Idee voor Orange: Love aanbod met Easy Internet@Home + mobiel

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik had deze morgen de bedenking: "Zou Orange ook de Easy Internet@Home formule meer data geven dit najaar of meer data-opties?" (cfr nieuwe abo's die er wrs komen dit najaar: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 59#p709768)

Het zou toch vele mensen kunnen aansporen hun vaste lijn/internet buiten te gooien en enkel voor Orange te gaan... Een soort Love aanbod mobiel/easy internet @ home zou toch ook mooi zijn om de duopolisten pijn te doen (ze hebben meer en meer capaciteit vrij doordat Telenet aan het overzetten is...)

Wat denken jullie daarvan?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

kan ik me in vinden :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met het huidige dataquotum, zelfs met de uitbreidingsoptie van 5 euro, is Easy Internet@home een duidelijk ander product dan het internet-onderdeel van hun 'Love'-pakket via de kabel.

Orange zal waarschijnlijk wel het dataquotum kunnen optrekken maar ze zullen daarbij goed moeten nadenken of ze daarmee geen verschuivingen gaan gebeuren met hun andere oplossing. Mensen die niet echt TV moeten hebben en voor mobiel een zwaarder abonnement dan nodig hebben enkel omdat ze dat moeten hebben voor de bundelaanbieding.

Het verschil is nog meer dan groot genoeg dat er marge moet zijn om het wat op te trekken zonder schade door interne concurrentie. Wat ook een factor zal zijn is aan welk product ze het meest verdienen.

Easy Internet @home brengt op 12,39 euro per maand (excl. btw). Maar het eerste jaar blijft daar eigenlijk maar een 6 euro van over voor Orange. Dit omdat het eerste jaar de helft gaat naar het afbetalen van de 4G-router. Dat is dus geen vetpot. Voordeel is wel dat de klanten op het eigen netwerk zitten en de locatie van de belasting van het netwerk voorspelbaar is, geen extra kosten door roaming voor Orange.

Bij de formule van Love via kabel gaat het over veel hogere bedragen maar daar moeten ze veel van afstaan aan derden. Mogelijk maakt het aantal klanten dat ze hebben voor dat product een factor van belang voor de winstgevendheid. Als dat zo zou zijn dan zou het logischer zijn om veel reclame te maken voor het Love-pakket en Easy Internet@home af te schaffen of toch goed te verstoppen en zeker niet al te interessant te maken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

momenteel zitten zij al bij 30 GB overdag + 100 GB download 's nachts voor 20 €/maand. Als zij naar 150 GB volume zouden gaan (overdag) worden zij voor mij een ideale kandidaat voor internet only!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Volgens mij geraakt zeker 20% van de huishoudens niet boven de 30GB per maand.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

juist, behalve zij die netflix kijken natuurlijk...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Netflix, Youtube, radiostreams, ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Bababa schreef:Volgens mij geraakt zeker 20% van de huishoudens niet boven de 30GB per maand.
Ik denk zelfs dat 80% niet weet hoeveel ze per maand verbruiken...

Aan de kersttafel nog enkele weken geleden.
iemand: "Ja, ik heb een Whoppa"
ik: "ah, hoeveel verbruik je dan?"
antw: "geen idee, waar kan ik dat zien?"

Dikke duim voor de Telenet marketing! 8)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zou het liever omgekeerd stellen: Ik denk dat 80% van de Belgen geen tv abonnement meer nodig zou hebben indien de app van @PieterVO gewoon beschikbaar zou zijn app store :) Internet (en eventueel nog analoog bellen) zou meer dan voldoende moeten zijn, een digicorder is een overbodig ding.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mijn verbruik is volatiel.

dus per maand scheelt dat wel. Enigste is dat mijn gebruik ver boven die 30 GB zit(dus product is niet interessant) en nee ik doe nauwelijks downloads die i ksnachts kan doen.

Ik kijk vooral naar youtube elke dag minstens 2-3 uur per dag in de week en tijdens weekend kan dat oplopen tot 8 uur per dag.
Dan nog netflix in HD kwaliteit die toch 3 GB per uur opslokt en dan weet je genoeg ;)

Voor internetgebruikers die geen videos kijken en dergelijke en enkel internet webpaginas moet 30 GB zeker volstaan.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hier stuurt de server elke nacht een goeie 40GB naar mij thuis (naar mijn NAS). En die NAS gaat dat dan weer gaan syncen met Hubic. Dus hier vliegt er ook wel wat over en weer :D Voor de rest ook redelijk wat Netflix en dergelijken. En de beginselen van een nieuwe Bhaalu zijn gelegd en deze keer echt helemaal legaal! Dus afnemen zal dat dataverkeer echt niet doen :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Offtopic, maar nieuwe Bhaalu? Vertel Krisken :angel:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

krisken schreef:Hier stuurt de server elke nacht een goeie 40GB naar mij thuis (naar mijn NAS).
Amaj, heb jij elke dag 40GB nieuwe data? Dat is meer dan menig bedrijf.. Of heb je een redelijke KMO? Of speciaal beroep (videos)?
(of slechte backup strategie? :-D )
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

*mogelijks* is er *misschien* een nieuwe Bhaalu op komst ***NDA enzo*** :-)
Wat ik je alvast wel kan en mag vertellen is dat het gaat over een bedrijf die alle Bhaalu rechten heeft opgekocht, het prima werkt op Android TV's, en de meest belangrijke Belgische zenders er reeds in zitten. Beeld ziet er alvast goed uit (naar mijn mening beter dan OrangeTV). Product zal niet aangeboden worden onder de merknaam Bhaalu, maar onder een nieuwe naam. Men zal het product rechtstreeks kunnen afnemen samen met een internetabonnement, maar het zal ook apart kunnen afgenomen worden (zodat je het kan bekijken via bvb je Telenet of Proximus lijn).

Wat backup betreft : ik neem elke dag een volledige backup van alle sites, mails, databases etc en deze komt op de NAS in een aparte map te staan met het nummer van de dag. Vandaag zal hij dus alles downloaden in map /26. Zo kan je perfect een paar dagen of weken terug gaan indien je een screw up hebt gedaan om die ene file terug te plaatsen zonder je aan de rest komt. Uiteraard begint hij na een maand alle tar's te bekijken en stuurt hij enkel de gewijzigde door.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Bhaalu ondanks zijn kinderziektes was top, helaas heb ik veel geld int water gegooid door die dure box te kopen toen, ik heb die denk ik nog liggen.
Lieten die politica die ligde daar natuurlijk niet wakker van vd klanten, typisch en eigen aan flutpolitiekers.

Telenet/proximus en Lieten hebben Bhaalu genekt maar de grote gedupeerde zijn de mensen zoals mij.

En de reden wrm Lieten Bhaalu weg wou is dat de regering met stievie is afgekomen dus hoho, geene concurrentie e aja, dus ik heb macht , we gaan Bhaalu eens gaan verbannen se.
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”