Orange femtocell

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Net gebeld door Orange dat ik gratis een femtocell krijg, lange tijd geleden eens gereklameerd over de slechte ontvangst, had eerder ook al eens een tegemoetkoming gekregen op mn internet@home..
Blijkbaar is het wel provider gebonden en zou het enkel op het Orange netwerk werken +- 5m rond de femtocell, gewoon aan te sluiten op je modem of een switch erna en een stopcontact....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik heb die femtocell van proximus getest ik had in heel het appartement goede ontvangst verdieping en verdieping erboven, 2 verdiepingen lager niet. Dus het concept werkt, femtocellen zijn actief dus idd maar voor een provider, eigenlijk is het een mini zendmast ( bij proximus kan je het zien door het . tje achter de proximus in de netwerknaam ). Ikzelf heb het terug opgezegd omdat ik het stom vind dat ik 5 euro / maand moet betalen voor een proximus probleem de dag dat ze zeggen voor eenmalig 50 euro setup zal ik het overwegen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik heb deze van Proximus destijds ook getest, in mijn geval geen enkele verbeterring, meer signaal wel maar geen verbetering, had zelfs het idee dat mn buur er beter en meer kon gebruik van maken dan ikzelf, hopelijk werkt deze beter....en bij Proximus was het idd te betalen, nu krijg ik hem gratis....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Veel geluk. En die provider-based onzin is idd te gek.
Ik neem aan dat het een cell is die via internet werkt, en niet eentje met een externe antenne die gewoon signaal opvangt en heruitzendt?
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat staat toch duidelijk vermeld in de beginpost?

''Aan te sluiten op de modem''
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

femtocell is een mini gsm station maakt via ipsec een connectie naar de provider en die registreert die antenne in zijn netwerk ( dat is de heeeeeel simpele versie ) er zijn ook soort van actieve passieve repeaters maar die morgen enkel door de providers geplaatst worden ivm interferentie, die pakken het signaal buiten wel op en zenden het binnen uit. En dan heb je de volwaardige indoor nets zoals wij hebben @ work waar je echt een base station etc hebt en het net zoals het public net is, via eigen glas van proximus of andere verbonden.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat zijn dan wss nano of picocellen.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”