Lijdensweg bij Orange

kevjoe
Starter
Starter

Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor kevjoe » 2 weken 3 dagen 22 uur geleden (31 Jul 2017, 09:44)

Hey iedereen,

Niet direct de bedoeling om een klachtenpost te maken (al is het wel zo), maar ik wil vooral een goed beeld geven waar het voor mij fout liep bij Orange. En da's heel snel :)

Begin van dit jaar wou ik klant worden bij Orange, vooral omdat hun pakket goed aansloot op mijn eisen: snel genoeg, via de kabel en mobiel 10GB en onbeperkt, wat ik ook echt nodig had. Zo gezegd, zo gedaan en hun formulier ingevuld.
3 maanden later nog geen reactie, ook niet na het formulier meerdere keren in te vullen. Uiteindelijk via Facebook dan alles in orde gekregen.

Internet werd een dikke maand later geinstalleerd, omdat er een probleem met Telenet bleek te zijn. Long story short, ze hebben het uiteindelijk in orde gekregen maar qua feedback/op de hoogte houden was het een ramp - totaal geen informatie.

Kort na de installatie (geen klachten van de technieker) traden de eerste problemen op, een probleem dat ik hier ook al vaker heb zien optreden, namelijk dat de snelheid wegzakt. Bij mij liep het heel vaak terug naar 1-5 Mbps en een modem reset loste het probleem wel op, maar dat is iets wat niet echt handig is als je thuiswerkt en je bereikbaar (online) moet zijn heel de tijd... Hiervoor heb ik contact opgenomen met Orange, zijn er uiteindelijk in totaal 4 techniekers langsgeweest (3 van Orange, 1 van Telenet).
Telenet gaf door dat het signaal volledig stabiel was en alles goed werkte en dat de oorzaak waarschijnlijk bij de modem lag. Zo doorgegeven, kwamen er techniekers langs (ze hadden een nieuwe modem mee), maar ze hebben andere zaken aan de installatie aangepast en de modem niet vervangen. Leek goed te gaan, tot een paar dagen later mijn internet weer naar 2.36 Mbps viel (upload bleef wel stabiel), wat meerdere keren voorkwam in de dagen erna.
Uiteindelijk was dat voor mij de druppel aangezien we op dat moment al 3 maanden verder waren en mijn internet nog niet degelijk was.
Dat gecombineerd met nog meer problemen (die echter niets te maken hebben met het internet) zorgt ervoor dat ik gewoon niet langer bij Orange wil blijven.

Als het goed werkt is het een heel goed product (ik vond de decoder heel goed), maar qua internet was het gewoon rampzalig.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik CCNA 1-4 gevolgd heb en bijkomend best wat kennis heb en ook al van in het begin kon aanduiden waar het misliep, maar hier werd niets mee gedaan.

Service is bedroevend slecht... maar echt slecht. Positief is wel dat de modem volledig configureerbaar is, maar deze verliest alle configuratie na een reset waardoor ik deze maar op factory settings liet staan.

Tl;dr: wacht nog een paar jaar voor je klant wordt. Service is er nog niet.

boonpwnz
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor boonpwnz » 2 weken 3 dagen 19 uur geleden (31 Jul 2017, 12:10)

en waar ben je nu? Telenet?

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 430 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer

Berichtdoor ITnetadmin » 2 weken 3 dagen 19 uur geleden (31 Jul 2017, 12:31)

Luisteren naar de user doen ze zelden of nooit.
Het is dan ook moeilijk om je credentials te bewijzen, en aangezien iedereen een pc heeft denken er velen dat ze ook expert zijn.
Dat is echt om koppijn van te krijgen als je wel wat ervaring hebt en ze erop duidt dat ze "daar" toch ns moeten kijken want dat je een vermoeden hebt.

kevjoe
Starter
Starter

Berichtdoor kevjoe » 2 weken 3 dagen 18 uur geleden (31 Jul 2017, 13:56)

boonpwnz schreef:en waar ben je nu? Telenet?

Ik ben ondertussen terug bij Telenet, Business Fibernet 200 genomen.
Voor Orange was ik ook bij Telenet en bij hun nooit issues gehad.

ITnetadmin schreef:Luisteren naar de user doen ze zelden of nooit.
Het is dan ook moeilijk om je credentials te bewijzen, en aangezien iedereen een pc heeft denken er velen dat ze ook expert zijn.
Dat is echt om koppijn van te krijgen als je wel wat ervaring hebt en ze erop duidt dat ze "daar" toch ns moeten kijken want dat je een vermoeden hebt.

Nja, Orange zelf wou ook al niet luisteren naar Telenet, en als je dan belt met hun technische dienst krijg je dit antwoord: "Telenet zegt dat we de modem moeten vervangen, dus zullen we dat maar doen, ook al ben ik zeker dat dat het niet zal zijn".
Niet echt hetgene wat je als klant wilt horen.. en als puntje bij paaltje komt dan vervangen ze hem nog niet en bestaat het probleem na hun interventie nog steeds.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ITnetadmin » 2 weken 3 dagen 17 uur geleden (31 Jul 2017, 14:02)

De reden waarom ik meestal bij resellers wegblijf.
Bij problemen riskeer je speelbal te worden en van kastje naar muur gestuurd te worden omdat "het probleem niet bij ons maar bij de andere ligt".

fendtje
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 50 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Berichtdoor fendtje » 2 weken 3 dagen 9 uur geleden (31 Jul 2017, 22:59)

ITnetadmin schreef:De reden waarom ik meestal bij resellers wegblijf.
Bij problemen riskeer je speelbal te worden en van kastje naar muur gestuurd te worden omdat "het probleem niet bij ons maar bij de andere ligt".

En zo heeft telenet zijn klant terug.

Flying
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor Flying » 2 weken 3 dagen 8 uur geleden (31 Jul 2017, 23:06)

Herkenbaar, vooral het klant willen worden. Wij hebben dat hier tweemaal geprobeerd, maar dat is onbegonnen werk. Telefonisch gaven ze zelf al aan om het via een Oranges verkooppunt in orde te brengen. Nee, bedankt. Als ik al een hoop geloop moet doen en tijdsverlies moet lijden enkel om klant te worden dan wil ik niet weten wat je moet doen om als klant geholpen te worden bij problemen.

Proximus mag blijven. Ooit misschien Telenet als de prijzen concurrentieel worden (when pigs fly).

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1268 keer
Uitgedeelde bedankjes: 223 keer

Berichtdoor raf1 » 2 weken 3 dagen 25 minuten geleden (01 Aug 2017, 07:35)

kevjoe schreef:Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik CCNA 1-4 gevolgd heb en bijkomend best wat kennis heb en ook al van in het begin kon aanduiden waar het misliep, maar hier werd niets mee gedaan.

Waar liep het dan technisch gezien mis? Misschien is dit nuttige informatie voor andere Orange-klanten.
Bij welk type modem komt dit probleem voor?

In de toekomst is het trouwens de bedoeling dat Telenet niet meer bij de klant zal binnenkomen als Orange een probleem heeft. De openstelling van de kabel zal uitgebreid worden zodat Orange eigen technici zal kunnen sturen die het probleem kunnen analyseren en oplossen tot en met de aftakkabel en het aansluitpunt in de straat.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ITnetadmin » 2 weken 2 dagen 18 uur geleden (01 Aug 2017, 14:00)

Zo moet dat ook.
Als je klant bent bij Orange, moet Orange alles oplossen zonder dat de klant bij telenet moet aankloppen.
De klant mag daar zelfs niks van merken, zelfs als Orange bij Telenet moet gaan zagen omdat er infrastructureel een probleem is.

kevjoe
Starter
Starter

Berichtdoor kevjoe » 1 week 2 dagen 20 uur geleden (08 Aug 2017, 11:37)

raf1 schreef:
kevjoe schreef:Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik CCNA 1-4 gevolgd heb en bijkomend best wat kennis heb en ook al van in het begin kon aanduiden waar het misliep, maar hier werd niets mee gedaan.

Waar liep het dan technisch gezien mis? Misschien is dit nuttige informatie voor andere Orange-klanten.
Bij welk type modem komt dit probleem voor?

In de toekomst is het trouwens de bedoeling dat Telenet niet meer bij de klant zal binnenkomen als Orange een probleem heeft. De openstelling van de kabel zal uitgebreid worden zodat Orange eigen technici zal kunnen sturen die het probleem kunnen analyseren en oplossen tot en met de aftakkabel en het aansluitpunt in de straat.

Telenet kwam er pas aan bij om aan het aftakpunt te controleren, ze hebben mijn installatie niet gecontroleerd.
Waar het fout liep is volgens mij bij de modem, mogelijk problemen in de firmware van de router. Deze verloor op willekeurige momenten de snelheid, pair bonding viel toen ook weg en de router kon zich hier niet van herstellen.
Aan mijn persoonlijke setup was er niets te wijten, deze heeft geen problemen hiermee.. na de modem loopt ook alles in orde technisch gezien en de lijn is superstabiel.

Het gaat om de zwarte Orange modem (ik heb hem net weggedaan dus helaas kan ik niet meer zeggen welk type), dezelfde als Telenet gebruikt maar met andere software erop (daar knelt denk ik ook het schoentje, de software).
De software op de router is meerdere keren gereset en zelfs opnieuw eropgezet maar dat hielp ook niets.

Op zich heb ik trouwens niet zelf bij Telenet aangeklopt, Orange heeft een Telenet-technieker naar mij opgestuurd...

Maar soit, ik ben blij dat ik er vanaf ben! Het opzeggen ging trouwens ook niet van een leien dakje: je krijgt een telefoon, dan krijg je de melding dat je een bevestiging gaat krijgen - deze heb ik al nooit gekregen.
Daarna krijg je de melding "Je mag je decoder gaan binnenbrengen in een Orange center", dit is ook absoluut niet juist - je moet dit bij bpost binnen brengen, al ging ik een mail met meer informatie krijgen.. (Kreeg ik ook, 2 weken na mijn opzeg. Wanneer ik dus volgens hun dus al een boete had).
Instructies krijg je niet, informatie over terugbetalingen ook niet (enkel de melding dat je eventueel nog moet bijbetalen). Alles behalve dus :)

macamba
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Berichtdoor macamba » 5 dagen 17 uur 8 minuten geleden (12 Aug 2017, 14:52)

Ik kan dit bevestigen.
Ook veel geklaagd totdat ze de modem zijn komen vervangen en alles na kijken.

Precies zoals beschreven: snelheid zakt ineens weg, je moet de modem steeds resetten en dat gaat het weer. Echt irritant.

Probleem is met een nieuwe modem trouwens niet opgelost.
Volledig eens met de analyse zoals hierboven. Kan niet anders.

boonpwnz
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor boonpwnz » 5 dagen 7 uur 49 minuten geleden (13 Aug 2017, 00:11)

Nu ben ik eerlijk gezegd bang :-(

Heb net orange besteld :(

Wat raden jullie aan?

flt
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Berichtdoor flt » 3 dagen 21 uur 45 minuten geleden (14 Aug 2017, 10:16)

Om je initieel niet té veel zorgen te maken :wink:.
Het issue hierboven (2-3Mbit down speed) ben ik 2x tegengekomen in 8 maanden tijd. Voor de rest is het altijd al stabiel geweest.

Indien je het dagelijks of wekelijks hebt is het inderdaad wel een last en met de zwakke Orange support stap je inderdaad beter terug over.

boonpwnz
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor boonpwnz » 3 dagen 19 uur 46 minuten geleden (14 Aug 2017, 12:15)

flt schreef:Om je initieel niet té veel zorgen te maken :wink:.
Het issue hierboven (2-3Mbit down speed) ben ik 2x tegengekomen in 8 maanden tijd. Voor de rest is het altijd al stabiel geweest.

Ah ok ik zie wel als het mij erg zou beginnen storen :)

kevjoe
Starter
Starter

Berichtdoor kevjoe » 3 dagen 17 uur 1 minuut geleden (14 Aug 2017, 15:00)

Ik zou mij ook niet direct zorgen maken, het is niet dat iedereen dit probleem heeft.
Het grote probleem is dat als je er last van hebt je enige realistische optie overstappen is.

Voor hetzelfde geld werkt het perfect bij jou en de contracten zijn direct maandelijks opzegbaar..

Terug naar “Orange (Mobistar)”