Fair Use Policy - Breedband Internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Welke is de fair use policy ivm breedband internet?
Votrige week kreeg ik smsjes van Orange dat ik met hun contact diende op te nemen ivm met een geopend dossier betreffende een klacht of technisch probleem... Aanvankelijk had ik hier niet op gereageerd gezien ik niks meer had openstaan bij hun, maar gezien de meerdere smsjes per dag en dan nog een gemist telefoongesprek van hun Technische Dienst belde ik hun terug.. na enkele keer doorgeschakeld te worden wist men mij te vertellen dat men gecontacteerd was door Telenet en dat men mij moest contacteren om te melden dat men mijn bandbreedte ging gaan beperken wegen een te hoog dataverbruik en dit een overtreding was van hun fair use policy ...
hallo, normaal verbruik ik 300-400 gb per maand, echter gezien we deze maand 3 evenementen hadden en extra moesten streamen van vaste studio naar mobiele, en na crash van onze netwerkdrive , hadden we via ftp moeten enkele 10 tallen Gb's overzetten van onze server naar de Mobiele studio.. Blijkbaar zaten we aan 1 Tb....

Is dit nu zo overdreven, eenmalig... onbeperkt is dus helemaal niet onbeperkt, maar hoeveel ?
We hebben nu al 4 providers om het verbruik te verdelen, kwestie van nooit zonder internet de vallen, en het wat te verdelen..

Iemand een overzichtje per provider ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
AndrewBourgeois
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 9 keer

Bij Telenet is het voor Whoppa 750GB/maand voor alle verbruik van 12u tot 24u (= piekuren) en ongelimiteerd van 24u tot 12u (= daluren).
Als je boven die limiet zit staat er op hun site dat je snelheid tijdens de piekuren gereduceerd wordt tot 10 mbps (bron).

Er staat ongelimiteerd, geen fair use, dus ik zie 't probleem niet als je eens aan 1 TB zit? Orange krijgt toch dezelfde voorwaarden op 't zelfde netwerk?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

De FUP is 750 GB bij volgende providers:
Orange: https://www.orange.be/nl/hulp/internet- ... use-policy
Telenet:https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... erkbeheer/
Proximus: https://www.proximus.be/dam/jcr:93ead08 ... ~cache.pdf

De FUP is 500 GB bij Scarlet:
https://www.scarlet.be/nl/internet/

Bij andere providers is het veel minder strikt:
EDPnet, Dommel, Billi, etc...
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

laroyj schreef:...dat men gecontacteerd was door Telenet en dat men mij moest contacteren om te melden dat men mijn bandbreedte ging gaan beperken wegen een te hoog dataverbruik en dit een overtreding was van hun fair use policy ...
Dus blijkbaar word de FUP van orange opgelegd door Telenet?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

raf1 schreef:De FUP is 750 GB bij volgende providers:
...
Proximus: https://www.proximus.be/dam/jcr:93ead08 ... ~cache.pdf
Die snap ik niet goed. Met m'n Maxi heb ik een basisvolume van 750 GB die ik kostenloos met van die volume packs kan optrekken. Beetje gek om dan de FUP op hetzelfde volume als het basisvolume in te stellen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:De FUP is 750 GB bij volgende providers:
Telenet:https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... erkbeheer/
... wat enkel van toepassing is tijdens de piekuren. Buiten de piekuren is er geen FUP bij Telenet.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Bij andere providers is het veel minder strikt:
EDPnet, Dommel, Billi, etc...
Klopt, bij EDPnet onlangs de "test" gedaan (backup in de cloud), +- 2tb is bij hen geen probleem ;-)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

meon schreef:Met m'n Maxi heb ik een basisvolume van 750 GB die ik kostenloos met van die volume packs kan optrekken.
De policy treedt dus in werking vanaf een verbruik van 750 GB, dat is toch de definitie van FUP? Het is dan wel geen keiharde FUP, maar je snelheid valt toch onmiddellijk terug op 5 Mbps en je moet moeite doen om een volumepack bij te kopen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik ben bij Edpnet ook al over 1 TB gegaan, ook zonder probleem. Volgens hun algemene voorwaarden komen ze enkel in actie als "andere klanten er last van hebben". Je krijgt dan drie keer de vraag om je verbruik aan te passen en pas daarna wordt er de rem op gezet. Maar ik denk dat dat nog niet is voorgekomen.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

Waarom neem je niet gewoon business 200 of 240 ? 200 dan heb je 3TB en 240 is onbeperkt.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Omdat ik die snelheden niet nodig heb, omdat ik eigenlijk onbeperkt surf, omdat ik particulier ben en omdat ik geen internet van Telenet wil. Er bestaat nog iets meer dan dat.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”