2 aparte aansluitingen 1 adres op 1 factuur

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik leg even de situatie uit.

Dit is gerenoveerd appartement die in zomervakantie 2016 klaar was.

Ik heb onlangs Orange over de vloer gehad en Telenet en ik ben op iets gekomen dat de huisbaas ook bevestigd heeft.

Door een misverstand in het ontwerp en uitvoering van de architect blijkt dat ik 2 verschillende aansluitingen heb voor coax. Eentje voor in woonkamer en eentje voor in slaapkamer.
De normale situatie in een appartement is dat je 1 kabel heeft die de 2 kan gebruiken waardoor je gegevens kunt uitwisselen.
Dus ik heb een tap op mijn verdiepîng en telenet heeft 1 van de kabels aangesloten waarop Orange mij heeft dan geactiveerd en geinstalleerd.

Mijn vraag is en die heb ik ook gesteld aan orange zelf is of je op hetzelfde adres en op dezelfde factuur deze kunt gebruiken als 1 aansluiting terwijl er effectief 2 zijn?

Reden zou zijn om eventueel een TV aan de kabel te hangen in mijn slaapkamer. Die is nu nog niet aangesloten en ik krijg dus ook geen coax signaal binnen omdat Telenet daar eerst een signaal op moet krijgen.

Alvast bedankt.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

had je dat beter niet gevraagd te controleren bij de aansluiting door de technieker, die toen zicht had op de installatie...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dan had ik dat telenet moeten vragen?

Want enkel telenet kan me op die tap aansluiten en op die kabel komt dus geen signaal.

Bij Orange is er ook te horen dat dit een unieke situatie is en dat dat normaal niet mogelijk is... Ze kunnen me niet aansluiten op 2 aansluitingen met 1 adres en dat enkel een splitter zou kunnen werken maar idk of dat op die tap kan ;)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

boonpwnz schreef:Door een misverstand in het ontwerp en uitvoering van de architect blijkt dat ik 2 verschillende aansluitingen heb voor coax.
Ik betwijfel dat ten zeerste: één adres = één kabel tussen de straat en de woning

Is dit niet gewoon een probleem met de binnenbekabeling?
Dus moet je via de huisbaas die uitvoerder aanspreken om de vergissing recht te zetten zodat je binnenbekabeling geschikt gemaakt wordt om een tv te kunnen kijken in de woonkamer en in de slaapkamer.

Met andere woorden: er moet een coaxkabel vanuit de woonkamer naar de Orange-aansluiting lopen of nieuw geplaatst worden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nee de bedoeling was dat dioe ene kamer eigen bedoeld was voor een ander doel maar toen lag da kabel er al en hebben ze het gewoon zo afgewerkt.

Probleem is dat de kabel binnen komt maar dat het in de tap gesplitst is.

dus daar wordt het per appartement verdeeld is. Ik heb ook de rare situatie dat ik altijd met mijn sleutels naar mijn slaapkamer moet maar dat heeft daar dus ook mee te maken.

Dat was bedoeld dus voor iets anders en daarom zit ik met die miserie :)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

boonpwnz schreef:Probleem is dat de kabel binnen komt maar dat het in de tap gesplitst is.
Dan is het toch simpel: vraag een technische aanpassing van de aansluiting bij Orange: kabel vanuit woonkamer en vanuit slaapkamer moeten op één NIU aangesloten worden en de overbodige tap en splitsing moeten verwijderd worden.

Als er een vrije aansluiting is op de huidige NIU kan je dat trouwens door een elektro-installateur laten doen, dit lijkt me een kwestie van een aantal F-connectoren los te draaien en te heraansluiten.

Een administratieve aanpassing zou ik niet vragen, dat is veel te ingewikkeld voor de doorsnee bevolking op een klantendienst. Als je huidige facturatie correct verloopt, moet je ook geen onnodige problemen gaan zoeken.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

raf1 schreef:
boonpwnz schreef:Probleem is dat de kabel binnen komt maar dat het in de tap gesplitst is.
Dan is het toch simpel: vraag een technische aanpassing van de aansluiting bij Orange: kabel vanuit woonkamer en vanuit slaapkamer moeten op één NIU aangesloten worden en de overbodige tap moet verwijderd worden.
Dat zal en moet Telenet dan uitvoeren want Orange mag niet aan de tap komen ;)

Dat is waarom het zo lang duurde.
En hoe ik dat uitgelegd krijg aan Orange en dat telenet alles juist doorkrijgt hmm
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

boonpwnz schreef:Dat zal en moet Telenet dan uitvoeren want Orange mag niet aan de tap komen ;)
Jij hebt een contract met Orange, je belt dus naar Orange en Orange moet dan maar zorgen dat de boodschap wordt doorgegeven aan de netwerkbeheerder.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ok ik zal eens bekijken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

boonpwnz schreef:Door een misverstand in het ontwerp en uitvoering van de architect blijkt dat ik 2 verschillende aansluitingen heb voor coax. Eentje voor in woonkamer en eentje voor in slaapkamer.
De normale situatie in een appartement is dat je 1 kabel heeft die de 2 kan gebruiken waardoor je gegevens kunt uitwisselen.
Dus ik heb een tap op mijn verdiepîng en telenet heeft 1 van de kabels aangesloten waarop Orange mij heeft dan geactiveerd en geinstalleerd..
Als ik het goed begrijp is die tap binnen in het gebouw, en lopen er 2 kabels vanaf die plaats naar de woonkamer en slaapkamer?
Ik neem aan dat de NIU en de modem in de living staan? En een tweede TV/decoder in de slaapkamer?
Een foto van de tap / tekeningetje van de situatie zou ons ook beter op weg helpen ...

Kan je in de buis die vanaf de tap naar de living gaat een 2de coax bijsteken? Dan kan je die 2de coax aansluiten op de NIU in de living, en dan doorlussen naar de slaapkamer?

Ofwel, zoals een vorige poster schreef: de NIU verplaatsen naar het lokaal waar die tap staat, en de 2 coaxen verbinden met de NIU.
Daar zou in principe ook de modem moeten komen, maar je kan die in de living laten staan als daar een 2de NIU komt. Dan moet de coax op de eerste NIU aangesloten worden op de modem uitgang.

De 2 coaxen aanlsuiten op de tap zou technische wel werken, maar dat krijg je waarschijnlijk administratief niet voor elkaar ..
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kijk ik ga hier een foto zetten. Uitleg volgt onder de foto


Afbeelding
Dit is trouwens een ruimte op 10 meter van mijn woonkamer

Dit is de tap. Daar is nu 1 kabel aangesloten van mij.
Logeer is dus eigenlijk mijn slaapkamer en die is niet aangesloten. En dus zijn dat 2 verschgillende aansluitingen.


NIU staat in mijn woonkamer naast modem etc.
Geen 2de decoder omdat dit nog niet in orde is.

Merk is technetix en teleste op de foto.

Afbeelding hier komen de kabels van.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”