Verkeerde filter (Telenet) ==> geen internet meer (Orange)

KRL100
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 Sep 2008
Locatie: Diksmuide
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Verkeerde filter (Telenet) ==> geen internet meer (Orange)

Berichtdoor KRL100 » 27 Apr 2018, 17:42

Bij mijn ouders zijn de de week van 6 april nieuwe versterkers komen plaatsen voor 'sneller internet'. Helaas hebben die mannen op een aantal plaatsen verkeerde filters op de aansluitingen gestoken!

Bij mijn ouders, maar ook Orange klanten iets verderop, hebben ze wel nog TV (Orange!) maar géén internet meer. Na verscheidene testen blijkt de download synch wel nog OK te zijn, maar de upload blijft pinken als fout. Conclusie, verkeerde filter (frequenties eruit halen omwille van beperkingen).

Orange is daags na het voorval langs geweest om te testen, bevestigd wat ik al vermoedde: verkeerde filter.

Ticket vie Orange bij Telenet om paar dagen erna de boel te komen opklaren: zijn langsgeweest, was niet 'hun bevoegdheid'.

Nieuw ticket: zouden langskomen 23 april. Niemand langs geweest. Niemand verwittigd via GSM.

Nieuw ticket: zouden langskomen 26 april: niemand lang sgeweest. Niemand verwittigd via GSM!

Vandaag telefoon gehad: we wensen een nieuwe afspraak te maken om uw probleem op te lossen: 6 mei!!

Dat is nog 10 dagen, en ondertussen zitten mijn ouders al een maand zonder internet, én telefoon (VoIP).

Hoe los ik dit verder op?? Claim??

Vandaag een 4G router gezet met pre-pay kaartje in, maar het loopt op he?

Graag advies van Telenet/Orange, iemand 2de lijns??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4010
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1349 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Re: Verkeerde filter (Telenet) ==> geen internet meer (Orange)

Berichtdoor raf1 » 27 Apr 2018, 19:16

Je kan slechts twee dingen doen:
- Je eist een gratis 4G oplossing van Orange gedurende deze storing.
- Je eist 3 maanden gratis abonnement van Orange. (3 maanden vergoeding staat in de algemene voorwaarden: https://www.orange.be/nl/algemene-voorwaarden)

Als Orange bovenstaande eisen niet inwilligt, dien je klacht in bij de ombudsman Telecom: http://www.ombudsmantelecom.be/

Het filterprobleem zelf oplossen is voor Orange onmogelijk, dat moet Telenet doen. Orange en de consument zijn hier de speelbal van Telenet.

SpecialK
Premium Member
Premium Member
Berichten: 708
Lid geworden op: 22 Mei 2013
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Verkeerde filter (Telenet) ==> geen internet meer (Orange)

Berichtdoor SpecialK » 27 Apr 2018, 22:27

Filters worden bij mijn weten alleen op de tap (aansluiting naar de klant toe) geplaatst, niet in het netwerk zelf. Hoogstwaarschijnlijk was hun inventaris fout en zullen ze verondersteld hebben dat je ouders (en dus ook die andere Orange-klanten) enkel TV hebben, en hebben ze bijgevolg een highpass filter geplaatst. Die blokkeert alles onder de 85 MHz, de upstream dus. Als TV + internetklant hoort er geen enkele filter tussen de tap en jouw kabel te zitten. Kan je er makkelijk aan? Indien ja moet je eens kijken of er een filter tussen zit, en volgens mij draai je die highpass filters er zonder speciaal gereedschap zo af. Mag wel niet en zo, maar je bent wel geholpen...


Terug naar “Orange (Mobistar)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast