Orange Flybox

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DoOrKnOb
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2017, 00:21

Gebruik al geruime tijd deze box :-D maar wil dit nu doen met VPN verbinding en dit werkt niet :cry: , iemand ervaring hiermee.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
DoOrKnOb
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2017, 00:21

Orange heeft mij informatie gegeven dat een VPN met de flybox niet mogelijk is
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bedoel je daarmee dat het geen VPNs kan opzetten, of dat het geen VPN verbindingen doorlaat?

EDIT: ik zie dat het om een 4G toestel gaat.
Mijn ervaring leert me dat die verbindingen vaak achter een CGNAT zitten, maw je hebt geen publiek IP op die box, maar een privaat. Als dat goed geconfigureerd is, zit dat in de 100.64.0.0/10 block, anders hebben ze (foutief en tegen de regels in) een RFC1918 block gebruikt, meest waarschijnlijk dan een range in de 10.0.0.0/8 block.

Dan kan je VPN inderdaad geen connectie ontvangen omdat de CGNAT router niet weet wat aan te vangen met de binnenkomende verbinding.
Een VPN opstarten vanop zo'n verbinding lukt meestal wel, op voorwaarde dat je tegenhanger wél een publiek IP heeft (het VPN toestel zelf, of de router die de verbinding doorstuurt).
Wil je vanop een gsm ermee verbinden, zit je dus wss 2 keer met CGNAT, en dan is het eraan voor de moeite.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik kan alvast bevestigen dat je met een FlyBox een VPN kunt opzetten, in beide richtingen.
Zowel de kant van de FlyBox als VPN ontvanger, als VPN client.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

blaatpraat schreef:Ik kan alvast bevestigen dat je met een FlyBox een VPN kunt opzetten, in beide richtingen.
Zowel de kant van de FlyBox als VPN ontvanger, als VPN client.
Ah ja? Vertel eens wat meer over uw setup aub... ;)
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ken schreef:
blaatpraat schreef:Ik kan alvast bevestigen dat je met een FlyBox een VPN kunt opzetten, in beide richtingen.
Zowel de kant van de FlyBox als VPN ontvanger, als VPN client.
Ah ja? Vertel eens wat meer over uw setup aub... ;)
Als de FlyBox thuis staat, staat er een router na met OpenWRT op geflashed, en hier OpenVPN op ingesteld.
Vanaf het werk hier toegang tot, zonder problemen.

Op locatie heb ik diezelfde FlyBox ook eens meegenomen.
Hierna een VPN router geplaatst, en deze verbond perfect met mijn werk, en ik zat in de weide te werken alsof ik op kantoor zat.
DoOrKnOb
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2017, 00:21

Probeer IPvanish te gebruiken voor het op zetten van VPN verbinding, maar dat werkt niet, via wifi thuis en iphone met 4g netwerk geen probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”