Vreemde nummerweergave bij GSM oproep Duitsland

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Afgelopen WE er even tussenuit geweest naar Duitsland met de schoonfamilie in de Eifel (terzijde :) ).

Een bepaald moment moet ik mijn schoonzus opbellen, van GSM naar GSM, Orange naar Telenet (dus beide op roaming op DE Telecom).

Vreemd was toen ze mijn nummer op haar scherm zag, niet de gebruikelijke +324952080xx maar +49324952080xx.

Prefix DE + prefix BE en dan mijn nummer.

Heeft dit iets te maken met de nakende roam-like-at-home of is dit een éénmalig foutje?
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Gebeurd wel vaker (hier proximus) maar kan er geen lijn in trekken wanneer wel/niet.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

het nummer weer gegeven op uw scherm heeft eigenlijk niets te maken met het nummer waarvan de oproep komt, ipv een gsm nummer kan je daar evengoed "+32samson" laten verschijnen.

eigenlijk worden er 2 nummers doorgestuurd

- het werkelijke nummer (voor billing en nood diensten)
- het nummer dat de consument te zien krijgt ( bij een geheim nummer word dit nummer niet doorgestuurd)
Afbeelding
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Lijkt me ook een (eenmalige?) fout. RLAH gaat geen invloed hebben op nummer weergave, enkel op de aanrekening welke niet hieraan gerelateerd is.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”