Nieuwe Orange Cable modem - Askey TCG300

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als orange goedkoper zou zijn dan Telenet, hoe zou je dan een Wigo 10 van Telenet met orange vergelijken ?

Een love dolfijn met 4 dolfijn abbo’s ? Deze kosten nmlk 64 en 60 euro samen. Promotie niet meegerekend ?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Orange is goedkoper als alleenstaande of koppel zonder kinderen maar daarbuiten tja...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Dat is idd mogelijk. Daarom dat ik geen prijsopgave kreeg van de klantendienst. Helaas is vdsl geen optie. De kabel komt niet binnen hier en ik zit meer dan 300 meter van een verdeelkastje. Maar klopt het dat je de router kan uitschakelen bij orange zoals door dezelfde medewerker me is meegedeeld in de communicatie ? Ik verwacht van niet eigenlijk.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Heeft er iemand de handleiding in pdf formaat beschikbaar?
11/1 komen ze hier Orange installeren en vermoedelijk krijgen we ook deze modem.
De handleiding op de site van Orange is nog van het vorig model.
Wij hebben nu een modem only van Telenet met daarachter een USG en deze laatste zou ik willen behouden. De handleiding kan me misschien al wat wegwijs maken.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zoals eerder vermeld, kan de Askey naw niet bridgen, of via passthrough een publiek IP aan je router geven.

Vind je dit belangrijk, dan zou ik aanraden om je been ultrastijf te houden.
Mss kan je dan nog het vorige model vastkrijgen, het "Telenet" model (met de aangepaste orange software die voor zover ik weet nog altijd toelaat om een passthrough in te stellen).
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Vandaag komt de technieker bij mij langs om mij binnen aan te sluiten op de nieuwe kabel.

Ter info, ik ben op 1 maand tijd 1x afgesloten, 1x tech die niks kwam doen, 1x aangesloten op de oude kabel en de laatste keer stond ik erbij omdat ik weer ging aangesloten worden op de oude kabel... Dus dan maar goed m'n beklag gedaan bij die subco, dat hij de NIEUWE kabel MOET aansluiten. Zo gezegd zo gebeurd nadat hij zijn 'baas' belde...
Was ik niet thuis dan zou de oude dropkabel weer aangesloten zijn...

Edit: vandaag is de Orange technieker dus langsgeweest en de installatie goed uitgevoerd.
Alles werkt weer zoals het moet. Echter nog steeds dezelfde modems, en er zijn geen modem-only mogelijk bij Orange volgens hem, ze hebben enkel het Askey model

De installatierapportjes die de technieker moeten invullen gebeuren nu via tablet en je krijgt nadien keurig een mailtje met de eventuele foto's van de installatie en het rapportje. Ook kan je tekenen op de tablet zelf.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Modem only's waren nooit mogelijk.
Maar hun oudere router model was dezelfde als die van telenet (die zwarte), maar dan met eigen firmware waarop je lokaal kon inloggen en een mac passthrough instellen zodat je toch een extern ip adres kreeg.
Om onbekende redenen hebben ze die functie nooit in de firmware van hun askey bijgevoegd.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Zonet even naar Orange gebeld.
De persoon aan de lijn / technische dienst zei dat er van de oude modems geen of bijna geen modems meer beschikbaar zijn.
Hij ging in het systeem noteren om een oude modem te plaatsen indien mogelijk, maar kon niets beloven.
Nikkel
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 maa 2018, 21:39

Iemand al meer info gevonden over het openzetten van poorten? Ik krijg een ip-camera (heeft geen P2P) niet te bereiken vanaf 4G, maar wel via Wifi van thuisnetwerk. Via telenet was dit vrij eenvoudig, maar na het omschakelen van Orange toch al wat problemen hiermee.
poortforwarding.png

Wat zou bijvoorbeeld het verschil zijn tussen LAN-poort en Publieke poort?

HULP!!!
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

De interface ziet er deftig uit nu :D
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Nikkel
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 maa 2018, 21:39

Even vermelden dat ik een starter ben in het 'netwerk gebeuren'. Interface is niks op aan te merken nee.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hoe surf je binnen je intern netwerk naar je camera?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Nikkel schreef:Wat zou bijvoorbeeld het verschil zijn tussen LAN-poort en Publieke poort?
LAN poort is de poort die je camera of iets anders open moet hebben om hem van buiten toegankelijk te maken en publieke poort kan je dezelfde of een andere poort neerzetten (bvb 80 dan is het op poort 80 toegankelijk).
Verbeter me als ik iets fout heb (werk (nog) niet met de router van orange).
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Nikkel
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 maa 2018, 21:39

krisken schreef:Hoe surf je binnen je intern netwerk naar je camera?
Via de HTTP poort 37779
Dus in browser => 192.168.0.6:37779
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Even ter info, er zijn opnieuw een beperkt aantal 'Modem 1' op voorraad.

Na klacht bij de ombudsdienst (de modem & MAC-passtrough) was daar één deel van, gingen ze mij van zodra terug binnen een Modem 1 installeren.
Dit zal dus vrijdag hopelijk gebeuren...

Het toont toch aan dat Orange serieus klachten behandeld.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Xardy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2010, 20:53

Ik heb mijn eigen router in dmz geplaats, lost de dubbele nat issues op.

Weet wel niet of hier enig nadeel aan verbonden is? iemand?

Edit: Ik was juist de handleiding van askey aan het bekijken en zag daar dat er een pagina voor bridge mode bestaat, dus dacht ik probeer eens de url aan te passen naar /BridgeMode.asp en dat werkt gewoon. Nu nog eens testen of het ook effectief werkt, heb nu geen tijd maar als er iemand proefkonijn wil spelen :)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hangt ervan af wat je ermee doet.
Ik ben momenteel met een project bezig waar we zelf een router steken, en die router gaat dyndns aan boord doen (zodat de VPN van de andere kant opgestart kan worden), dus Orange zal moeten een modem met passthrough leveren.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Hm handig om te weten dat het kan bij orange.
Nu internet only abbo nog.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

splinterbyte schreef:Hm handig om te weten dat het kan bij orange.
Nu internet only abbo nog.
Dan vrees ik dat ze er helemaal niets (of zeker niet voldoende) meer aan verdienen.

btw: /BridgeMode.asp toegevoegd. De modem geeft aan dat die moet rebooten, maar dat doet die niet, in plaats daarvan krijg je dezelfde pagina terug met de ON/OFF switch terug in de OFF stand.

Ik vrees dat de achterliggende software niet aanwezig is (of uitgeschakeld is), en dat enkel de pagina niet weggehaald is.

Was anders een super tip geweest.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Xardy schreef:ndleiding van askey aan het bekijken en zag daar dat er een pagina voor bridge mode bestaat, dus dacht ik probeer eens de url aan te passen naar /BridgeMode.asp en dat werkt gewoon. Nu nog eens testen of het ook effectief werkt, heb nu geen tijd maar als er iemand proefkonijn wil spelen :)
Werkt dus niet, ook niet na zelf te rebooten via de reboot pagina.

Echt jammer dat ze die functie in de TCG300 niet laten, zie bv. deze handleiding :
http://www.askey.com.tw/pdf/UM_PKE2048J ... 170927.pdf

Daarin zitten heel wat extra functies die we niet zien.

ITnetadmin schreef:Hangt ervan af wat je ermee doet. Ik ben momenteel met een project bezig waar we zelf een router steken, en die router gaat dyndns aan boord doen (zodat de VPN van de andere kant opgestart kan worden), dus Orange zal moeten een modem met passthrough leveren.
Het zeker melden aan de klantendienst bij enige bestelling, want ze leveren in principe enkel nog de Askey TCG300...
Voor specifieke projecten gebruik ik tegenwoordig VPN infra in een datacenter, een vm met Mikrotik CHR erop en daarop komen alle VPN verbindingen toe om vervolgens correct gerouted te worden voor remote toegang.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Modbreak:
ongewenste full-quote verwijderd
Ken schreef:
Xardy schreef:ndleiding van askey aan het bekijken en zag daar dat er een pagina voor bridge mode bestaat, dus dacht ik probeer eens de url aan te passen naar /BridgeMode.asp en dat werkt gewoon. Nu nog eens testen of het ook effectief werkt, heb nu geen tijd maar als er iemand proefkonijn wil spelen :)
Werkt dus niet, ook niet na zelf te rebooten via de reboot pagina.

Echt jammer dat ze die functie in de TCG300 niet laten, zie bv. deze handleiding :
http://www.askey.com.tw/pdf/UM_PKE2048J ... 170927.pdf

Daarin zitten heel wat extra functies die we niet zien.

ITnetadmin schreef:Hangt ervan af wat je ermee doet. Ik ben momenteel met een project bezig waar we zelf een router steken, en die router gaat dyndns aan boord doen (zodat de VPN van de andere kant opgestart kan worden), dus Orange zal moeten een modem met passthrough leveren.
Het zeker melden aan de klantendienst bij enige bestelling, want ze leveren in principe enkel nog de Askey TCG300...
Voor specifieke projecten gebruik ik tegenwoordig VPN infra in een datacenter, een vm met Mikrotik CHR erop en daarop komen alle VPN verbindingen toe om vervolgens correct gerouted te worden voor remote toegang.
Gebruikt orange de MoCa functionaliteit ? Of bekabelen ze gewoon tussen modem <> decoder ?
seriewoordenaar007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 maa 2018, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

De elementaire beveiliging van die kabelmodemrouter trekt op geen bal.
Tot mijn verbazing stelde ik nl. vast dat wanneer op de Siligence TCG300-kabelmodemrouter die Orange plaatst, poort 8080 opengesteld wordt met de bedoeling om de instellingen van buitenaf te kunnen beheren ...dan plots ALLE instellingenpagina's gewoon toegankelijk worden ZONDER zich te hoeven aanmelden!
Het wachtwoord wordt bijvoorbeeld open en bloot getoond op :
http://[WAN_IP-adres_van_de_Siligence_TCG300]:8080/RgSecurity.asp
:!:
Slakkenpost en gevederde luchtkoeriers zijn mijn favoriete communicatiemiddelen. :banana:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Modbreak:
ongewenste full-quote verwijderd
seriewoordenaar007 schreef:De elementaire beveiliging van die kabelmodemrouter trekt op geen bal.
Tot mijn verbazing stelde ik nl. vast dat wanneer op de Siligence TCG300-kabelmodemrouter die Orange plaatst, poort 8080 opengesteld wordt met de bedoeling om de instellingen van buitenaf te kunnen beheren ...dan plots ALLE instellingenpagina's gewoon toegankelijk worden ZONDER zich te hoeven aanmelden!
Het wachtwoord wordt bijvoorbeeld open en bloot getoond op :
http://[WAN_IP-adres_van_de_Siligence_TCG300]:8080/RgSecurity.asp
:!:
Dit staat normaalgezien niet standaard aan...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Gisteren Orange gecontacteerd voor wissel modem = 99 eur.
Misschien dan even terug Telenet klant worden en dan terug Orange. :lol:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Vandaag dus een duo techniekers van Orange (APK Group) binnen gehad, met, jawel, een Askey/Siligence TCG300 natuurlijk...
Blijkbaar waren de techniekers, voor een 2de keer, niet op de hoogte van het feit dat ze een Modem 1 moesten meenemen, en die was enkel in Wallonië op voorraad en niet in Vlaanderen :banana:

Ze hebben dan hoofdkantoor Orange gebeld en ik had even iemand aan de lijn, terwijl de 2 techniekers erbij stonden, die probeerde om MAC-passtrhough ook aan te zetten op afstand. Maar dat ging ook niet. :bang:
Dan hebben ze ook een dossier aangemaakt om MAC-passthrough eventueel aan te zetten op afstand, en wellicht ook de firmware na te zien / wijzigen. Op hoop van zegen...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Dat zou wel handig zijn moesten ze die vanop afstand kunnen activeren. Keep us posted. :-D
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Vandaag teruggebeld geweest door een dame van Orange, en ze stuurt dus deze zaterdag een technieker om 'modem 1' te plaatsen...
Hopelijk staat die niet voor m'n deur met 'modem 2' zoals z'n 2 voorgangers... :bang:
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

En? :-)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Eindelijk een 'modem 1' sinds zaterdag middag :beerchug:

Die technieker had er maar eentje mee, en eerst bleek hij die niet te kunnen activeren wegens een technisch probleem met de modem zelf of op 't net, maar plots werkte die toch :banana:

Alle 'modem 1' zouden wel refurbished modellen zijn van klanten die wellicht hadden opgezegd. Dus standaard ene krijgen zal wellicht moeilijk zijn...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tis dat ik ook een installatie heb deze woensdag (op een semi professionele locatie), en exact dezelfde eis heb gesteld.
Enfin, ik ben benieuwd.
Ze hebben je die interventie toch niet aangerekend hoop ik?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

ITnetadmin schreef:Tis dat ik ook een installatie heb deze woensdag (op een semi professionele locatie), en exact dezelfde eis heb gesteld.
Enfin, ik ben benieuwd.
Ze hebben je die interventie toch niet aangerekend hoop ik?
Voorlopig nog geen factuur ontvangen hiervoor, ik check die altijd. Wel heb ik al 2 x 50 EUR compensatie gekregen op m'n vorige 2 facturen...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bij mij verliep het vlot.
Simpele vraag en de installateur pakte een oud model uit zijn wagen.
"Die hebben ze ons ineens vrijdag geleverd", zei hij.
Ik vraag me stiekem af of jouw klacht daar iets mee te maken had :-)
LaZeR
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 apr 2007, 21:42

Ik snap niet goed dat het zo moeilijk kon zijn..
Wij hebben nog van die type 1's liggen die we zelf mogen plaatsen bij Low internet klanten (Telenet doet dit ook bij Basic internet klanten tijdje geleden, mss nu nog..)
Don't know anything :banana:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wat zijn "low internet" klanten?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
LaZeR
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 apr 2007, 21:42

Klanten die zogezegd het basic pack pakken met 150gig limiet en die daarmee genoeg hebben. M.a.w. oudere gepensioneerden vaak die zelf geen smartphone hebben (ja die bestaan echt wel) en enkel een laptop op de wifi verbonden hebben op een vaste plaats (meestal living).
Klanten die zeker genoeg hebben met 50mbps.. enkel is het bij Orange zoiezo 100..
K'denk dat de TCG modem zeker nodig was om het wifi bereik minstens evengoe te maken als de witte (mercury's) van TLN voor de 98% klanten die enkel de modem van provider gebruiken :lol:
Wel jammer van de MAC-passtrough..
Don't know anything :banana:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

LaZeR schreef:dat de TCG modem zeker nodig was om het wifi bereik minstens evengoe te maken als de witte (mercury's) van TLN voor de 98% klanten die enkel de modem van provider geb
Ik heb de boost optie op die 'modem 1', en die modem 1 als 2 zijn allebei DOCSIS 3.1 dacht ik, of minstens 3 ...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het zou kunnen (maar ik heb geen gegevens) dat de (witte) Askey AIO betere wifi aan boord heeft dan de zwarte AIO (aka modem 1).
Dat heeft niks met hun Docsis compatibiliteit te maken dan.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Ik zag vandaag in mijn status pagina dat mijn modem herstart was voor volgende reden:

Oorzaak laatste reboot Het resetten als gevolg van een succesvolle software-upgrade

Is men misschien een software update aan het uitvoeren? :idea:
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Famas
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2018, 13:46

Hey allemaal, vraag van een echte leek:

ik bezit (toevallig :oops: ) twee modems type TCG300 (orange klant) en wil de 2de (B) gebruiken als "access point" gekoppeld op de eerste (A) via UTP-kabel. Ik probeer dus m.a.w. één groot thuisnetwerk te maken.

Op modem B schakel ik de DHCP uit maar kan via menu "settings/LAN/IP address Router" deze (denk ik) niet vastpinnen op bv 192.168.0.254 (geeft infomelding static IP maar geschied de "IP set" nu effectief is een vraagteken? router doet geen restart?) terwijl ik op router A uiteraard de range beperk tot 192.168.0.253. Soms gaat het goed, soms geeft B plots geen internet meer door met uit/aanschakelen verhelpt het probleem maar is niet echt prettig...

De SSID en pswrd zijn identiek ingesteld, guestnetworks uitgeschakeld.

Is dit überhaupt mogelijk met de TCG300? of zie ik een instelling over het hoofd?
Alvast bedankt!
conspiracy
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Famas schreef:Hey allemaal, vraag van een echte leek:

ik bezit (toevallig :oops: ) twee modems type TCG300 (orange klant) en wil de 2de (B) gebruiken als "access point" gekoppeld op de eerste (A) via UTP-kabel. Ik probeer dus m.a.w. één groot thuisnetwerk te maken.

Op modem B schakel ik de DHCP uit maar kan via menu "settings/LAN/IP address Router" deze (denk ik) niet vastpinnen op bv 192.168.0.254 (geeft infomelding static IP maar geschied de "IP set" nu effectief is een vraagteken? router doet geen restart?) terwijl ik op router A uiteraard de range beperk tot 192.168.0.253. Soms gaat het goed, soms geeft B plots geen internet meer door met uit/aanschakelen verhelpt het probleem maar is niet echt prettig...

De SSID en pswrd zijn identiek ingesteld, guestnetworks uitgeschakeld.

Is dit überhaupt mogelijk met de TCG300? of zie ik een instelling over het hoofd?
Alvast bedankt!
Maak jezelf het niet te moeilijk en koop een simpele tplink van €18 die je als access point kan instellen.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”