlijk ook een gedrocht. Zeker als je vergelijkt met Yelo van Telenet.
Maar ja een lagere prijs heeft altijd zijn redenen.
Het menu van de Digibox/Digicorder van Telenet was nu in de beginjaren ook niet bepaald om mooi te noemen. Geef ze nog wat tijd om te groeien.

Goed beeld, heb haperingen dat is waar momenteel telt.



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Unicorn1 schreef:Het enige wat ik jamler vind en dat is ook bij telenet zo en bij stievie; ik koop express een 6.2inch smartphone maar krijg het niet over het volledige beeld te zien, zeer jammer. Ik hoop dat alle providers dat ook eens gaan veranderen. En tja, op een s9+ scherm kijken is mooi meegenomen.
Beeldratio van Samsung S9+ is dan ook niet de standaard.

YouTube lost dit bijvoorbeeld ook op door een deel van het beeld weg te snijden in full screen mode.

Wat mij eerder stoort is dat de ondertiteling soms te laag staat op een smartphone met gebogen schermrand. Gezien ondertiteling niet hardcoded is zou dit kunnen opgelost worden met een extra instelling.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

giolovin schreef:
Unicorn1 schreef:Het enige wat ik jamler vind en dat is ook bij telenet zo en bij stievie; ik koop express een 6.2inch smartphone maar krijg het niet over het volledige beeld te zien, zeer jammer. Ik hoop dat alle providers dat ook eens gaan veranderen. En tja, op een s9+ scherm kijken is mooi meegenomen.
Beeldratio van Samsung S9+ is dan ook niet de standaard.

YouTube lost dit bijvoorbeeld ook op door een deel van het beeld weg te snijden in full screen mode.

Wat mij eerder stoort is dat de ondertiteling soms te laag staat op een smartphone met gebogen schermrand. Gezien ondertiteling niet hardcoded is zou dit kunnen opgelost worden met een extra instelling.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Helaas niet kunnen verder testen maar voorlopig had ik geene last van subs en lipsync enzo, bij mij werkte via wifi althans alles top.
Ik moet nog verder testen net zoals jullie om te zien of er toch problemen zijn of niet.
Tttsss
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

wel triestig dat het enkel werkt op orange wifi, niet op andere hotspots. Telenet triing en yeloplay werkt op alle hotspots.

Gelezen dat ze eraan aan het werken zijn...Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat vind ik inderdaad ook wel jammer

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Bij mij werken de knoppen om van zender te veranderen ook niet meer? Enkel naar boven of naar beneden swipen werkt nog om van zender te veranderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Unicorn1 schreef:
Het enige wat ik jamler vind en dat is ook bij telenet zo en bij stievie; ik koop express een 6.2inch smartphone maar krijg het niet over het volledige beeld te zien, zeer jammer. Ik hoop dat alle providers dat ook eens gaan veranderen. En tja, op een s9+ scherm kijken is mooi meegenomen.
Net toevallig ontdekt dat je het scherm iets breder kan maken door te dubbeltikken op dat wat momenteel aan het spelen is. Zowel in liggend als staand. Maar staand (portret mode) heeft natuurlijk niet veel nut, want je verliest een groot deel van je scherm.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

giolovin schreef:
Unicorn1 schreef:
Het enige wat ik jamler vind en dat is ook bij telenet zo en bij stievie; ik koop express een 6.2inch smartphone maar krijg het niet over het volledige beeld te zien, zeer jammer. Ik hoop dat alle providers dat ook eens gaan veranderen. En tja, op een s9+ scherm kijken is mooi meegenomen.
Net toevallig ontdekt dat je het scherm iets breder kan maken door te dubbeltikken op dat wat momenteel aan het spelen is. Zowel in liggend als staand. Maar staand (portret mode) heeft natuurlijk niet veel nut, want je verliest een groot deel van je scherm.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Ge zijt een held; bij yelo werkt het alvast, eens testen bij de andere.
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”