Installatie perikelen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Vandaag kwam eindelijk, na veel miserie om alles geregeld te krijgen, de technieker om de installatie uit te voeren.
De vorige eigenaar had ook orange dus ik had verwacht dat alles direct goed ging werken.

De technieker moest wel nog een nieuwe NUI plaatsen want de vorige eigenaar had die ook meegenomen...
Na een paar minuten komt de technieker zeggen dat er een probleem is, want dat telenet het signaal afgesloten heeft. Ik vraag of er dan een filter geplaatst is, wat hij bevestigd. Hij zegt ook dat telenet nog zal moeten langskomen om dat in orde te brengen, maar kan mij daar geen richtperiode voor geven.

Nu was ik nieuwsgierig omdat meestal toch nog enkel kanalen (analoog) doorkomen zelfs met de filter, dus ik steek de coax in de TV, en zie dat ALLE posten doorkomen, maar wel met zeer veel RGB sneeuw. Nu komt (voor mij) het vreemde, als ik de stroom van de NUI haal, heb ik perfect beeld en kan ik zelfs één en canvas in HD digitaal kijken. De orange decoder kan wel geen kanalen vinden als ik de coax er terug in steek (met of zonder stroom op de NUI).

Wat is hier nu aan de hand, als telenet een filter geplaatst zou hebben, dan zou ik toch geen perfect beeld mogen hebben, en waarom heb ik perfect beeld als de stroom van de NUI af is, en anders niet (de coaxen zijn nog altijd verbonden via de NUI aan de coax die binnenkomt).
Ik heb totaal geen idee wat er aan de hand is, kan er iemand wat duiding geven?

EDIT:
Na zelf nog wat vermoedens uit te testen heb ik uiteindelijk werkend internet en TV.
De installateur had dus een uitgangs coax aangesloten aan de RF in van de NUI.
Er waren 6 coax kabels, een groepje van 5 en één losse, ik zei hem dat ik DACHT dat die ene losse de goeie was voor de input, maar die heeft dat dus niet nagekeken en gewoon blindelings aangesloten...
Heb net alles van de muur gevezen, en getest met de tv in de woonkamer welk coax paar beeld gaf, en dan zo uiteindelijk de juiste kabel gevonden en aangesloten.

Van mij mag hier een slotje op als de mods het goed vinden ;)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”