Port Forwarding

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Don Joe
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2017, 18:57

Hallo,

Kan er mij iemand helpen met port forwarding voor een game?

- Het doel is om via een specifieke poort te gamen zonder traffiek van andere dingen om de verbinding zo goed als mogelijk te hebben.
- Anderzijds wil ik af en toe eens een server instellen om online te gamen met enkele vrienden. Daarvoor moet ik zoals hieronder te zien een UDP, TCP en HTTP poort instellen.
Afbeelding

Om te beginnen kan ik kiezen tussen External en Internal Start en End Port. Bij Protocol moet ik als ik het goed voor heb een UDP en TCP poort toevoegen met dezelfde poort nummers.

Als ik bij zowel External of Internal poorten toevoeg lrijg ik de melding "NaN is not a valid port number".

Wat is de range van poort nummers die ik kan toevoegen? Maakt het een verschil?
Afbeelding

Alvast bedankt! Alle tips zijn welkom.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Local IP address instellen als het IP address van de computer waar je de server op wilt draaien. Best ook even een fixed IP instellen voor die computer.

Public begin, public end, internal begin en internal end allemaal instellen op de poort waarop de server draait. Als er meerdere poorten nodig zijn gewoon meerdere entries maken.
Don Joe
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2017, 18:57

lanadekat schreef:Local IP address instellen als het IP address van de computer waar je de server op wilt draaien. Best ook even een fixed IP instellen voor die computer.

Public begin, public end, internal begin en internal end allemaal instellen op de poort waarop de server draait. Als er meerdere poorten nodig zijn gewoon meerdere entries maken.
Bedankt voor je reply. Ik heb de server online gekregen, alleen geraak ik er zelf niet op. Zoals je kan zien in bovenstaande afbeelding is er ook een HTTP poort die geforward moet worden, maar die optie heb ik niet bij mijn router instellingen. Ik vermoed dat dit de reden is waarom ik er niet op geraak?

Edit: Fixed. HTTP poort werkt als TCP.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”