Orange vast internet - downloadsnelheid soms zeer traag

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
yannb
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2017, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo,

Sinds juni zijn ben ik overgestapt van Telenet naar Orange. Het is sindsdien al 4 à 5x gebeurd dat de download-snelheid terugvalt van de normale 95 Mbit/s naar 2 à 3 Mbit/s. Upload blijft wel oké rond de 10-15 Mbit/s. Even de modem herstarten lost het probleem tijdelijk op. Dan blijft het anderhalve week goed, maar een enkele keer trad het probleem alweer op na een uur. Niet te voorspellen dus.
Orange bellen leidt telkens tot hetzelfde antwoord: modem herstarten, en ze zullen het opvolgen. Ze hebben me al eens een ander telefoonnummer gegeven om te bellen (rechtstreeks naar de technische dienst), maar dat ticket bleef maar een week geldig, dus een maat voor niets :-(
Vandaag dus opnieuw gebeld om te zeggen dat gisterenavond om 22u er opnieuw een snelheidsprobleem was. Orange: "we zullen het opvolgen, en er zijn dergelijke meldingen binnengekomen." Dit was de eerste keer dat men liet uitschijnen dat ik niet de enige ben, maar ik heb de indruk dat ze niet 100% weten waar het probleem zit...

Het log van de modem vermeldt veel critical errors.

Screenshot van het log:
Modem - log.png
Screenshot van het signals-venster voor herstart, dus bij een trage downloadsnelheid. Check die retries_exceeded bij Upstream ranging status.
Modem - traag.png
Screenshot na de herstart, weer volle snelheid:
Modem - snel na herstart.png
Heeft iemand dergelijk probleem ook al ervaren?

Groeten,
Yann
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

misschien hier posten ipv nieuwe thread aan te maken? :eek:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... &start=360
yannb
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2017, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

satsurfer schreef:misschien hier posten ipv nieuwe thread aan te maken? :eek:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... &start=360
Hallo,

Bedankt voor jouw reactie, maar de thread die je citeert leek me te algemeen hiervoor.

Groeten,
Yann
yannb
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2017, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Even een update. Orange is twee weken geleden langsgekomen en heeft de modem/router vervangen door een ander (nieuw) type. Kort na de installatie heb ik die even moeten herstarten vanwege nul komma nul internetconnectiviteit, en daarna geen problemen meer. Ook de coaxkabel naar de modem heeft de technieker vervangen.
In het Event Log staan wel 4 meldingen verspreid over een paar dagen als 'no ranging response received - T3 time-out', 'sync timing synchronization failure', 'MDD message timeout', allemaal op tijdstippen dat er niemand thuis was. In ieder geval hebben we er geen last van gehad.

So far so good.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 4 keer

yannb schreef:Even een update. Orange is twee weken geleden langsgekomen en heeft de modem/router vervangen door een ander (nieuw) type. Kort na de installatie heb ik die even moeten herstarten vanwege nul komma nul internetconnectiviteit, en daarna geen problemen meer. Ook de coaxkabel naar de modem heeft de technieker vervangen.
In het Event Log staan wel 4 meldingen verspreid over een paar dagen als 'no ranging response received - T3 time-out', 'sync timing synchronization failure', 'MDD message timeout', allemaal op tijdstippen dat er niemand thuis was. In ieder geval hebben we er geen last van gehad.

So far so good.
Ik zat met exact dezelfde issues, nu sinds ruim een week een nieuwe modem (Siligence) en geen problemen meer ervaren!!
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Kan er nog steeds mac passthrough op de nieuwe modem/ router geconfigureerd worden?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Zo te horen doet de nieuwe modem het beter tot hiertoe :)

Hoe zit het met die web interface voor alles in te stellen?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
mich1966
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 mei 2016, 22:03
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Bij mij juist hetzelfde, na een zoveelste reset is het weer eventjes in orde :oops:
Elke dag is een geschenk!!
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Veel Facebook of Twitter u uitleg/beklag doen en vragen achter de meest recente modem is mss een oplossing.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

mich1966 schreef:Bij mij juist hetzelfde, na een zoveelste reset is het weer eventjes in orde :oops:
Maat van me moet regelmatig de stekker uittrekken, heeft ook naar orange gebeld dat ze dernaar moeten kijken.
Het is alsof dat ze dezelfde problemen hebben als telenet indertijd mee hun digiboxen; ik moest toen ook vaak de stekker uittrekken.
Tttsss
DirkTas67
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2017, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo,


Ik heb het reeds in een ander berecht geschreven, ik had tot voor een 4 tal weken ook regelmatig degelijke problemen en om het verhaal kort te houden lagen die aan technische storingen van de 'paddestoel' bij de buurman. Na het vervangen/herstellen van die 'paddestoel' zijn de problemen zowel bij mezelf als bij de buurman (telenet klant) opgelost.

ik zou dus eens navragen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik had ook problemen en mijn buurman ook. Beiden Orange klant. Ik heb paar keer gebeld, ze hebben uiteindelijk een technieker langs gestuurd naar mij, deze heeft de kabel tussen NIU en modem vervangen en sindsdien alles stabiel terwijl de buurman nog steeds regelmatig de modem moet uittrekken.
yannb
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2017, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

DirkTas67 schreef:Hallo,


Ik heb het reeds in een ander berecht geschreven, ik had tot voor een 4 tal weken ook regelmatig degelijke problemen en om het verhaal kort te houden lagen die aan technische storingen van de 'paddestoel' bij de buurman. Na het vervangen/herstellen van die 'paddestoel' zijn de problemen zowel bij mezelf als bij de buurman (telenet klant) opgelost.

ik zou dus eens navragen.
Hallo,

Bovenstaande is hier dus ook min of meer de oplossing gebleken. Na veel bellen met Orange, zowel de met eerste- als tweedelijns-support, hebben ze Telenet ingeschakeld. Toevallig was ik er achtergekomen dat ook een Telenet-klant in de straat problemen ondervond met het wegvallen van de internet-connectie. Een tiental dagen geleden stond dan, nadat Orange Telenet inschakelde, een Telenet-technieker aan mijn deur. Hij vertelde me dat hij zelfs niet moest binnen zijn, en dus mijn problemen niet aan de installatie zou liggen, en dat er in heel Zwevegem (mijn woonplaats) frequent problemen waren die zich vooral manifesteerden bij vochtig weer. Zijn collega zou het probleem die dag of de dag erna oplossen, door ergens een paar straten verder werken uit te voeren. Je moet weten dat de problemen ondertussen maanden aansleepten.
Sinsdien nog 2x de modem moeten herstarten omdat er totaal geen internetconnectie was, maar nu al een week uptime. Een record in de zes maanden dat ik bij Orange zit. Ook het event-log blijft, op een T3-timeout na, leeg. Deze T3-timeouts zouden geen probleem vormen volgens Orange.
De tweedelijns-support bij Orange hield m'n connectie in de gaten, en bevestigen dat zware time-outs sinds de Telenet-interventie niet meer zijn voorgevallen. Wel heb ik op Channel ID 5 10 een pak meer uncorrectable errors dan op andere Channels (zie screenshot), maar zolang de connectie blijft werken ben ik content.
Schermafbeelding 2018-02-04 om 11.49.28.png

Vervelend feit, en ook elders al gelezen: hoewel ik het wifi-signaal op de modem uitschakel, staat het na een paar uur weer aan. Orange is ervan op de hoogte dat dit door meerdere mensen al gerapporteerd is.

Groeten,
Yann
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

met de oude -HGW- modem blijft de wifi uit hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”