optie speedboost

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Ik vraag me af of ze verlies doen met de optie speedboost ?
Bij familie was het zo nu bij mij ook, ze zijn lijk nie happig om dit te activeren.
extra decoder geen probleem maar als ik aan de optie speedboost kwam, stelden ze allerhande vragen, heb je dat wel echt nodig enz.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Het kost hun niets, het is maar een 0/1 switch in een management interface.

Maar ze hebben er wel meer bandbreedte voor nodig, dus als in dat "deel" van hun netwerk ze al een mooie overboekingsfactor hebben, dan wordt die alleen maar groter naargelang ze "speedboost" users bijkomen. Als ze dan niet willen dat iedereen in "dat" deel van hun netwerk verminderde bandbreedte ervaart als er een paar zijn die hun lijn toetrekken (backups/torrents/...) dan zullen ze hun apparatuur en bandbreedte daar moeten verhogen - en dat kost wél geld.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Modbreak:
Fullquote...
selder schreef: Maar ze hebben er wel meer bandbreedte voor nodig, dus als in dat "deel" van hun netwerk ze al een mooie overboekingsfactor hebben, dan wordt die alleen maar groter naargelang ze "speedboost" users bijkomen. Als ze dan niet willen dat iedereen in "dat" deel van hun netwerk verminderde bandbreedte ervaart als er een paar zijn die hun lijn toetrekken (backups/torrents/...) dan zullen ze hun apparatuur en bandbreedte daar moeten verhogen - en dat kost wél geld.
Dit heb ik zelf ook al gehoord.
Ondanks dat het geld zou "kunnen" kosten blijf ik het vreemd vinden dat ze het ontraden op een of andere manier.
Torrents worden gethrotteld. Dit is al meermaals aangehaald, ondanks dat TN beweerd van niet.
Zelfs met nieuwsgroepen kan je het niet toetrekken, dus daar ook geen probleem.
Backups, waarvoor ik dat bijvoorbeeld gebruik, moet ik in de nachtsuren draaien anders is 750 GB heel snel op ...
Maar ik heb pas echte "keuze" als er fiber komt, ik zit op het einde van de VDSL-lus of hoe dat ook noemt.
Laatst gewijzigd door TiTanium 16 jan 2018, 18:30, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Zie modbreak!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik was eens op hun website aan het kijken naar de prijzen en bij het bestelproces kon ik de optie zelfs niet vinden :eek:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... ler-surfen

ik denk dat hun site nog ne op punt staat of er moeten nog wijzigingen komen.
Bij love kan je slechts 4 kaarten hebben tot begin deze week waren dit er 5.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Er worden 2 dingen dooreen gekletst, al zal de naamgeving er voor iets tussen zitten.. :-D

- "Speedboost" is bij Telenet - https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... boost-400/
- "Internet Boost" is bij Orange - https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... ler-surfen
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”