Verkeerde filter (Telenet) ==> geen internet meer (Orange)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Bij mijn ouders zijn de de week van 6 april nieuwe versterkers komen plaatsen voor 'sneller internet'. Helaas hebben die mannen op een aantal plaatsen verkeerde filters op de aansluitingen gestoken!

Bij mijn ouders, maar ook Orange klanten iets verderop, hebben ze wel nog TV (Orange!) maar géén internet meer. Na verscheidene testen blijkt de download synch wel nog OK te zijn, maar de upload blijft pinken als fout. Conclusie, verkeerde filter (frequenties eruit halen omwille van beperkingen).

Orange is daags na het voorval langs geweest om te testen, bevestigd wat ik al vermoedde: verkeerde filter.

Ticket vie Orange bij Telenet om paar dagen erna de boel te komen opklaren: zijn langsgeweest, was niet 'hun bevoegdheid'.

Nieuw ticket: zouden langskomen 23 april. Niemand langs geweest. Niemand verwittigd via GSM.

Nieuw ticket: zouden langskomen 26 april: niemand lang sgeweest. Niemand verwittigd via GSM!

Vandaag telefoon gehad: we wensen een nieuwe afspraak te maken om uw probleem op te lossen: 6 mei!!

Dat is nog 10 dagen, en ondertussen zitten mijn ouders al een maand zonder internet, én telefoon (VoIP).

Hoe los ik dit verder op?? Claim??

Vandaag een 4G router gezet met pre-pay kaartje in, maar het loopt op he?

Graag advies van Telenet/Orange, iemand 2de lijns??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Je kan slechts twee dingen doen:
- Je eist een gratis 4G oplossing van Orange gedurende deze storing.
- Je eist 3 maanden gratis abonnement van Orange. (3 maanden vergoeding staat in de algemene voorwaarden: https://www.orange.be/nl/algemene-voorwaarden)

Als Orange bovenstaande eisen niet inwilligt, dien je klacht in bij de ombudsman Telecom: http://www.ombudsmantelecom.be/

Het filterprobleem zelf oplossen is voor Orange onmogelijk, dat moet Telenet doen. Orange en de consument zijn hier de speelbal van Telenet.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Filters worden bij mijn weten alleen op de tap (aansluiting naar de klant toe) geplaatst, niet in het netwerk zelf. Hoogstwaarschijnlijk was hun inventaris fout en zullen ze verondersteld hebben dat je ouders (en dus ook die andere Orange-klanten) enkel TV hebben, en hebben ze bijgevolg een highpass filter geplaatst. Die blokkeert alles onder de 85 MHz, de upstream dus. Als TV + internetklant hoort er geen enkele filter tussen de tap en jouw kabel te zitten. Kan je er makkelijk aan? Indien ja moet je eens kijken of er een filter tussen zit, en volgens mij draai je die highpass filters er zonder speciaal gereedschap zo af. Mag wel niet en zo, maar je bent wel geholpen...
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”